وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل خانواده چرا باید داشته باشیم؟

وکیل خانواده چرا باید داشته باشیم؟

وکیل خانواده : سلام به شما همراهان عزیز خیلی خوشحالم که با یکی دیگر از مقالات کاربردی از سایت وکیل اصفهان در خدمت شما عزیزان هستم. قبل از شروع این مقاله می‌خوام از شما بپرسم خانواده‌ی شما از وکیل در مواقع بحرانی راهنمایی می‌گیرد؟ وظایف این فرد در قبال اطمینان شما چیست؟ این فرد به عنوان نماینده‌ی خانواده‌ی شما تا چه میزان در موفقیت و پیشرفت شما تاثیر‌گذار است؟ خانواده مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکن یک جامعه‌ی سالم است. با سالم نگه داشتن کانون خانواده می‌توانیم جامعه‌ای سلامت داشته داشته باشیم. این قانون‌دار نقش بسیار حائز اهمیتی در ایجاد سلامت کانون خانواده در کنار هم دارد. امروزه به دلیل پیچیده ‌تر شدن دعوای خانوادگی وجود یک وکیل خانواده ضروری است. در این مقاله قصد دارم شما را بیشتر با این مدافع آشنا کنم که شما در هر بحرانی به وسیله‌ی راهنمایی این شخص از  هر گونه موقعیت تنش‌زا  عبور کنید با من همراه باشید.

وکیل اصفهان


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


آشنایی با وکیل خانواده

برای وکلای خانواده وظایفی مشخص است. این وظایف تقریبا برای همه‌ی آن‌ها ثابت هستند اما در  در جزیئات پرونده تفاوت‌هایی است. مسئله‌ی حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید، مسایل تخصصی به وکلای بسیار با تجربه نیاز دارد چرا که کوچک‌ترین خطا در این زمینه خسارت‌های جبران ناپذیری را برای شما و عزیزانتان به همراه دارد. مهم‌ترین وکیل انتخاب شده برای خانواده شخصی است که به تمام جزئیات، حقایق و حتی احتمالات آگاهی داشته باشد با تمام افراد درگیر پرونده مشاوره داشته باشد و در صورت لزوم قوانین حقوقی را به زبان ساده برای افراد درگیر با پرونده توضیح دهد. نماینده‌ی عالی باید بتواند حتی در صورت غیاب موکل خود با اسناد لازم و ضروری از حق او دفاع کند. توصیه می‌کنم در انتخاب وکیل بسیار زیاد تحقیق کنید تا با اطمینان کامل تمام کارهای حقوقی را بتوانید به او بسپارید.


انتظارات موکل از وکیل طبق قانون


در چه مواقعی به وکیل خانواده نیاز هست؟

۱. همراهی خانواده در گرفتن نفقه

نفقه فقط در صورت ازدواج دائم و تمکین همسر واجب است و از سایر طلبکاران ارجحیت دارد. پرداخت آن ارتباطی به وضعیت مالی زن و مرد ندارد. حتی در صورت بی‌نیازی خانم و ورشکستگی مرد امکان درخواست گرفتن نفقه وجود دارد. میزان نفقه در قانون مشخص نشده است. ملاک آن نیازهای همسر و شأن اوست. زن می‌تواند برای دریافت نفقه‌ی حال و گذشته‌ی خود، به وکیل نفقه مراجعه کند. خانم به دادگاه مراجعه کرده و درخواست نفقه می‌دهد. دادگاه برای توضیح مرد را احضار می‌کند. اگر مرد به  علت بضاعت مالی از دادن نفقه سر باز زند برای پرداخت به نرخ روز می‌تواند از دادگاه فرصت بگیرد. اگر در بازه‌ی زمانی معین پرداخت نشد، وکیل می‌تواند از دادگاه دادخوستی مبنی بر طلاق زن صادر کند. با استفاده از راهنمایی‌های این فرد متخصص دیگر نیازی به حضور خانم در دادگاه نیست. ضمن کاهش زمان دادرسی پیگیری‌های لازم توسط نماینده صورت می‌گیرد.

2. همراهی خانواده در گرفتن مهریه

کابین مالی است که مرد در هنگام وقوع عقد نکاح اسلامی به همسر خود می‌پردازد. مهریه به دلیل نوسان قیمت سکه و طلا حواشی زیادی دارد. مهریه را زن تعیین می‌کند و می‌تواند عواملی چون سکه طلا اموال منقول مثل منزل و یا حتی آموزش یک فن را در برگیرد. مهریه نوعی تضمین مالی برای زن بعد از جدایی است. مهریه بر دو نوع عندالمطالبه و عندالاستطاعه می‌باشد. عندالمطالبه به این معنا که زن در هر زمانی می‌تواند بخشی یا کل مهریه را بخواهد. نوع دوم زمانی زن می‌تواند طلب پرداخت مهریه را داشته باشد که مرد توانایی مالی داشته باشد. مهریه باید قانونی و سند‌دار باشد. باید قابل انتقال به زن باشد و زن بتواند مالک آن گردد. نوعی از مهریه تعهد و ملزم نمودن مرد به انجام کاری است. اما این مسئله را مد نظر داشته باشید که عدم دسترسی به مهریه‌ی تعیین شده باطل می‌باشد.

3. همراهی برای طلاق

طلاق به معنای پایان شرعی و قانونی ازدواج و جدا شدن همسران از یک دیگر است. برای گرفتن طلاق باید روند زندگی و ارتباط زوجین برسی گردد. توصیه می‌کنم قبل از هرگونه اقدام احساسی و خودسرانه برای درخواست طلاق حتما با وکیل مربوطه مشورت کنید. ممکن است محکمه‌ی طلاق پذیرفته نباشد. براساس ماده‌ی 1133حق طلاق با مرد است و بدون هیچ قید و بندی می‌تواند زوجه را طلاق دهد. از سخت‌ترین نوع طلاق، طلاق از سمت زن می‌باشد. این نوع تنها در صورت غیبت زوج، داشتن وکالت طلاق، نپرداختن نفقه، عسر و حرج زوج به کمک وکیل امکان پذیر است. نوعی طلاق دیگر توافقی است که در آن زوجین در مورد مسائلی از جمله مهریه، نفقه، حضانت فرزند و موارد دیگر به توافق می‌رسند. این مسئله در رای دادگاه تاثیرگذار است و قابلیت اجرا دارد. در این نوع زوجین می‌توانند وکیل انتخاب کنند و از حضور در دادگاه بپرهیزند.

4. همراهی نماینده‌ی خانواده برای حضانت فرزندان

براساس قوانین حضانت فرزند تا 7 سالگی بر عهده‌ی مادر و بعد از آن بر عهده‌ی پدر می‌باشد و مادر باید برای دیدن بچه وقت بگیرد. بعد از سن بلوغ فرزند خود می‌تواند انتخاب کند که در کنار پدر یا مادر زندگی کند. در صورت فوت پدر حضانت بچه بر عهده‌ی مادر است مگر اینکه دادگاه تشخیص دهد به صلاح فرزند نیست. در صورت فوت هر دو رشد کودک بر عهده‌ی اجداد پدر است. موارد سلب حضانت که باید به تایید دادگاه برسد: اعتیاد، فساد اخلاقی، بیمارهای روحی و روانی اجبار کودک به مشاغلی از جمله تکدی‌گری و قاچاق می‌باشد. برای اخذ حضانت از فرد مقابل باید به دادگاه محل اقامت خود مراجعه کند. مدارک مورد نیاز اصل سند ازدواج، اصل شناسنامه و کارت ملی و مراجعه به وکیل مربوطه برای دریافت وکالت می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند تا نتیجه‌ی مطلوبی عاید شود.

5. همراهی برای ازدواج مجدد

ازدواج دوم مرد از نظر شرعی بلامانع است اما باید شرایطی باشد تا از این ازدواج ثبت گردد. این شرایط عبارتند از 1.رضایت همسر اول. 2.همسر اول قدرت ایفای وظایف زناشویی را نداشته باشد. 3. عدم تمکین زن  4. زن به جنون و یا بیماری‌های صعب‌العلاجی مبتلا باشد به نحوی که دوام زندگی زناشویی در خطر باشد. 5. زن به حکم قطعی مجازات 5 سال حبس یا بیشتر بازداشت شود. اعتیاد زن که به تشخیص دادگاه به زندگی خانواده صدمه بزند. 6. زندگی خانوادگی را ترک کند. 7. زوجه عقیم باشد. 9. زن غایب یا مفقودالاثر گردد. اگر یکی از این شرایط نباشد ازدواج مجدد مرد ثبت نمی‌گردد و محکوم به جزای نقدی یا حبس می‌گردد. اما با ارائه‌ی دادخواست رابطه‌ی زوجیت توسط همسر دوم به دادگاه و در صورت اثبات، دادرس حکم به ثبت ازدواج وی صادر می‌کند.

وکیل خانواده

در پایان

در این مقاله سعی کردم از پر رنگ‌ترین نقش‌های وکیل خانواده را برای شما همراهان عزیز شرح دهم. حتما با من موافق هستید که نکات حقوقی بسیار پیچیدگی‌های خاص به خو را دارند. تیم قوی و حرفه‌ای وکیل اصفهان پاسخگوی دیگر سوالات حقوقی شما عزیزان است. در ضمن برای راهنمایی بیشتر موارد حقوقی و همراهی در رفع مسائل حقوقی در بهترین زمان با ما در ارتباط باشید. وکیل انحصار وراثت در اصفهان

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button