وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل اصفهان

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل اصفهان

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل : لطفا سوال خود را در قسمت نظرات آخر همین متن نوشته و در کمتر از بیست و چهار ساعت جواب خود را دریافت کنید، ضمن اینکه جواب سوالات به صورت استوری در پیج و های لایت های اینستاگرام اینجانب اشتراک گذاری می شود.

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل یک روش است که افراد می‌توانند با استفاده از آن به بهترین شکل ممکن به اطلاعات مورد نیاز در مورد مسئله‌ای که با آن مواجه هستند برسند و مشکل خود را به راحتی حل و فصل نمایند.

استفاده از مشاوره حقوقی محدود به زمان خاصی نیست و افراد می‌توانند از ارائه مشاوره حقوقی توسط حقوقدانان مجرب استفاده کنند.

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی عبارتند از:

امکان برخورداری از اطلاعات حقوقی با هزینه‌های مناسبتر

آشنایی با روش‌ها و مراحل طی کردن مسائل حقوقی مختلف مانند ثبت شکایت در اداره کار

سرعت و آسانی در ارائه مشاوره توسط وکلا در سایت‌های آنلاین

مقرون به صرفه‌تر بودن برای موکلین خارج از کشور


مشاوره رایگان با وکیل


مشاوره حقوقی هم دارای معایبی است که عبارتند از:

عدم کارایی برای پرونده‌های مختلف

نیاز به ارتباط مستقیم با مشاور حقوقی که ممکن است در برخی مواقع دسترسی به او مشکل باشد.(مشاوره حقوقی رایگان با وکیل)

وکیل آنلاین

وکیل آنلاین یا وکیل اینترنتی یک وکیل است که خدمات حقوقی خود را از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. این نوع وکیل با استفاده از ابزارهای ارتباطی آنلاین مانند چت، تماس تلفنی، ویدئو کنفرانس و ایمیل با مشتریان خود در ارتباط است. وکیل آنلاین می‌تواند در زمینه‌های مختلف حقوقی فعالیت کند، از جمله مشاوره حقوقی، تدوین قراردادها، نمایندگی در دعاوی و رسیدگی به مسائل کیفری و مدنی. مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

به عنوان مثال، وکیل آنلاین می‌تواند به مشتریان خود در راستای رسیدگی به مسائل مربوط به چک و سفته کمک کند. همچنین، یکی از مزیت‌های وکیل آنلاین ارائه مشاوره رایگان است که به افرادی که نمی‌توانند هزینه‌های وکیل را پرداخت کنند یا به دنبال دسترسی فوری به مشاوره حقوقی رایگان با وکیل هستند، کمک می‌کند.

وکیل حقوقی

وکیل حقوقی یا وکیل دادگستری، فردی است که به موجب عقد وکالت از طرف شخص دیگری (حقوقی یا حقیقی) برای انجام کاری مأمور می‌شود. وکیل در موضع دفاع از موکل خود در مسائل حقوقی فعالیت می‌کند. در دنیای کنونی با پیشرفت تکنولوژی و خدمات، مشکلات حقوقی نیز سیر صعودی داشته و روز به روز با چالش‌های حقوقی جدیدی مواجه می‌شویم. بنابراین، مشاوره رایگان با وکیل در تمامی مسائل روزمره نیاز است که از تجربه و دانش یک مشاور حقوقی رایگان با وکیل استفاده کنیم.

وکیل کیفری مشاوره رایگان با وکیل

وکیل کیفری یک وکیلی است که در زمینه دعاوی کیفری تخصص دارد و می‌تواند به نیابت از موکل در مراحل مختلف پرونده کیفری شرکت کند. وکیل کیفری باید دارای تجربه کافی در امور کیفری و آشنایی کامل با قوانین دعاوی کیفری مانند تغییر کاربری باشد.(مشاوره حقوقی رایگان با وکیل)

وظایف وکیل کیفری عبارتند از:

نمایندگی از موکل در دادگاه‌های کیفری

مشاوره حقوقی وکیل کیفری به موکل در مورد مسائل مربوط به پرونده کیفری

تدوین دفاعیه و پاسخ به ادعاهای مخالف در دادگاه

حضور در جلسات دادگاه و دفاع از موکل در مراحل مختلف پرونده.

ارائه مدارک و شواهد مورد نیاز در دادگاه

برای انتخاب بهترین مشاوره رایگان با وکیل کیفری، می‌توانید به سوابق و تجربیات وکلا در زمینه دعاوی کیفری و همچنین صفات و ویژگی‌های اخلاقی آن‌ها توجه کنید. همچنین، می‌توانید با مراجعه به سایت‌های حقوقی وکلا را مقایسه کرده و با انتخاب بهترین وکیل کیفری، به راحتی به حل و فصل مسائل کیفری خود بپردازید.(مشاوره حقوقی رایگان با وکیل)

وکیل طلاق مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

وکیل طلاق وکیلی است است که در زمینه دعاوی و حقوق خانواده تخصص دارد و می‌تواند در مراحل مختلف یک پرونده طلاق به شما کمک کند. این وکیل با آشنایی به مراحل طلاق و انواع طلاق و نیز تسلط بر مراحل دادرسی می‌تواند فرایند طلاق را سرعت ببخشد.

برخی از ویژگی‌های یک وکیل طلاق خوب عبارتند از:

  1. مهم ترین ویژگی یک وکیل خوب، امانت است.در واقع وکیل محرم اسرار موکل و امین وی است. بنابراین وکیل دادگستری این تعهد اخلاقی حرفه ای را بر عهده دارد. که از گفتن مطالب غلوآمیز و غیرممکن اجتناب نماید.(مشاوره حقوقی رایگان با وکیل)
  2. از آنجایی که تعهد وکیل دادگستری، تعهد به نتیجه نبوده و تعهد وی تعهد به وسیله می باشد. لازم است که وکیل همانند یک جراح مسائلی را که ممکن است. در حین دادرسی پیش آید و شانس برنده شدن موکل را به وی گوشزد نماید. و هیچگاه به موکل اعلام نکند که وی صددرصد برنده می باشد. بنابراین ویژگی بعدی یک وکیل خوب آن است که واقعیات امر و پروسه رسیدگی را به موکل اعلام نماید.
  3. وظیفه بعدی وکیل پایه یک دادگستری اصفهان آن است. که موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد. نه آنکه به طمع حق الوکاله، موکل را وارد پروسه های رسیدگی غیر ضروری نماید.
  4. وکیل دادگستری باید تا حد تلاش از پیچیده کردن دادرسی اجتناب نماید. بنابراین حتی وکیل موظف است از فنون و مهارت هایی که آموخته است. برای راهنمایی قاضی استفاده کند و خیلی از مواقع قضات از این راهنمایی ها استفاده می کنند.
  5. یک وکیل خوب دادگستری باید شأن و مقام قاضی را رعایت نموده و به وی کمال احترام را بگذارد. در واقع وکیل دادگستری خوب نه تنها نباید با چاپلوسی و تملق و تحقیر نمودن خود با قاضی رفتار نماید بلکه نباید به واسطه درجه علمی و اطلاعاتی که دارد.نسبت به قاضی و مقام دادگاه تفاخر نماید؛ بلکه وکیل خوب باید با رفتار و شأن خود احترام دادگاه و جامعه را برانگیزد. بنابراین هر قدر متواضع تر و افتاده تر باشد.احترام بیشتری را جذب خواهد نمود.(مشاوره حقوقی رایگان با وکیل)
  6. وکیل دادگستری باید از اطلاعات و معلومات و دانش حقوقی لازم برخوردار باشد. تا بتواند بهترین راهکار را در بهترین فرصت ممکن شناخته و درانتخاب نوع دادخواست، شکوائیه و اقدامات قانونی لازم نهایت هوش و کیاست را به کار برد.

وکیل خانواده مشاوره رایگان با وکیل

وکیل خانواده یک حقوقدان است که در زمینه دعاوی خانوادگی تخصص دارد و می‌تواند در مراحل مختلف یک پرونده خانوادگی به شما کمک کند. وکیل خانواده می‌تواند در مواردی مانند طلاق، مهریه ، نفقه، حضانت فرزندان ، فرزند خواندگی و توقیف اموال به شما کمک کند. برای انتخاب بهترین وکیل خانواده، می‌توانید به سوابق و تجربیات وکلا در زمینه دعاوی خانوادگی و همچنین صفات و ویژگی‌های اخلاقی آن‌ها توجه کنید. همچنین، می‌توانید با مراجعه به سایت‌های حقوقی وکلا را مقایسه کرده و با انتخاب بهترین وکیل خانواده ، به راحتی به حل و فصل مسائل خانوادگی خود بپردازید. مشاوره حقوقی رایگان وکیل

..


مشاوره حقوقی رایگان با وکیل ، وکیل اصفهان ، مشاوره حقوقی


همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید. 

106 نظر
سعادت 21 مهر 1402 پاسخ

ممنون از شما وکیل دلسوز و مهربان اگر بخواهیم مشاوره حضوری داشته باشیم به چه صورت هست ؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    mehdi alijani 21 مهر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    از طریق شماره هایی که در سایت هست وقت مشاوره حضوری بگیرید.
    موفق باشید

ن.س 21 مهر 1402 پاسخ

سلام
من چند سال هست با همسرم اختلاف دارم مالی به نام ایشان نیست و میگه باید مهریه رو ببخشی تا طلاقت بدم. پدر شوهرم چند سالی هست فوت کرده و وضع مالی خوبی داشت از منزل پدر شوهرم یک دانگ دارم. اینکه اگر من تقاضای طلاق کنم چیزی به من تعلق نمی گیره درسته، دیگه خسته شدم، لطفا راهنمایی کنید.

    mehdi alijani 21 مهر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. مهریه و طلاق هیچ ارتباطی با هم ندارند و مرد در هر حال موظف به پرداخت مهریه شما هست.
    2. برای طلاق شما باید یکی از موارد دوازده گانه سند ازدواج را برای دادگاه ثابت کنید یا اینکه با توافق همسرتان از یکدیگر جدا شوید.
    3. بعد از ثبت ازدواج شما مالک یک دانگ منزل پدرشوهرتان شده اید، به شرط ذکر در سند ازدواج و انتقال رسمی آن، در غیر اینصورت ابتدا باید نسبت به اثبات انتقال و الزام به انتقال علیه ورثه اقدام و دادخواست متناسب مطرح نمایید.
    4. همانطور که عرض کردم مهریه ارتباطی به طلاق ندارد و دادخواست طلاق شما مانع از استحقاق شما بر مهریه نیست فقط برای اینکه امکان رجوع را از شوهرتان بگیرید می توانید قسمتی از مهریه (حتی یک سکه) را ببخشید تا طلاق بائن محسوب و امکان رجوع توسط همسرتان از وی گرفته شود.
    5. شما میتوانید ضمن مطالبه مهریه سهم الارث همسرتان را از اموال پدرش توقیف نمایید.
    6. قبل از هر اقدام ابتدا نسبت به صلح و سازش و اصلاح یک دیگر و انجام مشاورهای خانواده و روانشناسی اقدام و پس از آن حضوری با یک وکیل مشاوره و سپس اقدام نمایید.
    موفق باشید.

دهداری 21 مهر 1402 پاسخ

سلام من میخوام از کارفرمام شکایت کنم کجا چه کار باید بکنم میشه کمکم کنید

    mehdi alijani 22 مهر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    شما ابتدا باید از طریق دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت اقدام سپس از طریق سامانه جامع روابط کار نسبت به تکمیل و تنظیم دادخواست بدوی به اداره کار اقدام نمایید.
    سامانه جامع روابط کار

اوا 21 مهر 1402 پاسخ

سلام .ما یک فرزند اتیسم دارم که ۸ سال دارد بیشتر هزینه های درمان پسرم با من هست پدرش برای کاردرمانی و گفتار هزینه ای نمی‌کند، و اینکه همه این سال ها من تمام هزینه های بچه و حتی برای خرج خودم و فرزندم هزینه کردم الان اگر بخواهم جدا شوم حضانت بچه چون اتیسم هست کامل ب پدرش داده می‌شود؟
اگر مهریه را اجرا بگذارم ۱۲۴ سکه بوده چطور باید پرداخت کند ؟
با توجه ب شرایط فرزندم

    mehdi alijani 22 مهر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. اگر فرزند دختر باشد تا 9 سال و اگر پسر باشد تا 15 سال حضانت آن با پدر است و بعد از آن خود فرزند میتواند تصمیم بگیرد که با پدر زندگی کند یا با مادر ولی در هر حال هزینه های زندگی (نفقه) فزند بر عهده پدر است. حضانت هم حق است و هم تکلیف طرفین و نمی توانید از آن امتناع کنید.
    2. برای هزینه های خود و فرزندتان می توانید دادخواست مطالبه نفقه بدهید البته اگر با همسرتان در یک منزل زندگی می کنید نتیجه گرفتن سخت هست و شما باید ثابت کنید هزینه های زندگی را پرداخت کرده اید.
    3. بعد از جدایی مطابق یک عمل می شود و چون بالای 7 سال سن دارد حضانت قانونا با پدر است.
    4. در مورد مهریه نیز همسرتان در هر حال موظف به پرداخت مهریه می شود اگر اموالی داشته باشد می توانید توقیف و نسبت به وصول مهریه اقدام نمایید در غیر این صورت نیز با توجه به میزان درآمد ایشان تا یک چهارم از حقوق ایشان بابت مهریه توقیف و رسیدگی به دادخواست اعسار (عدم توانایی پرداخت مهریه) همسرتان نیز بر همین مبنا انجام می شود، در حال حاضر محاکم سالی یک سکه بعنوان اقساط مهریه در نظر می گیرند.
    5. توجه داشته باشید مهریه ارتباطی به طلاق ندارد و شما برای جدایی یا باید با همسرتان توافق کنید و بصورت توافقی جدا شوید یا اینکه بتوانید اثبات کنید همسرتان یکی از شرایط دوازده گانه سند ازدواج را دارا هست.
    6. قبل از اقدامی ابتدا سعی در اصلاح زندگی و مشاوره با اهل فن و روانشناسان خبره و نهایتا با مشاوره حقوقی با وکیل اقدام قانونی کنید.
    موفق باشید

نورگوزل 21 مهر 1402 پاسخ

سلام
ببخشید خانم ترکیه ای با آقای ایرانی ازدواج کردن و الان طلاق گرفتن و فرزند هم دارن، بعد طلاق تابعیت ایرانی خانم سلب میشه؟

    mehdi alijani 22 مهر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    خیر به هیچ عنوان ازدواج و طلاق و حتی گرفتن تابعیت کشورهای دیگر باعث سلب تابعیت نمی شود.

حمید 22 مهر 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر بنده میخوام سرمایه آزاد در اختیار کسی بزارم ایشون صاحب یک رستوران هستن که مبلغی رو یکساله احتیاج دارن و در قبالش سود مشخص میخوان بدن شراکت نیست فقط سرمایه احتیاج دارن برای ضمانت یک چک به مبلغ کل برای پایان قرارداد میدن و سفته به دو برابر مبلغ و یک قرارداد که توش مبالغ و مقدار سود ماهیانه و ضمانتها نوشته میشه میخوام بدونم آیا میتونه بعد از یکماه یا چند ماه به قرارداد عمل نکنه و از لحاظ قانونی من میتونم روی این قرارداد اقدام کنم اگر ایشون سود ماهیانه رو ندن ممنون میشم جواب بدید.

    mehdi alijani 23 مهر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. ظاهرا قرارداد شما در باب مضاربه تفسیر میشه و مضاربه هم قراردادی هست بین دو نفر به این صورت است که یکی از آنها با سرمایه دیگری به تجارت پرداخته و در برابر درصدی از سود را با صاحب مال شریک می‌شود.
    2. توجه داشته باشید اگر در قرارداد سود مشخصی (مبلغ معین) درنظر گرفته شود این قرارداد ربوی (ربا) و باطل است.
    3. اگر در قالب مضاربه نوشته بشه چون عقد جایزی هست هر موقع هر یک از طرفین اراده کنند می توانند قرارداد را بهم بزنند، مگر اینکه به وجه ملزمی قرارداد را لازم برای مدت معینی انتخاب کرده باشند.
    4. اگر قرارداد لازم باشد و حق فسخ را از خود برای مدت معینی سلب کرده باشید امکان برهم زدن قرارداد تا زمان معین وجود ندارید.
    5. بهتره هست در قرارداد شرطی برای فسخ برای خود در نظر بگیرید تا درصورت عدم اقدام و پرداخت نکردن سود ماهیانه بتوانید نسبت به فسخ قرارداد بصورت یک طرفه اقدام نمایید.
    6. برای این منظور می توانید داوری را نیز بعنوان داور مرضی الطرفین تعیین تا در صورت تخلف از مفاد قرارداد اقدام صدور رای داورری و اقدام جهت مطالبه وجه پرداختی نمایید.
    7. حضوری با یک وکیل مشاوره و قرارداد حتما توسط وکیل یا حقوقدان متخصص تنظیم تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.
    موفق باشید

زهرا 29 مهر 1402 پاسخ

ملکی را به عروسم هدیه کردم جهت ادامه زندگی با پسرم و سند نیز به وی منتقل شد بعد از چند سال حالا به مشکل خورده و در شرف طلاق هستند عروس ملک را فروخته من می توانم مبلغ ملک را مطالبه کنم چون این ملک را برای ادامه زندگی به وی بخشیده بودم.

    mehdi alijani 29 مهر 1402 پاسخ

    با سلام
    1. این نوع انتقال اموال که معمولا در ابتدای زندگی زوجین بین خانواده ها مرسوم است تفسیر به صلح یا هبه می شود.
    2. اگر مالی هبه شده باشد تا زمانی که آن مال نزد شخص هبه گیرنده (متهب) موجود باشد از طرف شخص هبه دهنده (واهب) قابل رجوع و برگشت است و در صورت انتقال مال به شخص دیگر قابل برگشت نیست در نتیجه شما نمی توانید از راه رجوع از هبه اقدام نمایید.
    3. در مورد صلح که بیشترین تفسیر از انتقال مال را شامل می شود حتی با وجود مال نیز قابلیت رجوع وجود ندارد، چرا که مطابق قانون صلح عقدی است لازم و برهم نمی خورد مگر به شرطی که در عقد ذکر شده یا اینکه با طرف مقابل توافق کنید و عقد را اقاله یا به اصطلاح برهم بزنید، که این مورد نیز با توجه به انتقال مال به شخص دیگری ممکن نیست.
    4. و اما دلیل شما مبنی بر جهت صلح و اینکه : (ملک را برای ادامه زندگی به وی بخشیده بودم) ادعایی است که نیاز به اثبات از جانب شما دارد و در صورت ذکر این موضوع در سند انتقال امکان گرفتن نتیجه متصور بود.
    5. در پایان لازم به ذکر است مطابق عقودی که بر طبق قانون واقع شده باشد بین طرفین و قائم مقام آنها لازم‌الاتباع است مگر این که به رضای طرفین اقاله یا به علت‌قانونی فسخ شود.
    موفق باشید.

سعادت 01 آبان 1402 پاسخ

سلام روزتان بخیر،
از مزایا و معایب حق طلاق، حق تحصیل و حق شغل به همسر خانم دادن برای ازدواج چیست!
آیا این حق اگر خانم درخواست کند آقا باید بدهد!
ممنون میشوم راهنمایی نمایید.
باتشکر

    mehdi alijani 02 آبان 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    سوال خیلی کلی نوشته شده با این حال
    1. میشه گفت مهمترین حقی که مرد در زندگی مشترک داره حق طلاق هست به این معنی که پس از اجرای صیغه عقد زن به هیچ عنوان نمی تواند به اختیار خودش از مرد جدا شود مگر اینکه بتواند عسر و حرج (سختی و مشقت در زندگی مشترک با مرد) را بوسیله اثبات یکی از شرایط دوازده گانه سند ازدواج به اثبات برساند و یا اینکه در هنگام عقد این حق را از همسرش بعنوان شرط ضمن عقد ازدواج بگیرد.
    2. باید توجه داشت که این حق هیچ ارتباطیبا سایر حقوق مالی یا غیر مالی مثل مهریه، نفقه، حضانت و اجرت المثل نداشته و در صورت داشتن حق طلاق یا همان وکالت در طلاق زن از مرد، می تواند هم طلاق بگیرد و هم در پرونده مجزا نسبت به مطالبه مهریه اقدام نماید.
    3. راهکاری که در این خصوص ارائه میشه اینکه : زن در ازای بخشیدن بخشی از مهریه (چه یک سکه چه 99 درصد از مهریه که به توافق زوجین بستگی دارد) نسبت به گرفتن وکالت در طلاق اقدام نماید تا در صورت عدم توافق با یکدیگر با مراجعه به دادگاه ضمن بخشید آن قسمت از حق طلاق خود استفاده نماید.
    4. حق تحصیل و حق اشتغال نیز بر عهده مرد است و می تواند همسر خود را از شغلی که مغایر با مصلحت خانواده است منع و یا مجبور به اقامت در محلی که مرد ساکن است ملزم نماید که در صورت داشتن این دو حق مرد نمی تواند همسرش را از شغلی محروم و یا به سکونت در محل خاصی اجبار نماید و موظف به سکونت در محلی که زن اختیار می کند می شود.
    5. اجباری در گرفتن یا دادن این حقوق نیست و توافقی هست که می تواند در هر زمان بین طرفین انجام گیرد.
    6. کلام اخر اینکه اساس زندگی مشترک بر پایه تفاهم و سازگاری استوار است و سعی کنید مشکلات خود را از مسیری غیر از محکمه و دادگاه حل نمایید چرا که سرایت مشکلات به دادگاه مشکلات زوجین را دو چندان می کند.
    موفق باشید.

مینا 13 آبان 1402 پاسخ

سلام و وقت به خیر
آیا زن وظیفه دارد در منزل کار کند یا نه ؟کارهای منزل همه را باید انجام دهد ؟ایا در مقابل انجام کار ها میتواند پول دریافت کند ؟ ایا تامین مخارج زندگی بر عهده زن و مرد هر دو نفر است ؟

    mehdi alijani 13 آبان 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. مطابق ماده 1104 قانون مدنی : زوجین باید در تشیید مبانی خانواده و تربیت اولاد خود به یکدیگر معاضدت نمایند. به این معنا که زن و مرد باید در پیشبرد اهداف زندگی مشترک با یکدیگر همکاری داشته باشند، در قانون مرد موظف به کار کردن است یا زن موظف به کار کردن در خانه باشد ولی برای ادامه زندگی مشترک و رشد رفاه و اقتصاد زندگی مشترک ایجاب می کند مرد کار کند و متقابلا زن نیز کارهای زندگی مشترک را انجام و محیط امن و آرامی را برای مرد فراهم نماید.
    2. اینکه چه مقدار از کار های منزل باید توسط زوجین باید انجام شود بستگی به نوع کار دارد مسلما کارهای مردانه و یا تخصصی که نیاز به انجام توسط افراد با تخصص مختلف دارد بر عهده زن نیست ولی کارهایی که اصولا باید توسط خانم انجام شود مانند آشپزی خیاطی و.. را زن باید انجام دهد.
    3. طبق قانون زن می تواند در مقابل کارهایی که انجام میدهد مزد دریافت کند که مطابق کارشناسی انجام شده انقدر کم است (به ازای هر سال یک تا سه میلیون) که بنظر اقدامی انجام ندهد عاقلانه تر است، لازم به ذکر است این مبلغ رمانی به زن تعلق می گیرد که مرد تقاضای طلاق همسرش را می کند.
    4. اصولا پرداخت هزینه های مشترک بر عهده مرد است و زن در زندگی مشترک هیچ وظیفه اقتصادی ندارد با این حال اگر طرفین با هم کار کنند و در زندگی مشترک هزینه کنند هیچ کدام نمی تواند مدعی هزینه هایی که در طول زندگی مشترک کرده باشد.
    موفق باشید

ناشناس 15 آبان 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر
من پدرم فوت کردند و دو همسر دارند آیا پدرم می‌توانسته برای تعیین درصد حقوقی که به هرکدام تعلق بگیرد قبل از فوت اقدامی کرده باشند؟
یا اینکه الزاما دادگاه حقوق را بین دو همسر تقسیم میکند؟

    mehdi alijani 15 آبان 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. مستمری متوفی جزء ماترک متوفی محسوب نمی شود تا متوفی بتواند نسبت به تقسیم آن تصمیم گیری کند، بلکه طبق قانون مستمری عبارت از وجهی که به منظور جبران قطع تمام یا قسمتی از درآمد به بیمه شده و در صورت فوت او برای تأمین معیشت بازماندگان وی به آنان پرداخت می‌شود. در نتیجه پدر شما نمی توانسته نسبت به نحوه تقسیم آن بین همسران و سایر افراد تحت تکفل خود تصمیم بگیرد و به نحو مقرر در قانون (50 درصد بین هر دو همسر به نحو تساوی) تقسیم می گردد.
    2. با توجه به جواب سوال اول بله مطابق قانون تقسیم می گردد.
    موفق باشید

عاطفه 15 آبان 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر،شوهرم ۳دانگ ازمنزل راچندسال پیش به نام من کرده سندمحضری داریم،حالامیخادپس بگیره دادخواست هبه داده،آیامیتونه پس بگیره

    mehdi alijani 15 آبان 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. قبلا به این سوال جواب دادم با این حال لازمه یادآوری کنم که معمولا قضات دادگاه ها انتقال اموال بنام همسر را در قالب صلح تفسیر می کنند و اصل را بر صلح میدانند رجوع از آن را غیر ممکن
    2. هبه نیاز به اثبات دارد نیاز به دو شاهد یا دست نوشته یا اقرار شما مبنی بر هبه (بخشش مال) و سایر ادله ای که نزد محکمه این موضوع را به اثبات برساند.
    3. ترجیحا با وکیل نسبت به دفاع اقدام نمایید.
    موفق باشید

ناشناس 16 آبان 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر
اگربخواهیم به امضا و اثر انگشتی که دوسال پیش پدرم بر روی بیمه ی عمر زده آمد(طبق کپی که ما از اداره ی نیروهای مسلح گرفتیم) و الان فوت شده اند، اعتراض بزنیم که کارشناس خط صحت امضا و انگشت را تایید کنند چه کاری هایی باید انجام دهیم؟
و اینکه این اعتراض باعث بروز مشکل برای کسی که درخواست میدهد میشود یا نه؟
ممنون

    mehdi alijani 26 آبان 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    شما باید از طریق دادسرا شکایت جعل مطرح نمایید و اعلام کنید به تازگی متوجه جعل شده اید
    پس از ان برگه های استنادی شما توسط کارشناس رسمی دادگستری با مدارک مسلم الصدور مورد بررسی قرار می گیرد
    لازم نیست شخص خاصی بعنوان جاعل معرفی شود بلکه فقط به اصالت آنها ایراد بگیرید
    مشکلی برای شخصی پیش نمی آید و کسی نمی تواند به دلیل شکایت شما علیه شما دعوایی مطرح نماید.
    ترجیحا سعی کنید با وکیل اقدام کنید یا حداقل شکوائیه توسط وکیل دادگستری تنظیم شود.
    موفق باشید.

ناشناس 17 آبان 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر
پدرم دو هفته هست فوت کردند ،ایشون دو همسر داشتند که از مادر من هشت فرزند و از همسر دیگر سه فرزند دارند، طبق کپی که ما هفته ی پیش از اداره نیروهای مسلح گرفتیم و تاریخ ثبت آن دوسال پیش می‌باشد بیمه ی عمر به نام همسر دوم و دو فرزندش که در خانه هستند می‌باشد ، در صورتی که پدرم دوماه پیش به ما گفتند بیمه ی عمر به نام همه هست و یه مقداری به همتون میرسه،الان اگر به امضا و اثر انگشت پدرم بدون شکایت از ارگان یا شخص خاصی ،اعتراض داشته باشیم که کارشناس خط تشخیص های لازم را بدهند ، چه باید بکنیم؟
و آیا اگر ثابت شود که امضا و اثر انگشت از پدرم هست امکان دارد که سازمان از ما شکایت کند؟
و آیا ممکن است سازمان نیروهای مسلح در اصفهان آخرین مدرک بیمه ی عمر را به ما نداده باشد؟ چون پدرم چهارمحال زندگی میکردند و هر اقدامی را در اداره ی همونجا انجام میدادند

    mehdi alijani 26 آبان 1402 پاسخ

    با سلام
    با توجه به تکراری بودن سوال جواب قبلا داده شده به جوابهای قبل مراجعه کنید
    موفق باشید

افسانه 28 آبان 1402 پاسخ

سلام خسته نباشی من شوهرم الان زندان هست وبی گناه درزندان که کسی ۴۲۰گرم هرویین انداخته داخل خونه مادرش بعد مادرش بردن گفت منو نبرین الان پسرم میادودادگاه برگزار شد مادرش تبرعه شده ولی شوهرم که خونه جدا داریم اصلا اون زمان اونجا نبود ۲۵ سال ویک ماه زندانی و۳۰۰ میلیون جریمه الان میگه خسته شدم نمیخوام بمونم زندان میخوام تسلیم بزنم بدنم اسداباد بیام رای باز باشم ولی اگه اعتراض بزنه چی از درد دوری خانوادش میخواد تسلیم بزن

    mehdi alijani 29 آبان 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    با این مقدار از مواد حتما وکیل تسخیری داشته و باید در مراحل رسیدگی دفاع درست انجام شده باشه تا بتواند تبرئه بگیرد
    در حال حاضر هم اگر در مهلت بیست روزه اقدام به تسلیم به رای بزنند تا یک چهارم از محکومیتشان بخشیده می شود
    با این حال تا پرونده مطالعه نشه و اظهارات و دفاعیات همسر شما از همه مهمتر تعیین کننده سرنوشت وی است.
    موفق باشید

مهری صابری 07 آذر 1402 پاسخ

سلام. وقتتون بخیر. سوالی داشتم. مستاجری در خانه ی پدربزرگم در روستا که الان مالک خونه من هستم بوده، ۲ سال پیش از خونه دزدی شده و اشیاء قدیمی دزدیده شده. با توجه به اینکه خونه تحویلشون بوده و حتی زمان دزدی به ما اطلاع ندادن میتونم شکایت کنم و دستور توقیف خوردوی این آقا رو بگیرم تا خسارت پزداخت کنن؟ مچکرم

    mehdi alijani 07 آذر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. برای اثبات موضوع شما نیاز به ادله کافی برای توجه اتهام به طرف مقابل دارید. در موضوع حاضر نیز با توجه به اینکه نمی دانید آیا سرقت توسط خود این شخص انجام شده یا توسط اشخاص دیگر با عنوان سرقت به نیجه نمی رسید.
    2. با توجه به این که مال مورد اجاره به در حکم امانت بوده و شخص موظف به نگهداری از مال بوده می توانید با عنوان خیانت در امانت علیه شخص طرح دعوا نمایید که در صورت اثبات این موضوع که در نگهداری از مال اقدامات لازم را انجام داده و سرقت بدون تعدی و تفریط و نگهداری از مال انجام شده و قصور و تقصیری از جانب ستاجر انجام نشده از این جهت نیز به نتیجه مطلوب نمی رسید.
    3. نتیجه اینکه شما باید بتوانید ثابت کنید سرقت مشخصا توسط مستاجر یا به دلیل تقصیر وی در نگهداری از مال صورت گرفته است.
    موفق باشید.

ناشناس 14 آذر 1402 پاسخ

سلام و خداقوت
وقت بخیر
اگر کسی در مهریه خود یکی از بندهایش را بنویسد سه دانگ منزل مسکونی که پسر درآینده بخرد، ایا این مورد در مهریه و سند ازدواج اورده میشود؟ بعضیا میگن چون مکان دقیق آن مشخص نیس پس جز صداق با مهریه نیست.
و سوال دوم اینکه اگر پدر پسر یک زمین داشته باشد و بخواهد برای انها یک خانه بخرد تا راحت تر زندگی کنند (هنوزخریداری نشده)، اگر عروس ب عنوان مهریه مطالبه کند که مثلا طی بازه زمانی سه سال این خانه خریداری شود و دو دونگ از ان به نام عروس زده شود ، این تعهد سندیت دارد؟ باید چه کنیم تا وجه ی قانونی داشته باشد؟ در محضر و دفترخانه ثبت شود در مهریه و سند ازدواج هم اورده میشود؟ به چ صورت هست؟! ممنون میشم راهنمایی کنید.

    mehdi alijani 15 آذر 1402 پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    1. خیر چنین مهریه ای چون مشخص و معلوم نیست در این قسمت باطل هست، مگر این که مقوم به مبلغ معینی بشود، یعنی آن سه دانگی که شوهر در آینده خواهد خرید مبلغش در حال حاضر مشخص شود و در سند ازدواج مبلغ نوشته شود که در این حالت نیز مرد فقط به همین مبلغ به نرخ روز محکوم می شود از سه دانگی که مرد در آینده خواهد خرید چیزی بعنوان مهریه بدهکار نخواهد شد.
    2. این یک نوع شرط هست که می تواند در قراردادها بین طرفین نوشته و شخص ملزم به انجام آن خواهد شد، با توجه به اینکه معمولا دفاتر ازدواج از علم کافی در تنظیم این نوع شروط ضمن عقد برخوردار نیستند یا از درج آن امتناع می کنند و در صورت مجاب کردن آنها ترجیحا این شرط توسط یک وکیل تنظیم و در سند ازدواج ذکر تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.
    موفق باشید
مائده 15 آذر 1402 پاسخ

سلام
وممنون
خیلی عالی و خوب وکامل جواب دادین استاد..
مطالب تون خیلی مفید بودن.

    mehdi alijani 15 آذر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    خواهش میکنم، موفق باشید

مائده 15 آذر 1402 پاسخ

سلام مجدد
آفرین ب این چنین دیدگاهی..ک بعد از هر مشاوره ای اصرار ب سازش و تفاهم زوجین رو ملاک قرار دادین..
ان شاءالله ک همه ب خودشون بیاند و زندگی رو ب کام خودشون و همسرشون و اطرافیان تلخ نکنند…
و با سازش وتفاهم زندگی شون رو پیش ببرند.

    mehdi alijani 16 آذر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    سپاسگزارم

Mohamadi mis 16 آذر 1402 پاسخ

سلام خسته نباشید من در شرف طلاق هستم و یه فرزند ۱۱ ماهه دارم
پدرش میخواد ببینتش
من بهش گفتم برو قانونی اقدام کن
چون ممکنه بچه رو ببره و دیگه نیاره
میخواستم در این مورد یه توضیح بدید که دادگاه و چطور و چقدر حق ملاقات به این آقا میده با توجه به اینکه بچه شیرخواره هست و خیلی هم وابسته

    mehdi alijani 16 آذر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. فرزند چه دختر و چه پسر حضانتش (نگهداری) با مادر است و در هر حال هزینه های (نفقه) فرزند بر عهده پدر می باشد.
    2. دادگاه مکلف به رعایت غبطه فرزند است یعنی باید مصلحت طفل را رعایت کند یعنی اگر فرزند نزد مادر شرایط مناسبی نداشته باشد با اثبات این موضوع برای قاضی رسیدگی کننده می تواند فرزند را از مادر بگیرد و به پدر بدهد خلاف این موضوع نیز صادق است یعنی بعد از 7 سال هم اگر شرایط پدر برای نگهداری فرزند مساعد نبود می تواند حضانت را از وی بگیرد.
    3. در مورد شما نیز با توجه به اینکه فرزند شیر خوار هست دادگاه معمولا بیشتر از چند ساعت در هفته برای ملاقات فرزند به پدر نمی دهد بستگی به قاضی رسیدگی کننده و شراط طرفین دارد.
    4. سعی کنید خود شما با هم نسبت به میزان ملاقات فرزند توافق کنید و همان توافق را به دادگاه اعلام تا دستور بر همان مبنا تعیین گردد و اجازه ندهید اختلاف شما در ملاقات به فرزند مشترک بیشتر از این آسیب روحی وارد نماید.
    5. سعی نمایید کاری نکنید تا مجبور باشید فرزندتان را از طریق کلانتری به یکدیگر تحویل دهید.
    موفق باشید

زهرا میرزایی 16 آذر 1402 پاسخ

سلام روز بخیر یه سوال داشتم ما یه ماشین با قولنامه از شخصی خریدیم این شخص هم از خانومی گرفتن ماشین را،و ماشین هنوز دررهن شرکت لیزینگ یکبار سال 94 ما لیزینگ پرداخت کردیم ولی صاحب ماشین که یه خانومی هستن نمیان سند بزنن ،الان دوباره لیزینگ اومده براش 10ملیون ما الان باید چکار کنیم نه صاحب ماشین میاد پرداخت کنه نه اون کسی که ماشین با قولنامه داده به ما ماشین هم توقیف شده ما باید چکار کنیم آیا لیزینگ دوباره پرداخت کنیم و شکایت کنیم؟چون از وکیل ها پرسیدیم هر کدوم یه چیزی میگن لطفاً راهنمایی کنید خیلی مهمه، لیزینگ میگه صاحب ماشین باید پرداخت کنه و شما اول باید تکلیف سند ماشین مشخص کنید و از یه وکیل پرسیدیم میگه اول شما پرداخت کنید تا ماشین از رهن لیزینگ خارج شده که بشه شکایت کرد لطف کنید راهنمایی بفرمایید.تشکر

    mehdi alijani 17 آذر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. مالی که در رهن قراردارد تا زمانی که بدهی شخص به مرتهن (رهن گیرنده) پرداخت نشود، نسبت به آن مال حق عینی دارد یعنی در صورت انتقال می تواند آن مال را به جهت حقی که دارد توقیف نماید، مانند موردی که برای شما بوجود آمده است. و شرکت لیزینگ می تواند در صورت عدم پرداخت اقساط توسط خریدار اولیه یا همان کسی که لیزینگ با او قرارداد بسته شرکت لیزینگ می تواند نسبت به توقیف و فروش مال اقدام نماید.
    2. برای شما دو راه وجود دارد یکی اینکه شما تمام اقساط باقی مانده شرکت لیزینگ را پرداخت کنید و با ارائه مدارک پرداخت علیه شخصی که به شرکت لیزینگ بدهی داشته اقامه دعوای مطالبه وجه نمایید.
    3. راه دوم اینکه با طرح دادخواست الزام به تنظیم سند علیه کسی که ماشین را از وی خریداری کرده اید و تمامی افراد قبل از آن و شرکت لیزینگ نمایید. البته در این راه چون خودرو در رهن شرکت لیزینگ هست احتمالا دعوای شما رد می شود ولی به استناد همین رای می توانید نسبت به فسخ و مطالبه خسارت از فروشنده اقدام نمایید.
    موفق باشید

هادی بهمنی 19 آذر 1402 پاسخ

سلام و وقت بخیر. خدمت شما به سوالی داشتم از خدمتتون ،ما پرونده یه بدهی دادیم به مبلغ ۲۲ملیون دادیم به وکیل و ایشون مبلغ ۴ملیون با هزینه دادرسی از ما گرفتن ولی از اونجایی که یه کاغذ عادی بود مدرک بدهی ما، و رو اون برگه بدهی به شخص دیگه انتقال داده بودن که از اون ما بگیریم وکیل هم از نفر دوم شکایت کردن واین پرونده رفت دادگاه و نتیجه نگرفت و قاضی گفتن برگه عادی نمیشه انتقال داد حالا ما میخایم مجدد از نفر اول که بدهی ما را انتقال دادن شکایت کنیم وکیل میگه مجدد باید ۳ملیون پرداخت کنید خواستم ببینم این هزینه هایی که ایشون دارن از ما میگیرن واقعا درست ؟همین پرونده را ۴ملیون قبلاً گرفتن و هیچ کاری نکردن و نتیجه نگرفتن الان ما باید این ۳تومن بپردازیم قراداد وکالت هم تنظیم کردن الان ما برا این ۲۲تومن بدهی ما ایشون قراره ۸تومن بگیرن و واقعا ما نمی‌دونیم پرونده به نتیجه برسه اصلا،در صورت درست بودن حرفایی ایشون پس تکلیف ۴ملیون که اول دادیم چی میشه ممنوم میشم راهنمایی بفرمایید.

    mehdi alijani 20 آذر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. هر پرونده ای که برای رسیدگی به دادگاه ارجاع می شود چند هزینه برای فرد در بر دارد یکی هزینه دادرسی که ابتدای کار و شروع به پرونده باید به حساب دادگاه واریز گردد تا دادگاه شروع به رسیدگی کند دوم هزینه هایی که در جزیان پرونده به شخص تحمیل می شود مثل هزینه های کارشناسی و دیگری هزینه وکالت هست که توافقی هست بین وکیل و موکل که معمولا بین 8 تا 10 درصد بین وکیل و موکل توافق می شود که امکان بیشتر یا کمتر شدن آن هست.
    2. هزینه اولیه ای که از شما گرفته شده احتمالا همان هزینه دادرسی هست که باید پرداخت شود تا پرونده در دادگاه ثبت بشود و در پرونده های حقوقی سه و نیم درصد مبلغ خواسته شما هست.
    3. هر پرونده ای که مطرح بشه و هزینه پرداخت شود هزینه و وقرارداد وکالتی که تنظیم میشه فقط برای همان پرونده محسوب می شود و پس از صدور رای برای طرح دعوا مجددا باید هزینه دادرسی و قراداد وکالت جدیدتنظیم گردد.
    موفق باشید

محمد پاشنگ 23 آذر 1402 پاسخ

با عرض سلام
من یک فقره چک به شخصی بابت تضمین اجاره لوله های داربست دادم نامبرده به یک شخص دیگری لوله ها رو داده که -ن شرکت حتی مبلغ اجاره یک ماه را به حساب این شخص واریز کرده ولی گویا دوماه بعد لوله های ایشون عودت داده شده و چندتا لوله کم بوده ،بعد از گذشت دو سال با ایشون به مشکل برخوردند و متاسفانه برکه چک تضمین بنده چون در اختیار این آقا بوده به مبلغ سی میلیون تومان روی چک از طریق همسرشون اقدام و چک تضمین را برگشت زده و حساب بانکی من مسدود شد، و چون ثنا نداشتم بیخبر بودم تا اینکه از طریق بانک پیگیر شدم و ا حسابم مسدود شده و… تا حضوری رفتم به شهرستانی که شکایت کرده بودن زمان رای و اعتراض گذشته بود واخواهی دادم متاسفانه قاضی پرونده توجهی به توضیحات بنده نکرد محکوم به پرداخت مبلغ چک شدم از حسابم برداشت شده با اینکه به صراحت نوشته شده بابت تضمین اجاره لوله های داربست ولی شعبه و قاضی علاوه بر سی میلیون تومان که به اجرای احکام ارجاع کردند مجددا سی میلیون و پانصد هزارتومان دیگر محکوم به پرداخت کرده این چطور ممکنه لطفاً راهنمایی کنید پرونده در شعبه سوم حقوقی رفسنجان هست آیا امکان دفاع و قبول پرونده برای شما مقدور هست؟

    mehdi alijani 24 آذر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. در اسناد تجاری مثل چک و سفته اصولی جاری هست که قاضی با توجه با این اصول رای را صادر و به ایرادات توجه نمی کند که عبارتند از اصل استقلال امضاها ، اصل استقلال تعهد ، اصل مشغولیت ذمه ، اصل عدم استماع ایرادات اسناد تجاری .
    2. در مقابل دادگاه با اثبات موضوع فقط به ایراد سونیت دارنده سند یا ایراد شکلی سند و یا ایرادا امضا رسیدگی می کند.
    3. در موضوع شما با توجه به اینکه چک به شخص دیگری منتقل و آن شخص نسبت به چک اقدام نموده و مطابق قانون آن شخص دارای حق دریافت و با حسن نیت محسوب می شود در نتیجه شما چاره ای جز پرداخت مبلغ چک و خسارات متعلق به آن خواهید بود.
    4. تنها راهی که برای شما باقی می ماند اینکه مبالغی که به شخص دارنده پرداخت می کنید را مستند داشته باشید(فیش واریزی و اجرائیه صادره از طریق دادگاه) و علیه شخصی که چک را به وی جهت ضمانت داده اید طرح دعوای مطالبه مبالغ پرداختی نمایید.
    موفق باشید

محمد 23 آذر 1402 پاسخ

سلام
یکی از اقوام ما در حال جدا شدن هستند طلاق توافقی
در محضر آزمایش عدم بارداری میخواهند؟
اگر آره آزمایشگاه را خودشون مشخص می کنند یا باید به پزشک قانونی مراجعه کنند؟

    mehdi alijani 23 آذر 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. بله برای اجرای صیغه طلاق سردفتر گواهی عدم بارداری را از زن میخواهد.
    2. زن به هر آزمایشگاهی که تست بارداری را انجام میدهد می تواند مراجعه و تست بدهد.
    موفق باشید

محمد جواد 05 دی 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر
در بحث مهریه ازدواج اگر ک دو دانگ خانه داخل مهریه نوشته بشود(ب اجبار خانواده )
اگر عروس تعهدی محضری در قبال پس دادن دو دانگ خانه در زمان طلاق بدهد از نظر قانونی ایرادی ندارد؟

    mehdi alijani 06 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    بله این امر امکان پذیر هست که در تعهد محضری در صورت درخواست طلاق از جانب زن ایشان موظف به ابراء دودانگ مذکور به شما یا هر شخص یگری گردد
    موفق باشید

علی 06 دی 1402 پاسخ

سلام ما ده نفر ورثه هستیم مادرمان درسال۹۷زمینی به مبلغ ۲۳۰ملیون به شخصی فروخته ومبلغ ۱۰۰ملیون بع یه طلبکار خریدار داده ومابقی انرا درقولنامه چنین ذکر کرده که هر زمانی ملک را فروختم میدهم الان ۵سال هست هیچ اقدامی نمیکند ومادرمان پارسال رحمت خدا رفته زمین را هم هنوز تصرف نکرده ما الان به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم یا مطالبه وجه ودرثانی الان قیمت زمین ۲ونیم میلیارد شده مااز چه راهی وارد شویم ممنون

    mehdi alijani 06 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. قرارداد باید دقیق مطالعه شود
    2. اگر ملک هنوز به تصرف خریدار داده نشده و کل مبلغ قرارداد به شما پرداخت نشده امکان فسخ وجود دارد
    3. اگر در قرارداد شرطی به این مضمون نوشته شده باشد که زمان نداشته باشد امکان اینکه این قرارداد از اساس باطل باشد وجود دارد
    4. به همراه مدارک حضوری با وکیل مشورت کنید.
    موفق باشید

س.ف 09 دی 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر پدرم فوت شده و ما۳برادر یک خواهر و مادر هستیم و۶مغاره که زیر زمین داره ومجوز ساخت سه طبقه منزل مسکونی برروی مغازه ها هم هست ویک منزل هم هست ک الان مادر داخلش زندگی می‌کند یکی از برادرام درخواست تقسیم داده الان دادگاه کارشناس مشخص کرده است و برادرم ک خواهان هست هدفش فروش ملک از طریق مزایده هست ک پول نقد گیرش بیاد آیا دادگاه فقط سهم ایشون رو ب مزایده میگذارد یا سهم ما دیگر ورثه رو هم ب مزایده میگذارد و ما توان خرید سهم برادر را هم نداریم میشه راهنمایی کنید

    mehdi alijani 10 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. وقتی یک شخص فوت میکنه کلیه اموال مرحوم ماترک و بین کلیه ورثه مشاع می شود و هر شخص در جزء جزء اموال (حتی یک آجر و یک لامپ) ماترک مشترک می شوند و دخل و تصرف هر یک از ورثه بدون اجازه تمام ورثه ضمانت اجرای حقوقی (غیر نافذ بودن) و کیفری (فروش یا انتقال مال غیر) را در پی دارد.
    2. هر یک از ورثه یا شریک در هر نوع مال مشاع هر موقع اراده کند می تواند نسبت به طرح دعوای افراز و تقسیم مال مشاع اقدام نماید و هیچ اجباری در مشاع بودن اموال بر هیچ یک از شرکای مال مشاع وجود ندارد.
    3. اگر بین ورثه و شرکای مال مشاع در تقسیم توافق حاصل نشود از طریق دادگاه مال یا اموال به کارشناسی ارجاع تا با براورد قیمت مال نسبت به مزایده اقدام گردد.
    4. در اجرای مزایده سایر شرکا این امتیاز را دارند که از پرداخت 10 درصد واریزی قیمت کل ملک معاف گردند.
    5. در فرض سوال شما نیز تنها کاری که می توانید انجام دهید رضایت یا خرید سهم الارث برادرتان است در غیر این صورت و عدم رضایت برادرتان ملک از طریق مزایده به فروش می رسد.
    موفق باشید

محمدنژاد 10 دی 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر. بنده ملک ورثه ای را بصورت قولنامه ای با کد رهگیری خریداری نمودم ،افراز ملک بصورت دستی بین وراث انجام شده. بعد از مدتی برای بنده مشخص شده که ملک اوقافی بوده و هزینه اوقاف آن هم از 50سال پیش تاکنون پرداخت نگردیده و همچنین ایشان از تنظیم سند رسمی خودداری نموده اند. دعوی الزام به تنظیم سند اوقاف برای عرصه و تنظیم سند تک برگ برای اعیان، بجهت جلوگیری از تلف شدن حق اینجانب کافی است یا خیر.

    mehdi alijani 10 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. اگر بین وراث تقسیم نامه رسمی وجود دارد و ادعایی نسبت به ملک مورد نظر ندارند فقط علیه شخص مذکور و اداره اوقاف طرح دعوا کنید. ولی اگر تقسیم نامه رسمی نیست برای اینکه با مشکلی مواجه نشوید سایر ورثه را نیز باید طرف دعوا قرار دهید
    2. در خصوص نحوه دعوا شما باید دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی علیه طرف مقابل و ترجیحا سایر ورثه مطرح نمایید لزومی به طرف دعوا قراردادن اداره اوقاف نیست چون نسبت به اعیان رای صادر می شود و ملک اوقافی قابلیت نقل و انتقال ندارد.
    3. ضمن دادخواست می توانید الزام خوانده (یا خواندگان) را به تسویه حساب بدهی های ملک موضوع خواسته به اداره اوقاف و مطلق خسارات دادرسی را از دادگاه درخواست نمایید
    موفق باشید

س.ف 10 دی 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر ممنون از پاسخگویی تون
ببخشید فقط یک سوال یه چیزی ک من دیدم یک نفر از فامیل خانمش رو طلاق میده ب صورت توافقی بعد این آقا مایملکی هیچی از خودش نداشت پدرشون پولدار بودن و خرجیشون رو پدرشون می‌داده بعد پدرشون فوت میشن عروس میاد بعد از مرگ پدرشوهر تقاضای مهر میده چون شوهرش بالاخره وارث بوده بعد دادگاه میاد هر چی از این پدرشون میمونه توقیف میکنم بعد اولین ملکی که می‌ره مزایده یه مغازه بوده و اونجا فقط دادگاه میاد سهم همون پسری که خانمش درخواست مهریه داره میزاره مزایده یعنی از همون مغازه کاری به سهم برادر و خواهر و مادرشون نداشته ک خوشبختانه ب فروش هم نمی رود مثلا من این قضیه رو دیدم گفتم از شما بپرسم مثلا این چطور فقط سهم اون آقا رفته مزایده ممنون میشم راهنمایی کنید

    mehdi alijani 10 دی 1402 پاسخ

    سلام مجدد
    1. درسته چون اون فرزند از پدرش سهم برده فقط سهم پسر به مزایده گذاشته میشه اگر خریداری پیدا نشد خود دختر می تواند بعنوان مهریه درخواست انتقال مال به خودش را بکند.
    2. پس از انتقال ملک به دختر و گرفتن سند در این حالت چون وی نیز بعنوان مالک ملک مشاعی محسوب می شود می تواند از دادگاه تقاضای مزایده کل ملک را داشته باشد و در این حالت کل ملک بفروش می رسد و اگر خریداری پیدا نشود به همین حالت باقی می ماند و دختر می تواند از دادگاه دادخواست خلع ید و تخلیه ملک را تقاضا کند.
    موفق باشید

امیر توکلی 14 دی 1402 پاسخ

سلام زنم برای طلاق درخواست داده و۲۰۰سکه مهریه داره وماشین وسهام منوتوقیف کرده وخانه ای که درآن مستاجریم به نام زنم قولنامه شده اما پول رهن از من است چون زنم میگفت هیچ چیزی به نام‌ من نیست خاستم وفاداریمو ثابت کنم شایدطلاق نگیرد که اینگونه نشد
آیا دادگاه این توقیفات وپول رهن که ازمن هست رابه زنم میده هنگام طلاق

    mehdi alijani 14 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. اجاره بنام زن ثبت شده در نتیجه اصل بر این است که پول رهن توسط همسر شما پرداخت شده و شما باید خلاف این موضوع را ثابت کنید پس تا اینجا مبلغ رهن به همسر شما داده میشه
    2. در فرض اینکه شما بتوانید ثابت کنید که مبلغ رهن توسط شما پرداخت و باید به شما داده شود موضوع بعدی مهریه هست که در صورت مطالبه مهریه معادل مبلغ مهریه می تواند هر مالی را از شما توقیف و به نفع خود برداشت نماید که این مبلغ را بابت مهریه می تواند توقیف و مطالبه نماید
    3. باید توجه داشت که مبلغ رهن جزء مستثنیات دین محسوب و قابل توقیف نیست و زن نمی تواند این پول را بابت مهریه توقیف نماید
    4. شما دو دفاع باید داشته باشید یکی اینکه اولا این مبلغ توسط شما به موجر داده شده و باید به شما برگشت داده شود ثانیا اعلام و اثبات کنید که پول رهن منزل است و قابل توقیف نیست
    5. توجه داشته باشید که خودرو و سهام جزء مستثنیات دین محسوب نمی شود البته در صورتی که ماشین وسیله کار شما نباشد و به نفع زن توقیف و نهایتا با مزایده مبلغ فروش و در صورت عدم فروش خودرو به زن تحویل می شود
    موفق باشید

محمدرضا 15 دی 1402 پاسخ

اعتبار امر قضاوت شده
سلام خسته نباشید.شرمنده از مزاحمت. خواهان در خصوص تعدیل تقسیط مهریه درخواست تعدیل می‌دهد و دادخواست او مورد قبول واقع می‌گردد اما چند روز پس از قطعی شدن رای دوباره درخواست تعدیل می‌دهد و آن شعبه دوباره درخواست ایشان را قبول می‌کند. آیا می‌توان با استناد به بند۶ماده ۸۴ قانون آیین دادرسی مدنی (اعتبار امر قضاوت شده) تجدید نظر خواهی داد و آیا قبول می‌شود؟ چون خوانده در جلسه اول شرکت نکرده و همچنین از این ماده مطلع نبوده آیا با استناد به این ماده می‌تواند باعث نقض رای در دادگاه تجدید نظر شود؟شرمنده مگه میشه هر چند روز به چند روز درخواست تعدیل داد؟ توضیح سوال: پدر من سالهاست که منو مادرم رو رها کرده و حتی نفقه نمی‌دهد. مادرم چون هزینه درخواست نفقه نداشت و شاهد هم نداشت از این کار صرف نظر کرد و تا زمانی که من بچه بودم نفقه منو خودش را از راه فروش سکه مهریه اش تأمین می‌کرد تا اینکه پدرم به مدت 60ماه از پرداخت مهریه امتناع کرد. خرداد ماه بود که مادرم توانست پدرم را جلب کند. پدرم برای اقساط معوقه درخواست تعدیل داد و قبول شد و تبدیل شد به 10عدد ربع سکه به عنوان پیش قسط و هر شش ماه یک ربع سکه که مادرم اعتراض هم کرد اما در تجدیدنظر خواهی هم رای تأیید شد. حالا چند روز پس از این که رأی دادگاه تجدید نظر که قطعی است اومده، پدرم دوباره درخواست تعدیل داده مثل بار قبل با شهادت عمو و پسر عمویم و ایندفعه هم قبول شده و 10عدد ربع سکه به عنوان پیش قسط تبدیل شده به یک عدد سکه تمام بهار آزادی. مادرم میخواد تجدیدنظر خواهی بده اما می‌ترسه که دوباره رد بشه

    mehdi alijani 16 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. طبق اصول حقوقی ایسار (مال دار بودن) و اعسار (عدم توانایی در پرداخت محکومیت مالی) هر دو امری حدوثی بوده یعنی هرآن ممکن است فردی معسر و یا ملی(مال دار) شود.
    2. در نتیجه استناد به بند 6 ماده 84 در اینجا کاربرد ندارد
    3. از طرفی در رسیدگی های قضایی معمولا در کتر از شش ماه محاکم دادخواست تعدیل یا اعسار مجدد را نمی پذیرند ولی مانع از طرح دعوای مجدد نیست.
    4. در دادگاه رسیدگی به اعسار خوانده باید تلاش کند تا توانایی مالی طرف مقابل را در پرداخت یکجا یا حداقل قسمتی از محکوم به را برای دادگاه به اثبات رساند
    5. در صورت عدم حضور در جلسه رسیدگی و عدم تعرض به ادعای خواهان اعسار دادگاه با توجه به اظهارات شهود و مستندات ابرازی خواهان ادعای وی را درست تشخیص و بر همان مبنا مبلغی (یک چهارم از درامد) را بعنوان اقساط در نظر می گیرد.
    6. مادر شما در صورتی که جدا نشده باشند می تواند نسبت به مطالبه گذشته و حال خود طرح دعوا نماید
    7. بنظرم مجدد تجدیدنظر خواهی کنند و دلایل و مستنداتی که حاکی از وضعیت مناسب مالی پدرتان است در لایحه تجدیدنظر ارائه و در صورتی که نیاز به استعلام از مرجعی هست تقاضا نماید
    موفق باشید

جوادیان 18 دی 1402 پاسخ

سلام
همسرم نزدیک ۶ماه است از خانه بیرون رفته بدون هماهنگی بامن الان هرکاری میکنم برنمیگرده.رفته دادگاه خانواده برا نفقه ۳بار برا من اخطاراومدولی من نرفتم.الان باید چیکار کنم.آیا نفقه بهش تلق میگیره .بدون اجازه من رفته یا نه

    mehdi alijani 18 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. وقتی زن و مردی در یک منزل با یکدیگر زندگی می کنند اصل بر این است که زن تمکین می کند و مرد نفقه زن را می دهد.
    2. زمانی که زن و مرد از هم جدا زندگی می کنند اصل بر این است که مرد نفقه نمی دهد و زن تمکین نمی کند
    3. در مورد دوم هر یک از طرفین باید بتواند عدم پرداخت نفقه یا عدم تمکین را در دادگاه ثابت نماید، درخواست تمکین و مطالبه نفقه که اولی از طرف مرد برای بازگشتش به منزل مطرخح می شود و دومی توسط زن برای گرفتن نفقه خود همزمان و زیر نظر یک قاضی رسیدگی می شود و معمولا یکی از این دو درخواست رای و دادخواست مقابل رد می شود.
    4. در مورد مسئله شما هم شما باید بعد از ترک منزل همسرتان بلافاصله ابتدا اظهارنامه مبنی بر بازگشت همسرتان برای ایشان ارسال و سپس نسبت به ثبت دادخواست تمکین از طریق دادگاه خوانواده مطرح می کردید تا در صورت اثبات ترک منزل بدون علت توسط همسر شما نهایتا ایشان ملزم به بازگشت به منزل و تمکین می شد.
    5. با توجه به اینکه شما اقدامات مذکور را انجام نداده و متاسفانه با بی توجهی شما همسرتان اقدام به طرح دادخواست الزام به پرداخت نفقه و احتمالا شکایت ترک انفاق مطرح و احتمالا منجر به صدور دادنامه علیه شما شده است اولا مستند به بندهای سند ازدواج حق طلاق برای ایشان ایجاد شده و می تواند از دادگاه به علت عدم پرداخت نفقه توسط شما تقاضای طلاق کند ثانیا این اقدام شما به موجب قانون مجازات مستوجب مجازات کیفری و حتی حبس برای شما داشته باشد
    6. ترجیحا هر چه سریعتر نسبت به پرداخت مبلغی بعنوان نفقه به حساب همسرتان اقدام نمایید.
    موفق باشید

آذر 22 دی 1402 پاسخ

سلام وعرض ادب
وقت شما بخیر…
شخصی میخاد مهریه ش رو اجرا بذاره.
باتوجه ب اینک همسرش چیزی نداره..نه خونه نه ماشین نه ملکی و نه حتی مالی…پول
فقط منزل پدری ک جز ارثیه هستش.
دادگاهی کردن.
الان سوالم اینه…این شخص می تونه از طریق دفتر ثبت ازدواج برای مهریه ش اقدام کنه.
⛔️حالا اگر تقسیم ورثه رو از طریق دادگاه ادامه ندهند و خودشون با هم کنار بیاند وبرای فروش اقدام کنند….این شخص چطوری می تونه ک تقاضای مهریه رو بده..؟؟؟
آیا چیزی عایدش میشه..؟؟
آیا راهی هست؛؛ب چه صورت…؟؟!؟
[[[ از لحاظ شکایت تو دادگاه بر روی ملک هم زمانِ زیادی رو لازم هست.ولی زمانی برای این اقدامات هم نیست.]]]

ممنونم میشم پاسخ بدین…
سپاس ..

    mehdi alijani 24 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    سوال تکراری هست قبلا پاسخ داده شد
    1. در مورد توافق طرفین بله این امکان وجود دارد و در این صورت باید با توافق همه باشد و اگر این شخص با فروش موافقت نکند یا به ترتیبی حق ایشان لحاظ نشود باید سریعا از طریق دادگاه اقدام و ملک را توقیف تا ورثه نتوانند ملک را بفروش برسانند
    2. لازم به ذکر است تا وقتی که شخص نسبت به مطالبه مهریه و توقیف ملک اقدام نکرده باشد سایر ورثه تکلیفی به پرداخت مهریه این شخص ندارند و چاره ای جز توقیف ملک ندارد تا حق ایشان نسبت به سهم الارث لحاظ گردد
    موفق باشید

نازنین 22 دی 1402 پاسخ

سلام و عرض ادب
وقت شما بخیر
شخصی میخواد ک درخواست مهریه ش رو بدهد.
همسرش هیچی نداره نه ملکی نه ماشینی ونه حتی از لحاظ مالی…
تنها چیزی ک داره منزل ارثیه ی پدری اش ک حدودا 10 نفر ورثه هستند.
الان هم دادگاهی کردن ک از طریق دادگاه سهم شون رو بگیرند.
【لازم ب ذکر هست ک بگم؛یکی از عروس هاشون هم از طرف شوهرش وکالت داره برای مهریه از طریق دادگاه اقدام کرده و روز موعد دادگاهش نزدیکه】
الان سوالم اینه….
این خانم می تونه ک از طریق دفتر ثبت ازدواجش اقدام ب مطالبه ی مهریه ش بکنه. وچون دادگاهی هست راحت مهریه رو کسب کنه.
⛔️سوال⛔️ حالا بر فرض ۸۵ درصد اگ از کار دادگاهی صرف نظر کنند و خودشون اقدام ب فروش ملک بکنند..
این خانم چطوری می تونه طلب مهریه کنه؛ب چه صورت..؟؟؟؟!؟!!؟
آیا چیزی عایدش میشه…؟؟
[[[چون زمانِ کافی برای شکایت و توقیف ملک رو نداره.و وقت تنگ است.】
آیا از طریق همون دفتر ثبت ازدواج کارشون رو میشه تسریع کرد…؟؟!؟!؟!؟
اگ خودِ وراث بفروش ملک اقدام کنند،این خانم ب چه صورت مطالبه ی مهریه رو شروع بکنه…؟؟!؟؟؟؟
ممنونم از همکاری تون..
سپاس

    mehdi alijani 24 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. مرد در هر حال باید مهریه همسرش را پرداخت نماید و عدم دارایی و نداشتن مال مانع از پرداخت مهریه به زن نخواهد بود و در صورت اعسار مرد (عدم کفاف دارایی برای پرداخت مهریه) نهایتا مهریه تقسیط و مرد موظف به پرداخت قسطی مهریه خواهد شد.
    2. پس از محکومیت و قطعی شدن و حتی در خلال رسیدگی به دعوای مهریه زن می تواند هر مالی که به نام مرد است را توقیف نمایدکه این مال می تواند شامل ، طلب مرد ، سهم الارث و هر مالی که قرار هست به نوعی به مرد برسد نزد خود مرد یا نزد اشخاص دیگر را مطابق قانون توقیف تا پس از قطعی شدن عین آن مال یا در صورت شرایط مقرر در قانون از طریق مزایده به فروش رسیده و معادل مبلغ مهریه به زن داده شود.
    3. در سوال شما خواهر گرامی، ابتدا باید از طریق دفتر خانه ای که سند ازدواج در آن به ثبت رسیده اقدام به صدور اجرائیه نمایید و از طریق اجرای ثبت نسبت به توقیف سهم الارث همسرتان از ملک مذکور نمایید
    4. اگر پرونده توسط دیگر طلبکاران مراحل توقیف و رسیدگی و مزایده را انجام داده و در شرف مزایده هست شما نیز پس از صدور اجرائیه نسبت به مختومه نمودن پرونده در اجرای ثبت اقدام و از طریق دادگاه نسبت به مطالبه مهریه اقدام نمایید. (در حال حاضر برای طرح دادخواست مطالبه مهریه خانمها ابتدا باید از طریق اجرای ثبت اقدام به صدور اجرائیه نمایند و پس از مختومه نمودن آن از طریق دادگاه اقدام نمایند)
    5. پس از طرح دادخواست مطالبه مهریه ضمن دادخواست باید تامین خواسته گرفته شود و همان ملک بعنوان ماترک مورث (پدر همسر) معرفی و از شعبه رسیدگی کننده تقاضای توقیف عملیات اجرایی نسبت به سهم الارث شود. که دو فرض وجود دارد یا قبول می کنند و کلا عملیات اجرایی متوقف می شود تا نسبت به مهریه خانم هم تصمیم قطعی اتخاذ و سپس کل ملک به مزایده گذاشته می شود یا اینکه قبول نمی شود و در این حالت پس از مزایده مبلغ مزایده در صندوق دادگستری به نفع دادخواست دهنده مطالبه مهریه توقیف تا پس از صدور رای به حساب وی واریز گردد.
    حتما قبل از هر گونه اقدام با در دست داشتن مدارک حضوری با یک وکیل مشورت کنید
    موفق باشید

حسین 24 دی 1402 پاسخ

سلام وعرض ادب
شخصی حدود ۳۰ سال پیش زمینی را به پدر من فروخت که بعدا مشخص شد فروش مال غیر کرده ودر دادگاه محکوم به کلاهبرداری شد وپدر من هم بعد ازآن پیگیر شکایت ودر خواست ضرر وزیا ن نشد وچند سال بعد کلاهبردار فوت کرد وچند سال بعد هم پدر من فوت کرد حال وراث پدر من می‌توانند از وراث شخص کلاهبردار درخواست مبلغ زمین را با قیمت کارشناسی نمایند
ممنونم که راهنمایی می فرمایید

    mehdi alijani 26 دی 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. در صورتی که مشخص گردد ملک فروخته شده به پدر شما مستحق للغیر بوده و درواقع شخص فروشنده مالک نبوده مطابق رای وحدت رویه شماره 811 خریدار مستحق دریافت مبلغ زمین به نرخ روز طبق نظر کارشناس می باشد.
    2. از آنجا که این حق برای پدر شما بوجود آمده و بعد از فوت ورثه قائم مقام ایشان هستید می توانید به فروشنده مراجعه کنید.
    3. با توجه به این که آن شخص فوت شده در صورت عالم بودن ورثه نسبت به بدهی پدر خود و اقدام قانونی نسبت به مطالبه خسارت خود توسط پدر شما ورثه موظف به پرداخت خسارت هستند.
    4. در صورت عدم اقدام و تقسیم ماترک بین ورثه با مشکل مواجه هستید چرا که پس از تقسیم ماترک شما باید به ورثه مراجعه کنید
    5. حضوری با در دست داشتن مدارک با یک وکیل مشورت کنید.
    موفق باشید

حمزه احسانی 05 بهمن 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر
ما می خواهیم یه استشهادی محلی که بعد شورای های روستا تایید کنن برای تایید رفتار یه شخص که سه ساله در روستا زندگی میکنه بنویسیم و برای قاضی دادگاهشون ارسال کنیم
می خواستم اگه میشه متنی مشابه اگه دارین برامون در پاسخ به این نظر بذارید بتونیم این استشهادی رو بنویسیم
با سپاس فراوان

    mehdi alijani 06 بهمن 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    یک استشهادیه برای تایید رفتار یک شخص در روستا می‌تواند به شرح زیر باشد:
    استشهادیه
    ما، اعضای شورای روستای [نام روستا]، با توجه به زندگی [نام شخص] در این روستا به مدت سه سال، اینجانب را به عنوان یک شهروند مثبت و فعال شناخته و تایید می‌کنیم. اینجانب در طول این سه سال، با رفتارش نشان داده است که یک شهروند مسئول و متعهد به توسعه و بهبود روستا است.
    از آنجا که اینجانب به عنوان یک شهروند مثبت و فعال شناخته شده است، ما به قاضی دادگاه توصیه می‌کنیم که در صورت نیاز به تایید رفتار اینجانب، به این استشهادیه ارجاع دهد.
    امضا کنندگان:
    [نام عضو شورا ۱]
    [نام عضو شورا ۲]
    [نام عضو شورا ۳]

    بهتر است قبل از نوشتن استشهادیه، با شورای روستا تماس گرفته و از آنها بخواهید که چه اطلاعاتی را در استشهادیه ذکر کنید. همچنین، برای ارسال استشهادیه به قاضی دادگاه، بهتر است با دفتر دادگاه تماس گرفته و روش ارسال را با آنها هماهنگ کنید.

پناهی 12 بهمن 1402 پاسخ

بنده برام پول فیشینگ به مبلغ بیست میلیون تومان واریز شده بود و من برای فردی در تلگرام ارز دیجیتال خرید کردم و واریز هم کردم و پیام پاک کرد کاملا بعد شاکی در دادگاه هیرمند به اتهام کلاهبرداری از بنده شکایت کرد و من رضایت شاکی جلب کردم و هم استرداد درخواست کرد ولی هرگز اقرار به کلاهبرداری نکردم (قبل از این یک مورد در کرمانشاه همین اتهام زدن که تبرئه شدم و تمام شد و یک مورد دیگه در اصفهان که هنوز در روند دادرسی ) هست بعد دادگاه رفته استعلام پلیس فتا گرفته و گفته سوابق متعدد کلاهبرداری داشته و خودش اقرار کرده در صورتی که هرگز اقرار نکردم و همین ادله مضحک به بنده حکم دادن که بخاطر کلاهبرداری رایانه ای به بنده سه سال حبس تعزیری بصورت غیابی دادن و تازه گفته جرم غیر قابل گذشت حالا بیست روز فرصت واخواهی دادم
الان سوال دارم مگه از جرائم قابل گذشت نیست مبلغ زیر صد میلیون تومان و هم شاکی رضایت و هم استرداد درخواست کرده و هم بنده سابقه کیفری موثر ندارم
میخواستم یک وکیل که توانمند در این امور بهم کمک کنه برای واخواهی که حکم برائت بگیرم و یا توقیف روند دادرسی آیا شما خودتون یا کسی می‌شناسید لطف کمک کنید
من نمیخوام برم هیرمند نقطه صفر مرزی بلوچستان اصلا امنیت نداره یکبار رفتم خدا برم گردوند

    mehdi alijani 12 بهمن 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. این که اقرار نکرده اید خوبه و کلاهبرداری باید اثبات شود و صرف اینکه علیه شما دعاوی متعددی مطرح و هیچ کدام منجر به صدور کیفرخواست و محکومیت علیه شما نشده است نمی تواند دلیلی بر مجرم بودن شما تلقی گردد.
    2. ظرف مهلت بیست روزه مقرر اعتراض کنید تا مجددا پرونده در شعبه رسیدگی و دادگاه هم نمی توانسته به صرف همین ادعا حکم بر مجرم بودن شما صادر کند
    3. ترجیحا اگر امکان دارد رضایت شاکی را اخذ کنید
    4. با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید ترجیحا اگر وکلای همان استان یا شهرستان بتوانید استفاده کنید در هزینه های شما صرفه جویی می شود.
    وکیل کیفری
    موفق باشید

واحد 18 بهمن 1402 پاسخ

سلام من و همسرم به مشکل خوردیم میخوام طلاق بدم ولی هیچ توانی برای پرداخت ندارم حتی صد تومن هم پس انداز ندارم و هیچ وسیله منقول و غیر منقول هیچ هیچ و این حیله نیست واقعا ندارم میتونن برسی کنن حالا هفتاد میلیون مهریه زنم میشه همشو قسط بندی کرد ممنون

    mehdi alijani 19 بهمن 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. اگر واقعا توانایی پرداخت مهریه را نداشته باشید قاضی موظف به تقسیط مهریه هست
    2. معمولا قاضی شما را محکوم به پرداخت نقدی قسمتی از مهریه و مابقی را اقساط می کند
    وکیل مهریه در اصفهان
    موفق باشید

رضا بهرامی 24 بهمن 1402 پاسخ

سلام و وقت بخیر.ببخشید یه شخصی سال 97 یه چک داشتن از ما شکایت کردن بعد حکم توقیف اموال ما رو هم گرفتن ما هم پول ایشون پرداخت کردیم و چک را از ایشون گرفتیم ولی مدرکی که نشون بده به ایشون پول دادیم نداریم .لاشه ی چک رو هم نداریم و چک ها همه را رفع سو کردیم با قانون چک بالای سه سال الان اون آقا رضایت نمی‌ذاره سر پرونده ما باید چکار کنیم نه لاشه چک دارین نه مدرکی که به ایشون پول دادیم ولی چک رو رفع سو کردیم امسال چک مربوط به سال 93 بوده ممنون میشم راهنمایی کنید؟؟؟

    mehdi alijani 25 بهمن 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    شما برای رفع اثر از چک نیاز به یکی از موارد زیر دارید
    1- ارائه لاشه چک برگشت شده.
    2- ارائه رضایت نامه گواهی شده توسط دفتر اسناد رسمی، از شخصی که گواهینامه عدم پرداخت به نام او صادر شده است.
    3- مسدود نمودن مبلغ چک برگشت شده در حساب بمدت 2 سال.
    اگر توانایی مالی دارید مورد سوم را اقدام تا پس از دو سال موضوع حل بشود والا
    ابتدا با ارسال اظهار نامه موضوع و درخواست برای رفع اثر از طرف مفقابل خواسته شود
    در صورت عدم همکاری به استناد اظهارنامه ارسالی همچنین مدارک واریزی مبلغ چک به حساب طرف مقابل و در صورت لزوم شهادت شهود از دادگاه درخواست الزام شخص به رفع اثر از چک را درخواست نمایید که البته موضوع بعضا اختلافی و برخی محاکم این نوع دادخواست را شایسته طرح نمی دانند.
    وکیل حقوقی اصفهان
    موفق باشید

مرضیه مختارزاده 01 اسفند 1402 پاسخ

سلام از طریق سایت دیوار اقدام به خرید پراید نمودم که فروشنده بلافاصله با دریافت پول از طریق همراه بانک اقدام به خامپش نمودن موبایل خود کرد و طبق تحقیقات ضابطین قضایی کلانتری و اگاهی از سایت دیوار متوجه شدم که پلاک نصب شده بر روی پراید متعلق به یک سیتروین هست و نیز تلفنهایی که مذاکره نمودم متعلق به دو خانم می‌باشد و هم اکنون دادیار دادسرای قرار منع تعقیب صادر کرده و پرونده را به دادگاه کیفری 2فرستاده و گفته که کیفری نیست و حقوقی هست در خالی که از من کلاهبرداری شده لطفا بفرمایید که من چه لایحه ای بدهم که مورد قبول دادگاه واقع بشود و به پولم برسم

    mehdi alijani 02 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    سوال تکراری هست و قبلا جواب داده شد
    موفق باشید

مرضیه مختارزاده 01 اسفند 1402 پاسخ

سلام از طریق سایت دیوار اقدام به خرید پراید نمودم که فروشنده بلافاصله با دریافت پول از طریق همراه بانک اقدام به خامپش نمودن موبایل خود کرد و طبق تحقیقات ضابطین قضایی کلانتری و اگاهی از سایت دیوار متوجه شدم که پلاک نصب شده بر روی پراید متعلق به یک سیتروین هست و نیز تلفنهایی که مذاکره نمودم متعلق به دو خانم می‌باشد و هم اکنون دادیار دادسرای قرار منع تعقیب صادر کرده و پرونده را به دادگاه کیفری 2فرستاده و گفته که کیفری نیست و حقوقی هست در خالی که از من کلاهبرداری شده لطفا بفرمایید که من چه لایحه ای بدهم که مورد قبول دادگاه واقع بشود و به پولم برسم

    mehdi alijani 02 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1- برای مشاوره دادن بایستی اطلاعات دقیق اعم از عنوان شکایت متهمین روند رسیدگی و تحقیقات انجام شده توسط مقامات دادسرا بررسی تا بتوان نظر داد
    2- با توجه به شرحی که شما نوشته اید موضوع می تواند تحت عنوان کلاهبرداری اینترنتی قرار گیرد با اعتراض صحیح نسبت به قرار صادره از دادگاه تقاضای رسیدگی مجدد و نقص تحقیقات را درخواست نمایید
    3- ترجیحا توسط یک وکیل پرونده مطالعه و اعتراض توسط وکیل تنظیم و به دادگاه ارسال گردد
    موفق باشید

حسن رئیسی هارونی 15 اسفند 1402 پاسخ

سلام من یک ساله ک برای شخصی در شغل مکانیک کار میکنم ک سال 1401برج شش با من قرارداد کار نوشته شد ک با بیمه ماهیانه 4ملیون. ک در سال جدید باید نرخ افزایش پیدا می‌کرده ک ایشون از سال 1402تا الان ک آخر های سال هستیم. سه تا حقوق برای بنده واریز کرده به مبلغ 5300و بنده در سال جای بع عنوان استاد کار مشغول کار بودام ک برای من بیمه شاگر ساده رد کرده. و حقوق پایه کار گر حداقل 7ملیون در صورتی ک من ماهانه برجی 45ملیون کار میکردم. ک برجی 15ملیون حق من هستش . اگه شکایت کنم میتونم ازش بگیرم. و صد ملیون هم صفته دستش دارم

    mehdi alijani 16 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1- سفته ها نزد ایشون بعنوان امانت محسوب میشه و در صورت اقدام روی آن می توان علیه ایشان بعنوان خیانت در امانت شکایت کرد
    2- موردی که باید مد نظر قرار گیرد اینکه اگر سفته ها به شخص دیگری انتقال پیدا کند شما محکوم به پرداخت مبلغ سفته در وجه شخص ثالث خواهید شد ولی در هر حال امکان شکایت کیفری خیانت در امانت و همچنین دادخواست مبلغ سفته ها در صورت پرداخت به شخص ثالث را علیه صاحب کار خود خواهید داشت.
    3- در خصوص وضعیت کاری شما نیز با توجه به اینکه بیمه شاگرد ساده برای شما منظور شده ایشان موظف به پرداخت حداقل حقوق که همان 7 میلیون بوده می باشد با پرداخت بیمه و سنوات، اینکه که اعلام می کنید بعنوان استاد کار مشغول به کار بوده اید ادعایی هست که باید ثابت کنید
    4- با شکایت شما در اداره کار ایشان محکوم به پرداخت بیمه سنوات و حداقل های اداره کار خواهند شد.
    موفق باشید

ناشناس 15 اسفند 1402 پاسخ

سلام وقتتون بخیر
ببخشید اخیرا بنده توسط همسایه طبقه پایین منزلم که مرتب به طبقه ما می آید وبه بهانه های واهی جلوی درب واحد بنده فحاشی وتوهین وایجاد مزاحمت میکند،مورد ضرب و جرح وخسارات مالی از جانبشان قرار گرفته ام شکوائیه ای داشتم که پس از مراحل اولیه و گزارشات پزشکی قانونی، نوبت به استشهاد محلی رسید، ظاهرا همسایه طبقه بالا که از نزدیک درجریان تمامی امور بودند به خاطر نرسی که از این خانم دارند، حاضر به شهادت نه در کلانتری شدند ونه در تحقیقات محلی گزارش درستی ارائه دادند و به کل منکر دعوا ودرگیری بین طرفین بودند، میخواستم ازتون مشاوره بگیرم که شهادت این خانم در روند پرونده خللی ایجاد میکند؟ از چه طریقی باید پیگیر مراحل پرونده باشم آیا لازمه مجددا به کلانتری محل مراجعه کنم ویا اینکه منتظر ابلاغیه باشم؟ ممنون میشوم دراین خصوص بنده را راهنمایی بفرمائید.

    mehdi alijani 16 اسفند 1402 پاسخ

    سوال تکراری است قبلا جواب داده شد، موفق باشید

Maryam 15 اسفند 1402 پاسخ

سلام وقتتون بخیر
ببخشید اخیرا بنده توسط همسایه طبقه پایین منزلم که مرتب به طبقه ما می آید وبه بهانه های واهی جلوی درب واحد بنده فحاشی وتوهین وایجاد مزاحمت میکند،مورد ضرب و جرح وخسارات مالی از جانبشان قرار گرفته ام شکوائیه ای داشتم که پس از مراحل اولیه و گزارشات پزشکی قانونی، نوبت به استشهاد محلی رسید، ظاهرا همسایه طبقه بالا که از نزدیک درجریان تمامی امور بودند به خاطر نرسی که از این خانم دارند، حاضر به شهادت نه در کلانتری شدند ونه در تحقیقات محلی گزارش درستی ارائه دادند و به کل منکر دعوا ودرگیری بین طرفین بودند، میخواستم ازتون مشاوره بگیرم که شهادت این خانم در روند پرونده خللی ایجاد میکند؟ از چه طریقی باید پیگیر مراحل پرونده باشم آیا لازمه مجددا به کلانتری محل مراجعه کنم ویا اینکه منتظر ابلاغیه باشم؟ ممنون میشوم دراین خصوص بنده را راهنمایی بفرمائید.

    mehdi alijani 16 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1- برای اثبات هر جرمی دادگاه به ادله و مدارک موجود در پرونده و تطبیق این موارد با موضوع توجه می کند اگر دلایلی مانند
    فیلم ضبط شده – صدای ضبط شده – صورتجلسه کلانتری – گواهی پزشکی قانون – تماس با فوریتهای پلیسی و نهایتا شهادت شهود وجود داشته باشد و برای قاضی درگیری و توهین به یقین برسد کیفرخواست صادر می شود.
    2- معمولا اشخاص در طرح دعاوی کیفری نمی توانند دلایل قطعی و قانع کننده ای به محکمه ارائه کنند و به همین جهت پرونده ها در دادسرا مختومه می شود
    3- سعی کنید قبل از هر نوع شکایت یا طرح دعوایی در محاکم دادگستری ابتدا به جمع آوری دلایل قطعی اقدام سپس ادام به طرح دعوا نمایید.
    موفق باشید

رایکا 16 اسفند 1402 پاسخ

سلام وقتتون بخیر بنده ۳ ماه پیش صرافی در استانبول به یکی از مشتریانم معرفی کردم که مشتری مبلغ ۳۳۴میلیون تومان به صراف بدن و صراف واسشون به چین حواله یوان بزنن.اما بخاطر تاخیر در حواله از سوی صراف مشتری کنسل کردن و گفتن پول منو ازشون پس بگیر و جایی دیگه حواله میزنم.ازین ۳۳۴ میلیون ۱۰۰ میلیون رو مشتری به کارت من زد که من جابجا کنم و مابقی رو خودشون از حسابشون زدن به همون شماره حسابی ک صراف داد و منم ۱۰۰ میلیون رو به همون شماره حساب اعلامی از طرف صراف زدم .حالا بعد ۳ ماه صراف هنوز پول مشتری رو نداده و فقط تونستم از صراف ۶۷ میلیون رو پس بگیرم و برای مابقی ۳ ماهه امدوز فردا میکنن.از نظر قانون من چه بار حقوقی دارم و چ کنم؟

    mehdi alijani 16 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    اگر صرافی در ایران شعبه دارد یا پول در ایران واریز شده از مسیر زیر اقدام نمایید
    1- در این موارد چون مستقیم پول از حساب مشتری به حساب صرافی واریز شده خود ایشان یا شخصی که پول را به حساب صرافی واریز نموده باید علیه صرافی دادخواست مطالبه وجه بدهد.
    2- توجه داشته باشید تا زمانی که دادخواست مطالبه داده نشود این به این مبلغ خسارت تاخیر تعلق نمی گیرد
    3. ترجیحا همزمان با دادخواست مطالبه تامین خواسته بگیرید و با واریز بین ده تا بیست درصد مبلغ خواسته به حساب صندوق دادگستری (این مبلغ پس از پایان پرونده به شما مسترد می شود) حسابهای صرافی را توقیف کنید تا هر چه زودتر به نتیجه برسید.
    اگر صراف ترکی هست و در ایران شعبه ندارد
    1- چاره ای جز طرح دعوا در کشور ترکیه ندارید
    2- اصول رسیدگی تقریبا شبیه ایران هست برای این منظور باز هم خود شخص یا وکیل ایشان باید علیه صرافی طرح دعوا نماید
    موفق باشید

ناشناس 25 اسفند 1402 پاسخ

سلام
من ۱۱۰ سکه و ۱۰۰ مثقال طلای باید مهریه بدهم…
من را تهدید به زندان کرده اند..
آیا می توانند مرا زندان بندازند؟؟

    mehdi alijani 26 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. برای مطالبه مهریه ابتدا باید از طریق اجرای ثبت اقدام کنند که اگر مال ثبت شده ای بنام شما باشد یا حسابهای شما توقیف می شود
    2. در صورت عدم وجود مال نهایتا باید پرونده ثبت مختومه و از طریق دادگاه خانواده اقدام شود و دادخواست مطالبه مهریه داده شود
    3. پس از رسیدگی و محکومیت شما در پرداخت مهریه و صدور رای نهایتا به شما اخطار می شود ظرف مهلت 1 ماه نسبت به پرداخت مهریه اقدام نمایید
    4. در این هنگام شما بایید دادخواست اعسار از پرداخت مهریه بدهید و پس از رسیدگی و ثابت شدن اعسار شما نسبت به پرداخت مهریه قسط بندی می شود و با توجه به میزان درامد باید در زمانهای تعیین شده مهریه را پرداخت نمایید.
    5. در این حالت و در صورت عدم پرداخت اقساط مهریه می توانند حکم جلب شما را فقط به میزان قسطی که پرداخت نکرده اید بگیرند
    موفق باشید

ف.ب 27 اسفند 1402 پاسخ

سلام وقت بخیر
یه سوال دارم خدمتتون ممنون میشم راهنمایی کنید.
شوهرم سال۹۳ یک زمین از اقوام خریدن که قولنامه تنظیم کردند ولی سند ب نام نخورد یعنی ب همین قولنامه اکتفا کردند الان اون آقا یعنی صاحب زمین فوت شدند بعد عروس خانواده که قبلا طلاق گرفته بوده مهریه اش رو میزاره اجرا بعد از فوت پدر شوهرشون الان مایملک اون آقا رو توقیف کردند که شامل زمین شوهر بنده هم میشه الان ما میتونیم چیکار کنیم که زمین رو از توقیفی دربیاریم

    mehdi alijani 27 اسفند 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. همسر شما مستند قولنامه تنظیمی باید دادخواست اعتراض ثالث نسبت به توقیف انجام شده بدهند و ضمن همان دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی به طرفیت سایر ورثه مطرح نماید که هر دو خواسته می تواند در یک دادخواست مطرح شود
    2. این امکان دارد که شخص مذکور مهریه را از اجرای ثبت و یا دادگاه خانواده اقدام کرده باشد که در هر دو حالت موضوع در صلاحیت دادگاه بوده و در دادگاه خانواده رسیدگی می گردد.
    3. دادگاه پس از بررسی موضوع و اثبات انتقال بین مرحوم و همسر شما ضمن قبول اعتراض ملک را از توقیف خارج و ورثه را محکوم به انتقال رسمی ملک بنام شما می کند.
    4. قبل از هر نوع اقدام قضایی به همراه مدارک حضوری با وکیل مشورت کنید.
    موفق باشید

ناشناس 10 فروردین 1403 پاسخ

ممنون بابت مشاوره های کامل و جامعی که در اختیار قرار میدین سال خوبی داشته باشید.

    mehdi alijani 10 فروردین 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    سپاسگزارم به همچنین

کوروش 18 فروردین 1403 پاسخ

سلام وقت بخیر
بازنم چندسالی هست مشکل دارم خیلی کارهاش وبدون اجازه من ومشورت بامن انجام میده ازجمله خریدماشین بیرون رفتن ازمنزل پرستارگرفتن برا بچه و…
عدم تمکین درروابط زناشویی
والانم بدون اینکه به من اطلاعی بده لاستیک های ماشینش پنچرمیشه زنگ به همکارش میزنه وشوهرهمکارش براش لاستیک خریده درحالی که من بیرون از منزل بودم جهت خرید لیست خرید خانمم
ایشون توپیام مدعی میشه که منو تمیکن میکنه ولی حضوری نه کلی بهونه میاره
الان میخوام بدونم ماکه تویه منزل هستیم چجوری تودادگاه اثبات کنم که زنم تمکین نمیکنه آیاباآزمایش میشه؟!چون تودادگاه خودش ووکیلش مدعی میشن که منوتمکین میکنند
دوم اینکه بدون اینکه ازمن بخوادلاستیک های ماشینش وعوض کنم وبدون هماهنگی بامن توسط همکارش شوهرش اومده واسش لاستیک خریده میتونم ازاین آقا وخانمم شکایتی بکنم!

    mehdi alijani 18 فروردین 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. متاسفانه بحث تمکین زناشویی از جمله مواردی هست که به راحتی قابل اثبات نیست چون مربوط به خصوصی ترین مسائل بین زوجین است و قاضی به ظاهر موضوع کفایت می کند یعنی همین که زن و مردی در یک منزل با هم زندگی می کنند اصل بر این است که مرد نفقه همسرش را پرداخت می کند و زن تمکین همسرش را می کند.
    2. ادعای شما مبنی بر تمکین نکردن همسرتان ادعایی هست که نیاز به اثبات از طرف شما دارد و می توانید به استناد صدای ضبط شده پیام و اقرار این امر نزد چند نفر از جانب همسرتان ادعای خود را ثابت نمایید که کار خیلی سختی هست و نتیجه آن نهایت امر الزام به تمکین همسرتان است که بر فرض طرح دعوا ملزم به تمکین می گردد و تمکین می کند و باز هم قابل اثبات نیست اگر تمکین نکرد. و عملا دعوای بیهوده ای هست.
    3. تعویض استیک ها هم از مواردی نیست که بتوانید به استناد آن طرح دعوایی علیه همسرتان کنید نه رابطه نامشروع محسوب می شود و نه جهت عدم تمکین می توانید از ان استفاده کنید و نه اصولا جرمی مرتکب شده اند.
    موفق باشید.

    در صورت رضایت داشتن از مشاوره لطفا در گوگل نظر بدهید
    لینک نظر دادن در گوگل
    https://maps.app.goo.gl/BJnso8TWRtCSEBFn6

ناشناس 18 فروردین 1403 پاسخ

تماس گرفتم جوابگو بودند ممنون

    mehdi alijani 18 فروردین 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    خواهش می کنم ، موفق باشید

CF 20 فروردین 1403 پاسخ

سلام وقت بخیر
یک شرکت سهامی خاص هست که به امور پیمانکاری مشغول بوده و قبل از اتمام اعتبار روزنامه رسمی پروژه ای رو به اتمام رسونده ولی یکی از بند های پیمان از لحاظ مبلغ اشتباه شده(کمتر قید شده) فلذا صورت وضعیت نهایی تادیه نشده و به مدت دو سال بدلیل همون ایراد زمین مونده و شکایتی علیه شرکت کارفرما(که اشتباه از اونها بوده) صورت گرفته ولی در این بازه شکایت چون اعتبار آگهی روزنامه رسمی تمام شده بوده شکایت رد میشه
برای تمدید که نیازمند مضای سهامداران هست(3 نفر)
اگر یکی مخالفت کنه و بگه که اگر درصد سهام من افزایش پیدا نکنه امضا نمیکنم آیا میشه بدون اون روزنامه رسمی رو تمدید کرد؟
و اگر دو نفر که بشه دو سوم مخالفت کنن بازهم راهی برای تمدید و اجرای شکایت هست؟
مثلا مدیر عامل شخصا شکایت کنه
حتی اگر تمدید نشه آیا میشه از باب اتلاف و تسبیب شکایتی علیه این دو اقامه کرد که باعث ماندن پول فرد ثالث به مدت چند سال و افت ارزش آن و در آخر باعث عدم وصول آن شده اند انجام داد؟
تشکر

    mehdi alijani 24 فروردین 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    ببخشید به جهت تاخیر در جواب
    1.در خصوص امتناع از امضا توسط یک سهامدار مطابق ماده 105 قانون تجارت، برای تصویب تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده که شامل تمدید روزنامه رسمی نیز می‌شود، حداقل حضور دو سوم سهامداران و اکثریت مطلق آراء حاضرین ضروری است. که با توجه به تعداد سهامداران شما این موضوع منفی هست.
    2. در خصوص امتناع از امضا توسط دو سهامدار با مخالفت دو نفر، تصویب تمدید روزنامه رسمی امکان‌پذیر نخواهد بود. در صورت عدم همکاری سهامداران در رضایت می‌توانید با طرح دعوای در دادگاه، الزام سهامدار معترض را به امضای تمدید روزنامه رسمی درخواست کنید.
    3. در مورد امکان شکایت: بله، در صورت اثبات وجود رابطه سببیت بین عدم تمدید روزنامه رسمی به دلیل امتناع سهامداران و ضرر و زیان وارده به شما، می‌توانید از آن‌ها به اتلاف و تسبیب شکایت کنید.
    در هر حال موفق باشید
    در صورت رضایت داشتن از مشاوره لطفا در گوگل نظر بدهید
    لینک نظر دادن در گوگل
    https://maps.app.goo.gl/BJnso8TWRtCSEBFn6

بهمن عربی 20 فروردین 1403 پاسخ

درصورت اثبات شهادت کذب شاهدایادادگاه عالی دادنامه دادگاه کیفری۲ رانقض میکندیاخیر؟
بابت ضرب وجرح عمدی که شاکی پرونده بودم. دادگاه رای قطعی به دیه داد. رای دادگاه کیفری۲ اینگونه صادر شده است:
درخصوص شکایت شاکی فرزند….ازمتشاکی فرزند….دایربرضرب وجرح عمدی وشکایت شاکی به اینکه بامتشاکی قبلااختلاف داشته وقرارمیگذارندتابه هم دیگررضایت بدهنددراین راستاجهت مراجعه به ثبت اسنادسوارخودرومیشوندومجدداباهم بگومگومیکنندوحسب اظهارات شاکی چون متشاکی عقب خودرونشسته بوده ازفرصت استفاده کرده وی راموردضرب وجرح قراردادند.
علی ایحال شاکی جهت اثبات ادعای خود به گواهی پزشکی قانونی و یک نفر شاهد استناد نمودند و علاوه بر این متشاکی در خلال اظهاراتش اجمالا به درگیری اذعان داشتند ولی منکر ضرب شاکی شدند فلهذا دادگاه با عنایت به وجود لوث و به درخواست شاکی قرار اتیان سوگند صادر و شاکی قسم یاد نمودند ضرباتی که در گواهی پزشکی قانونی قید گردیده است توسط ضربات متشاکی به وی وارد شده است فلهذا دادگاه باتوجه به شکایت شاکی وگزارش کلانتری وگواهی پزشکی قانونی وشهادت شاهدواحدواتیان سوگندازسوی شاکی ودفاع غیرموثرمتشاکی بزهکاری مشارالیه رامحرزومسلم تشخیص واستنادابه مواد۷۰۹و۷۱۴ازقانون مجازات اسلامی ومواد۳۷۴و۳۷۵و۴۲۷و۴۳۱و۴۳۳ازقانون ائین دارسی کیفری حکم به محکومیت متشاکی به دیه راداده است رای صادره حضوری وقطعی است.
حالاسوالم این است که باتوجه به اخذدیه ومختومه شدن پرونده واینکه ضارب مراواقعاکتک زده بوداگرمتشاکی بامدارکی شکایت کندوشهادت شاهدبنده رامثلابه علت کذب بودن اثبات کندوبعدانیزباماده۴۷۴قانون ائین دادرسی کیفری اعاده دادرسی کندباتوجه به اینکه متشاکی دردادگاه درخلال اظهاراتش اجمالابه درگیری اذعان کرده ولی منکرضرب شاکی شده است(متشاکی دردادگاه گفته بوددران روزشاکی من راکتک زده است ومن شاکی راکتک نزده ام)وباعنایت به وجودلوث وصدورقراراتیان سوگندایاکل رای صادره دادگاه کیفری۲ دردیوان عالی نقض میشودیاخیر؟

    mehdi alijani 24 فروردین 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. توجه داشته باشید که دیوان عالی فقط در صورت وجود دلایل کافی، دادنامه را نقض می کند. اثبات شهادت کذب به تنهایی برای نقض دادنامه کافی نیست.
    2. دیوان عالی فقط در موارد زیر می تواند دادنامه را نقض کند: اظهار اشتباه در تطبیق قانون با موضوع پرونده ، محرومیت از رسیدگی به دلایل و مدارک ، وجود نقص در رسیدگی.
    3. شهادت کذب و نقض دادنامه ، اثبات شهادت کذب به تنهایی برای نقض دادنامه کافی نیست.
    4. در مورد شما، با توجه به اینکه: متشاکی به درگیری اذعان کرده است، گواهی پزشکی قانونی وجود دارد، شما سوگند یاد کرده اید، متشاکی در اثبات ادعای خود دلیلی ارائه نکرده است، احتمال نقض دادنامه توسط دیوان عالی کم به نظر می رسد.
    در هر حال موفق باشید
    در صورت رضایت داشتن از مشاوره لطفا در گوگل نظر بدهید
    لینک نظر دادن در گوگل
    https://maps.app.goo.gl/BJnso8TWRtCSEBFn6

مهتاب 30 فروردین 1403 پاسخ

با عرض سلام.بنده در مرکزی مشغول به کار هستم که مرخصی ها لحاظ نمیشه و حقوق و سنوات با کمترین مقدار پرداخت میشه و فیش حقوق داده نمیشه.با چه شماره ای باید تماس بگیرم یا پیگیر شکایت بشم؟

سارا فتحی 07 اردیبهشت 1403 پاسخ

سلام 5ساله شوهرم از خانه من بیرون کرد والان یکساله با دختر 12سالم زندگی میکنم و می‌خوام از طرق قانون شوهرم موظف کنم برای من و دخترم منزل تهیه کند شکایت کردم در جواب رای اعلام کرده قدرت مالی ندار در صورتی که ما یک منزل سه دنگ و سه دنگ داریم که از طرف دادگاه بنده چند ساله با حکم خلع ید پلمب کردم وشوهرم سه دنگ خودش به صورت سوری توسط شخصی تو قیف سندی کرد با وجود این شرایط من میتونم تو اون خانه با فرزندم زندگی کنم

    mehdi alijani 07 اردیبهشت 1403 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. اول اینکه مرد در هر حال موظف به پرداخت نفقه افراد واجب النفقه خود اعم از زن و فرزندان و پدر و مادر خود هست و در صورتی که توانایی پرداخت همه آنها را نداشته باشد، در هر حال نفقه زن خود را باید پرداخت نماید.
    2. نفقه زن تا زمانی که ناشزه نشود و مرد نتواند عدم تمکین آن را در دادگاه ثابت نماید و حتی پس از سه ماه از اجرای صیغه طلاق باید پرداخت گردد.
    3. در مورد فرزندان نیز دختر تا زمانی که در منزل پدر زندگی می کند و پسر اصولا تا زمانی که به سن 18 سال نرسیده نفقه آنها به عهده پدر است.
    4. با توجه به موارد فوق اداعای اعسار همسر شما در دادگاه پذیرفته نمی شود و به احتمال زیاد محکوم به پرداخت نفقه خواهد شد.
    5. مالکیت منزل شما ارتباطی با نفقه شما ندارد و حتی در صورت عدم اقدام شما می توانستید عنوان کنید از معرفی منزل شما بعنوان منزل محل تمکین توسط همسرتان اعلام عدم رضایت می کردید بازهم همسر شما موظف به تهیه منزل مجزا برای تمکین می شد.
    6. و اما در خصوص قسمت آخر سوال شما باید گفت چون ملک مذکور بصورت مشاعی هست و شما دادخواست خلع ید خواسته اید پس از خلع ید ملک از تمامی مالکین خلع ید می شود و تصرف هر یک از مالکین ملک مشاع نیاز به اذن و اجازه همه شرکا دارد.
    در هر حال موفق باشید.

    در صورت رضایت داشتن از مشاوره لطفا در گوگل نظر بدهید
    لینک نظر دادن در گوگل
    https://maps.app.goo.gl/BJnso8TWRtCSEBFn6

نظر بدهید

Call Now Button