وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

سامانه مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضائیه چیست؟

سامانه مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضائیه چیست؟ | مشاوره حقوقی رایگان | وکیل رایگان قوه قضائیه | سامانه مشاوره رایگان قوه قضائیه

سامانه مشاوره تلفنی قوه قضائیه یا سامانه 129، یک سامانه مشاوره حقوقی رایگان است که توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود. با شماره 129 می‌توانید به این سامانه تماس بگیرید و پس از وارد کردن کد ملی خود، از خدمات مشاوره حقوقی رایگان استفاده کنید. این سامانه شبانه‌روزی خدمات خود را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با شماره 129 تماس بگیرید و پرسش‌های خود را مطرح کنید.

چطور مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه بگیرم؟

برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی رایگان از قوه قضاییه می‌توانید از سامانه مشاوره حقوقی رایگان قوه قضاییه با شماره 129 استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از دفتر وکالت اصفهان و موسسه حقوقی اصفهان و وکیل اصفهان برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی رایگان استفاده کنید.

آیا برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی رایگان قوه قضاییه نیاز به ثبت نام است؟

بله، برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی رایگان قوه قضاییه نیاز به ثبت نام دارید. برای ثبت نام در سامانه مشاوره حقوقی رایگان قوه قضاییه، می‌توانید به سایت سامانه مشاوره قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به آدرس 129i.ir مراجعه کنید و اطلاعات خود را ثبت کنید.


مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضائیه


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


خدمات مشاوره حقوقی سامانه 129

هموطنان می توانند سوالات خود را از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر با دو شماره 129 و 09121900500 تماس حاصل فرمایند.

09121900500 پاسخگوی واتس آپ به زبان فارسی ، انگلیسی، فرانسه ، روسیه، مالایی، عربی، ژاپنی

سامانه 129 در جهت رفاه شهروندان ایرانی اقدام به انتشار کلیه فرم های امور قضایی نموده است و هموطنان می توانند از طریق برنامه ایتا و واتس آپ در طول 24 ساعت شبانه روز سوالات خود را نیز ارسال نمایند و پاسخ دریافت نمایند و همچنین مشاوران قضایی آماده تنظیم دادخواست و لایحه نیز می باشند.

برای ورود به سایت قوه قضائیه اینجا کلیک کنید.

https://129i.ir

می‌توانیم برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه در هر ساعتی تماس بگیریم؟

بله، می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه به هر ساعتی تماس بگیرید. سامانه مشاوره حقوقی رایگان قوه قضاییه با شماره 129، خدمات خود را شبانه‌روزی ارائه می‌دهد و شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با شماره 129 تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حقوقی رایگان استفاده کنید.

آیا می‌توانم برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه از شماره تلفن ثابت خود استفاده کنم؟

بله، می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه از شماره تلفن ثابت خود استفاده کنید. برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه، می‌توانید با شماره 129 تماس بگیرید و پس از وارد کردن کد ملی خود، از خدمات مشاوره حقوقی رایگان استفاده کنید.

برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه زمان خاصی وجود دارد؟

برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه نیاز به وقت خاصی ندارید. سامانه مشاوره حقوقی رایگان قوه قضاییه با شماره 129، خدمات خود را شبانه‌روزی ارائه می‌دهد و شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با شماره 129 تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حقوقی رایگان استفاده کنید.


مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضائیه


برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه نیاز به پرداخت هزینه‌ای است؟

خدمات مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه بدون هزینه است و شما می‌توانید از این خدمات بدون پرداخت هزینه‌ای استفاده کنید. همچنین، دفتر وکالت اصفهان و موسسه حقوقی اصفهان وکیل اصفهان نیز خدمات مشاوره حقوقی تلفنی رایگان را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید در این ساعات با شماره‌های تلفنی این موسسات تماس بگیرید و پرسش‌های خود را مطرح کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه به صورت ناشناس تماس بگیرم؟

می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی رایگان قوه قضاییه به صورت ناشناس تماس بگیرید. در سامانه مشاوره حقوقی رایگان قوه قضاییه با شماره 129، نیازی به اعلام هویت نیست و می‌توانید به صورت ناشناس با این سامانه تماس بگیرید و پرسش‌های خود را مطرح کنید.

اظهارنامه چیست + انواع اظهارنامه

..


همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

۰۹۱۳۷۱۴۷۳۱۴

34 نظر
شهیدی 30 دی 1402 پاسخ

سلام ساعت ۲۰ تماس گرفتم جوابی داده نشد و تماس قطع شد

    mehdi alijani 30 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    این سامانه زیر نظر قوه قضائیه هست و معمولا در ساعات اداری پاسخ گویی بهتری دارند. موفق باشید

ناشناس 01 بهمن 1402 پاسخ

تماس گرفتم اعلام شد ساعات پاسخگویی مشاوران و وکلا از شنبه تا چهارشنبه بجز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ میباشد

    mehdi alijani 02 بهمن 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر ممنون بابت اطلاع رسانی

ناشناس 16 بهمن 1402 پاسخ

سلام
آیا داشتن وب سایت برای وکلای دادگستری مجاز است؟ مثلا در آن وب سایت معرفی خود و معرفی حرفه و بعضی از قوانین رایج و همچنین صفحه رزرو نوبت و تماس با ما

    mehdi alijani 16 بهمن 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    خیر اگر بعنوان تبلیغ محسوب نشه که تبلیغ نیست صرفا به معرفی خود یا پرونده ها اقدام بشود مشکلی نداره
    موفق باشید

رضا بهرامی 27 بهمن 1402 پاسخ

سلام و وقت بخیر.ببخشید ما یه چک داشتیم مال سال 93. بوده به مبلغ 17ملیون تومان سال 97چک برگشت میخوره و شکایت میکنن از ما و درخواست توقیف حساب میدن ما بدهی مون با اون آقا تسویه کردیم و لاشه چک برگشتی از ایشون گرفتیم ولی مدرکی نداریم که نشون بده پول بهشون دادیم الان اون آقا رضایت سر پرونده نذاشته و پرونده باز ونمیاد هم رضایت بده میگه من پولی نگرفتم. چک ها قانون بالای سه سال بهشون خورد نیازی به بردن لاشه چک به بانک نبودو رفع سو شدن الان ما نه لاشه چک داریم و نه مدرکی. حساب هم همچنان توقیف باید چکار کنیم ؟ممنون

    mehdi alijani 28 بهمن 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1- برای رفع مسدودی حساب باید یا رضایت شخص را به بانک ارائه دهید یا اینکه لاشه چک که به منزله گرفتن رضایت از شخص هست را به بانک بدهید.
    2- در مورد شما ادعای پرداخت بدهی شما به شخص و گرفتن لاشه چک باید به اثبات برسد و به صرف ادعا بانک از حساب شما رفع مسدودی نمی کند
    3- برای این موضوع باید طرح دعوای رفع مسدودی علیه بانک و دارنده چک مطرح نمایید و در صورت اثبات ادعای شما مبنی بر پرداخت طلب در دادگاه بانک موظف به رفع مسدودس حساب شما خواهد شد
    وکیل پایه یک دادگستری اصفهان
    موفق باشید

رضا آقائی 29 بهمن 1402 پاسخ

با سلام سامانه ثنا میخوام لایجه ثبت کنم راهنمایی می فرمایید

    mehdi alijani 29 بهمن 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1- در حال حاضر برای ثبت لایحه اشخاص عادی (غیر وکیل) باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند
    2- شاید در آینده این دسترسی برای اشخاص نیز امکانپذیر باشد
    3- برای ثبت لایحه باید به سامانه عدل ایران مراجعه کنید
    https://adliran.ir/
    موفق باشید

ناشناس 01 اسفند 1402 پاسخ

سلام.ساعت ۹ونیم تماس گرفتم.بعدازاینکه میگفت شما اولین نفردرلیست انتظار هستید کسی پاسخگو نبودو قطع شد.

    mehdi alijani 01 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1- تعداد تماسهای سامانه مشاوره حقوقی قوه قضائیه روزانه زیاد هست و تعدا پاسخکوها محدود
    2- توصیه می کنم یا از طریق موسسات حقوقی یا از طریق مطمئن تر حضوری با وکیل متخصص مشاوره بگیرید
    3- راه دیگر مراجعه به دادگستری محل زندگی تان و مراجعه به اتاق مشاوره که در همه دادگستری ها وجود داره و همه روزه مشاوره رایگان به اشخاص داده میشه
    4- مورد بعد مراجعه به قسمت معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان شما و گرفتن مشاوره رایگان است
    مشاوره حقوقی اصفهان
    موفق باشید

ن 07 اسفند 1402 پاسخ

سلام. وقت بخیر
ما واحدی از یک آپارتمان را به خانواده ای ۴ نفره اجاره دادیم. این خانواده به شهرستان مهمانی رفته اند و خانواده برادر مستاجر اومدن و اونجا زندگی می کنن. ایا این کار از لحاظ حقوقی درسته؟

    mehdi alijani 07 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1- به شرایط قرارداد اجاره شما بستگی دارد اگر این حق از ایشان سلب شده باشد می توانید حتی نسبت به تخلیه اقدام نمایید
    2- به قرارداد اجاره خود مراجعه کنید اگر ذکر شده مستاجر فقط حق استفاده از مورد اجاره دارد می توانید نسبت به این موضوع اعتراض کنید
    3- در حالت عادی اگر این موضوع در قرارداد اجاره ذکر نشده باشد شخصی که مالی را اجاره گرفته می تواند همان مال را برای مدتی که خود به اجاره گرفته به شخص دیگری اجاره دهد
    4- به همراه مدارک با یک وکیل یا مشاوره حقوقی مشاوره کنید.
    وکیل حقوقی در اصفهان
    موفق باشید

فاطمه 10 اسفند 1402 پاسخ

سلام کلاخوب پاسخ میدیدبنظدم

    mehdi alijani 10 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    خیلی ممنون سپاسگزارم

ناشناس 16 اسفند 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر یه سوال من حق طلاق از شوهرم گرفتم الان واسه جدایی باید کجا اقدام کنم باید بزنم طلاق یه طرفه یا توافقی تو سامانه؟

    mehdi alijani 16 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1- باید به یک وکیل دادگستری مراجعه کنید و به واسطه همان وکالتی که گرفتید وکیل دادگستری از جانب همسر شما اقدام به طرح دعوای طلاق می کند به نوعی میشه گفت وکیل دادگستری از جانب همسر شما اقدام به طلاق شما می کند.
    2- حتما باید کلاسهای مشاوره انجام و از شما و همسرتان دعوت تا پس از مشاوره طلاق نهایتا مشاور تایید نماید شما حاضر به ادامه زندگی مشترک نیستید
    3- پس از گرفتن نظریه مشاوره اقدام به طرح دعوای طلاق توافق می کنید که به شعبه دادگاه خانواده ارجاع می شود و با توجه به وقتهای رسیدگی شعبه مذکور زمانی بین چند هفته تا چند ماه درنظر گرفته می شود و پس برگزاری جلسه رسیدگی در شعبه مذکور نهایتا گواهی عدم امکان سازش صادر و شما سه ما فرصت دارید به یکی از دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه و نسبت به اجرای صیغه طلاق اقدام نمایید
    موفق باشید

فغانی 16 اسفند 1402 پاسخ

سلام شوهر من ۲ سال پیش در دادگاه ضامن یک فردی شد که مبلغ ۱۵ میلیون به شخصی بدهکار بود. با ضمانت شوهرم ایشون آزاد شد و متواری و حساب شوهرم مسدود کردن و همچنین حکم جلب برایش آمد. ما باخبر شدیم که اون آقای بدهکار الان زندان هست ولی با این وجود طلبکار ایشون اصرار به دریافت پول از همسر بنده داره بنظرتون چکار میتونیم انجام بدیم.

    mehdi alijani 16 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1- اگر موضوع پرونده کیفری بود می توانستید : به شعبه مراجعه کنید و از قاضی تقاضا کنید از اداره کل زندانها استعلام بگیرد یا اگر مطمئن هستید در کدام زندان به سر می برد از همان زندان استعلام بگیرد در صورتی که مشخص شود در زندان است می توانید از شعبه تقاضا کنید ضمانت شما منتفی شود.
    2- با توجه به اینکه همسر شما ضمانت بدهی اون شخص را برای طلبکار نموده چاره ای جز پرداخت بدهی ندارید مگر اینکه طلبکار از ضمانت منصرف و به خود بدهکار مراجعه نماید.
    3- در این حالت پس از پرداخت بدهی طلبکار می توانید به بدهکار اصلی مراجعه نمایید. و دادخواست مطالبه همان مبلغی که به طلبکار پرداخت کردید علیه بدهکار بدهید.
    4- اگر توانایی پرداخت مبلغ مذکور را ندارید می توانید دادخواست اعسار از پرداخت بدهید و پس از رسیدگی در صورت اثبات مبلغ قسط بندی می شود. ولی در هر حال باید پرداخت گردد.
    موفق باشید

امین 05 فروردین 1403 پاسخ

سلام سه سال پیش یه توافق عادی من و مادرم و خواهرانم امضا کردیم و مادرم عین جمله تعهد میدهم املاکم را بدپن اجازه فرزندانم نفروشم اگر فروختم باید همگی خسارت آن فرزند که خبر ندارد را بدهیم حالا بعد فوت مادرم خواهرم مبایعه نامه اورده من این ملک را خریده ام ابا این فروش صحیح با وجود تعهد و ایا می تونم ادعای خسارت کنم ؟

    mehdi alijani 06 فروردین 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. هر شخص در زمان حیات خود می تواند نسبت به اموال خود هر نوع اقدامی اعم از خرید فروش صلح یا هبه و… را انجام دهد.
    2. دو بحث اینجا وجود دارد یکی اینکه با توجه به تعهد مادر شما نسبت به عدم انتقال اصولا این عقد شرایط صحت را دارد و شمما می توانید با توجه به این عدم توجه مادر به تعهد این معامله را غیر نافذ و شما به همین جهت تقاضای فسخ قرارداد را کنید یا اینکه با توجه به متن توافق صرفا حق مطالبه خسارت را خواهید داشت.
    3. موضوع چالش بر انگیز دیگر اینکه تعهد مادر شما به جبران خسارت مشخص نیست یعنی در حال حاضر که نسبت به فروش ملک خود اقدام نموده میزان خسارت وارده به شما را بر چه مبنایی اندازه گیری باید کرد، مگر شما بتوانید ثابت کنید از این فروش مبلغی خسارت به شما وارد شده که در عمل کار راحتی نیست.
    4. حضوری به همراه مدارک با یک وکیل مشاوره کنید.
    موفق باشید

مریم 11 فروردین 1403 پاسخ

در مورد قانون هبه چیست و آیا ملکی که به عنوان هبه داده شده بعد از ده سال می تواند دوباره پس بگیرد؟

    mehdi alijani 11 فروردین 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1- هبه دهنده در صورت تحقق شرایط زیر می‌تواند از هبه رجوع کند:
    عین مال موجود باشد.
    عین مال به تصرف هبه گیرنده در نیامده باشد.
    هبه معوض نباشد و چیزی در قبال آن دریافت نکرده باشد.
    هبه کننده پدر یا مادر یا فرزند هبه گیرنده نباشد.
    هبه کننده به دلیل اعسار از پرداخت نفقه، هبه را نداده باشد.
    هبه مشروط به شرطی نباشد که تحقق آن ممکن نباشد.
    هبه کننده قبل از فوت رجوع کند.
    2- با تحقق شرایط بالا هبه کننده می تواند از هبه خود رجوع کند و تفاوتی نمی کند چقدر زمان گذشته باشد که در فرض سوال شما در صورت اثبات هبه بودن مال هبه کننده با ارسال اظهار نامه و یا در حضور چند شاهد بطور شفاهی می تواند از هبه رجوع نماید.
    موفق باشید

جوادیوسفی فروتقه 16 فروردین 1403 پاسخ

سلام ووقت بخیر.بنده پدرم سال هشتادوچهارفوت نمودند وازاون به بعدمن دچارمشکلات فراوانی ازطرف خواهروبرادرانم شدم.تنا دارایی پدرم یک منزل مسکونی کهسنداجاره خط به نام استان قدس داره چندسال تلاشکردن که خونه رویجوری ازدست منومادرم دربیارن.ازطرف برادرم معتادشدم وخواهرم با کمک یه وکیل برام پرونده سازی کردن.بامدارکم چندتا سیم کارت گرفتن وبرام پرونده سازی کردن.۶ماه سابقه برام درست کردن.خواهردیگرم مدارک تحصیلی بنده رو دستکاری کردن تا من روبعنوان وارثخط بزن.الان هم خونه پدری رو به بهانه ساخت وساز خراب کردن ومنم مریض وخونه نشین کردن.چطوری میتونم شکایتکنم؟

    mehdi alijani 18 فروردین 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. ادعاهایی که مطرح کردید باید برا دادگاه بتوانید ثابت نمایید که بنظر کار سختی هست و به صرف این ادعاها پرونده شما منجر به نتیجه نخواهد شد
    2. در مورد ارث نیز برادر و خواهر شما نمی توانند شما را از ارثیه ای که مستحق آن هستید محروم کنند و همینکه اسم شما در شناسنامه پدر ثبت شده باشد شما به نسبت ترکه مستحق دریافت ارثیه هستید.
    3. در مورد تخریب منزل پدری اگر بدون اجازه شما بوده می توانید شکایت تخریب مطرح نمایید.
    موفق باشید

ناشناس 16 فروردین 1403 پاسخ

سلام من ۱۷ اسفند به دلیل بی توجهی به یه ماشین در حال پارک بدون سرنشین کنار خیابان از پشت تصادف کردم و متاسفانه ماشین اون بنده خدا و خودم اسیب شدید دید با تماس به ۱۱۰ مالک را پیدا کردم و سر صحنه حاضر شد ایشان الان بعد از یک ماه درخواست دلیل تامین دادند و برای من پیام امد البته دو ردز بعد حادثه با ارایه گزارش پلیس برای بیمه شخص ثالث مراجعه کردند ولی ایشان ادعای افت قیمت ماشین دارن مدل ماشین کوییک ۱۳۹۹ هست
ممنون میشم من را راهنمایی کنید

    mehdi alijani 16 فروردین 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. هزینه افت قیمت ماشین در تصادف به میزان آسیب و هزینه تعمیرات آن بستگی دارد. هرچه شدت تصادف و آسیب به خودرو بیشتر باشد، افت قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
    2. هزینه ای که بیمه پرداخت می کند صرفا جهت تعمیر خرو بوده و افت قیمت را شامل نمی شود.
    3. به همین جهت فرد زیان دیده با اخذ تامین دلیل از طریق شورای حل اختلاف اقدام به طرح دعوای افت قیمت می کند که به طبع آن هر چه مدل خودرو جدیدتر باشد افت قیمت بیشتری دارد.
    4. افت قیمت از طریق کارشناسی که دادگاه مشخص می کند تعیین می شود که البته قابل اعتراض از هر دو طرف خواهد بود.
    موفق باشید

    در صورت رضایت داشتن از مشاوره لطفا در گوگل نظر بدهید
    لینک نظر دادن در گوگل
    https://maps.app.goo.gl/BJnso8TWRtCSEBFn6

ناشناس 18 فروردین 1403 پاسخ

با تشکر از پاسخ دهی شما من در جلسه چطور میتوانم از خودم دفاع کنم و با توجه به سن ماشین به نظر شما چه میزان برای افت قیمت در نظر گرفته میشود پلیس در برگ بیمه شخص ثالث زدن صندوق عقب و سپر و یکی از چراغ های عقب

    mehdi alijani 18 فروردین 1403 پاسخ

    سلام مجدد
    1. دفاع خاصی نمیشه در جلسه انجام داد چون موضوع به احتمال زیاد به کارشناسی ارجاع میشه مگر اینکه سر مبلغی با هم به توافق برسید
    2. این موضوع را از یک کارشناس رسمی دادگستری بپرسید چون معمولا کارشناسان نظرات مشابهی دارند و پس از ان با طرف مقابل نسبت به قیمت با هم به توافق برسید چرا که در صورت تشکیل جلسه و کارشناسی علاوه بر هزینه های دادرسی و کارشناسی و حق الوکاله وکیل را نیز محکوم خواهید شد.
    موفق باشید

س 22 فروردین 1403 پاسخ

سلام آقایی بدون آگاهی همسرش طلاق شرعی داده ، و حالا رفته دادگاه اعلام کرده من طلاق شرعی دادم میخوام رسمی کنم ، آیا میشه از آقا شکایت کرد و چه مجازاتی داره براش؟آیا میشه از اون روحانی که صیغه رو جاری کرده شکایت کرد و باید حتما رفت به دادگاه روحانیون؟ در کل چه کمکی به این خانوم میشه کرد؟

    mehdi alijani 24 فروردین 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. اگر ثابت شود که شوهر زن را با فریب و حیله به طلاق شرعی رضایت داده است، زن می‌تواند به اتلاف و تسبیب از او شکایت کند و خسارات وارده را دریافت کند.
    2. در صورت اثبات سوء نیت و انگیزه مجرمانه، شوهر ممکن است به مجازات‌های حبس، جزای نقدی یا شلاق محکوم شود. همچنین زن می‌تواند با طرح دعوای حقوقی در دادگاه خانواده، تقاضای طلاق با دریافت تمام حقوق خود از جمله مهریه، نفقه و حضانت فرزندان را داشته باشد.
    3. امکان شکایت از روحانی در حال حاضر، در قانون ایران جرمی برای صدور صیغه طلاق بدون رضایت یکی از زوجین تعریف نشده است. با این حال، اگر زن بتواند ثابت کند که روحانی با علم به عدم رضایت او، صیغه طلاق را جاری کرده است، می‌تواند به اتلاف و تسبیب از او شکایت کند و خسارات وارده را دریافت کند.در این مورد، زن می‌تواند به دادگاه عمومی مراجعه کند و از روحانی به اتلاف و تسبیب شکایت کند.
    در هر حال موفق باشید
    در صورت رضایت داشتن از مشاوره لطفا در گوگل نظر بدهید
    لینک نظر دادن در گوگل
    https://maps.app.goo.gl/BJnso8TWRtCSEBFn6

نقوی 02 اردیبهشت 1403 پاسخ

سلام وفت بخیر خواهش میکنم جووب بدین
من و همسرم ده سال هست زندگی میکنیم بارها میتواستم طلاق بگیرم و نشده دوتا پسر دارم ۹ و ۶ .
خیلی اذیتم میکنه فحش میده کتک میزنه بچه هام ازار روحی دیدن
الانم تهمت میزنه و نمیتونه ثابت کته و فقط تهمت میزنه و کتک و اذیت و خسته شدم من حتی صداشو ضبط کردم تا بتونم ثابت کنم
نمیذاره با خانوادم ارتباط بگیرم
و مشکلات دیکر .
الانم در رو بسته و قفل و رفته
نمیدونم چیکار کنم تا روند قانونی باشه
خواهش میکنم کمکم کنین
خانوادم تو یه شهر دیگه هستن اطلاع دادم اما نمیتونن بدادم برسن ۴۰۰ کیلومتر با شهرم فاصله دارن

    mehdi alijani 03 اردیبهشت 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. در خصوص طلاق شما در صورتی که حق طلاق نداشته باشید نمی توانید تقاضای طلاق کنید مگر اینکه بتوانید یکی از شرایط دوازده گانه سند ازدواج رو به اثبات برسانید (این شزرایط در سند ازدواج نوشته شده مطالعه کنید)
    2. یکی از مواردی که زن حق طلاق پیدا می کنه اثبات عسر و حرج هست که اگر شما مورد ضرب شتم قرار می گیرید و این مورد بارها اتفاق افتاده با طرح شکایت کیفری و اثبات این ضرب و شتم یا فحاشی های همسرتان (که البته سخت هست) و باید با شاهد یا دلایل دیگر مثل صوت فیلم و یا اقرار خود وی و… و گرفتن حکم محکومیت ایشان اقدام به طرح دادخواست طلاق از جانب زوجه نمایید
    3. اقدام ایشان در حبس غیر قانونی شما جرم و حتی مجازات حبس برای ایشان در پی دارد که می توانید با تماس به فوریت های پلیس و گرفتن صورتجلسه پس از رفع مانع علیه وی اقدام نمایید،
    4. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که هر نوع اقدام قضایی و قانونی شما می تواند عواقب و عکس العمل بدتری را از جانب همسرتان به همراه داشته باشد و ترجیحا سعی کنید از طریق مشاور خانواده نسبت به حل اختلاف حادث شده اقدام نمایید
    در هر حال موفق باشید

نظر بدهید

Call Now Button