وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل متخصص امور ملکی اصفهان (بهترین وکیل ملکی در اصفهان)

وکیل ملک کیست؟

آشنایی به مباحث ملکی آنجایی اهمیت بسزایی پیدا کرد که با تدوین اولین قوانین در این حوزه که همه روزه به تعداد آن نیز اضافه می شود و همچنین پیچیدگی های حقوقی این مباحث و ارزش ریالی اموال غیرمنقول، همگی باعث شد تا اشخاص به اهمیت مراجعه به افراد صاحب علم و فن لازم حقوقی، جهت پیگیری مشکلات ملکی خود بیش از پیش پی برده و به وکیل ملکی که صاحب نظر ترین شخص در حوزه دعاوی مربوط به املاک و اموال غیرمنقول است و تخصص لازم را دارد مراجعه کرده تا اقدام به رفع مشکل کنند بهترین وکیل ملکی اصفهان آماده مشاوره حقوقی در زمینه معاملات اموال غیر منقول و رفع مسائل حقوقی آن می باشد.

دعاوی ملکی چیست؟

به مجموعه ای از دعاوی که موضوع آن، ارتباط اشخاص با اموال غیر منقول است، گفته می شود که هر روز نیز به تعداد این دعاوی و پیچیدگی های آن اضافه می گردد و همین موضوع اهمیت خدمات حقوقی بهترین وکیل خوب در اصفهان را نمایان می کند.

 

بهتری وکیل ملکی اصفهان

وکیل متخصص امور ملکی اصفهان در واقع به وکیلی گفته می شود که با اخذ وکیل پایه یک دادگستری شهر اصفهان، حائز شرایط قبول دعاوی از جمله دعاوی ملکی در شهر اصفهان شده و مجوز فعالیت در اصفهان را دریافت کرده است امری که مستلزم احراز شرایط علمی لازم، توسط کانون وکیل دادگستری اصفهان می باشد. البته لازم به ذکر هست همین که وکیلی موفق به اخذ پروانه وکالت می شود می تواند در همه جای کشور نسبت به گرفتن وکالت و اقدام برای وکالت اقدام نماید و مختص به همان استان نمی باشد ولی باید مرکز فعالیتش در شهرستان محل نوشته شده در پروانه وکالتش باشد.

در واقع اشخاصی که قصد اقامه دعاوی ملکی در شهر اصفهان را دارند با مراجعه به بهترین وکیل ملکی اصفهان که پروانه وکالت در شهر اصفهان را اخذ کرده است، می توانند از خدمات تخصصی تری بهره ببرند که در این مقاله به گوشه ای از آن خواهیم پرداخت.

چطور یک خرید ملک بدون مشکل انجام بدهیم

 

گستره دعاوی ملکی

لازم به ذکر است که دعاوی ملکی در پاره ای از موارد حقوقی و در مواردی کیفری است

از جمله دعاوی حقوقی رایج در زمینه ملکی می توان به دعاوی تنظیم سند رسمی، الزام به اخذ پایان کار شهرداری، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، تخیله محل استیجاری، سرقفلی، وکیل خلع ید از ملک، تقسیم و افراز املاک مشاعی، قرارداد مشارکت در ساخت، اختلافات مربوط به پیش فروش آپارتمان تصرف عدوانی، ممانعت از حق، مزاحمت، اجرت المثل ایام تصرف، الزام به تحویل ملک، فسخ مبایعه نامه، اقاله قرارداد خرید و فروش ملک، دستور فروش ملک مشاع، وکیل الزام به تنظیم سند رسمی صلح سرقفلی، تسلیم مبیع معامله غیرمنقول، تجوز انتقال منافع به غیر، ابطال سند رسمی، ابطال مبایعه نامه، اثبات مالکیت، مطالبه ثمن معامله، استرداد ثمن معامله، تائید فسخ قرارداد، الزام به تنظیم سند رسمی اجاره، ابطال اجاره نامه، اثبات حق ارتفاق، اثبات حق انتفاع، الزام به انجام تعمیرات اساسی عین مستاجره، الزام به فک رهن، اثبات وقفیت، تعدیل اجاره بها، تائید انفساخ قرارداد، درخواست صدور حکم تولیت، مطالبه اجور معوقه، مطالبه خسارات مربوط به اموال غیرمنقول، ابطال اجرائیه ثبتی، ابطال مزایده و غیره اشاره کرد، همانطور که ملاحظه می کنید کثرت دعاوی حقوقی ملکی نیازمند بهره گیری از خدمات حقوقی بهترین وکیل ملکی اصفهان است تا موفقیت دراین زمینه تضمین گردد.

در ادامه به نمونه ای از دعاوی کیفری مطرح در دادگستری می پردازیم که بیشترین آمار مراجعین را به خود اختصاص داده است که می توان به دعاوی فروش مال غیر، معامله معارض، معرفی ملک دیگری به عنوان ملک خود، تخریب عمدی، جعل سند، دعاوی سه گانه تصرف عدوانی مزاحمت و ممانعت از حق که استثنائا قابلیت طرح در دادگاه حقوقی را نیز دارد اشاره کرد که همه این دعاوی در حوزه تخصصی و فعالیت وکیل ملکی قرار دارد و لازمه وکیل متخصص امور ملکی اصفهان این است که اشراف کافی و جامع به تمامی دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به حوزه اموال غیرمنقول داشته باشد.

اهمیت مراجعه به بهترین وکیل ملکی اصفهان

دعاوی ملکی ماهیتا دعاوی پیچیده و تخصصی هستند که نیازمند تسلط به قوانین خاص زیادی می باشد علم و اطلاع از این قوانین فقط از بهترین وکیل ملکی اصفهان بر می آید که حوزه فعالیت خود را دعاوی مربوط به املاک انتخاب کرده و در این زمینه تخصص لازم را کسب کرده است.

در واقع نحوه طرح دعوا و انتخاب عنوان درست برای دادخواست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که هر دادخواست و موضوع دعوی، فقط یک بار قابلیت طرح در دادگستری دارد و انتخاب عنوان اشتباه می تواند مسیر موفقیت در پرونده را برای همیشه مسدود کند، بهترین وکیل ملکی اصفهان می تواند با تخصص و تبحر خود در این زمینه، فرایند دادرسی را به بهترین شکل به جریان انداخته و مدیریت کند.

برای نمونه باید متذکر شد وقتی شخصی ملک دیگری را تصرف می کند، بهترین وکیل پایه یک دادگستری اصفهان می تواند با تشخیص صواب خود تصمیم بگیرد مسیر دعوی حقوقی را طی کند یا به طرح دعوی کیفری بپردازد.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد اهمیت انتخاب عنوان درست برای یک دعوی، جایی نمایان خواهد شد که با طرح دعوی نادرست مثلا دعوای حقوقی به جای کیفری و بالعکس می تواند حق شکایت کیفری و طرح دعوی حقوقی را برای همیشه از شخص سلب کند. بنابراین واضح است که با کمک بهترین وکیل متخصص امور ملکی اصفهان می توانید دعوی را در مسیر درست خود هدایت کرده و احقاق حق کنید.

نیاز به بهره مندی از خدمات بهترین وکیل ملکی اصفهان با توجه به مهم بودن و ارزشمند بودن موضوع خواسته که همان مال غیرمنقول است و در شهرهای بزرگ از جمله اصفهان که با افزایش روزافزون بهای املاک مواجه هستیم روشن است و بیش از هر دعوی دیگری احساس می شود.

بهترین وکیل ملکی اصفهان

کثرت برخی دعاوی ملکی مطرح در دادگستری نسبت به دیگر دعاوی بیشتر است که در ادامه به نمونه ای از این دعاوی می پردازیم تا به اهمیت آنها بیش از پیش پی برده و بهره مندی از خدمات حقوقی بهترین وکیل ملکی اصفهان را در این موضوعات رایج، جزو اهداف خود قبل از انعقاد هر گونه معامله ای، قرار داده و در صد موفقیت خود را بدین ترتیب تضمین کنیم:

 

بهترین وکیل ملکی اصفهان در زمینه انعقاد مبایعه نامه و قولنامه

همانطور که قبلا نیز این مبحث مطرح شد، اشخاص در زمان معامله اموال غیرمنقول از قراردادهای از قبل تنظیم شده چاپی استفاده می کنند و بدون اشراف به مباحث حقوقی، اقدام به انجام معامله می کنند، حتی اکثریت بدون مطالعه موارد مطرح شده در مبایعه نامه ها و قولنامه ها، اقدام به امضای آن می کنند شما می توانید با مراجعه به وکیل متخصص امور ملکی اصفهان از خدمات حقوقی ویژه ملکی بهره مند گردید.

مباحث حقوقی آنچنان گسترده و پیچیده است که لازم است با مشاوره حقوقی با بهترین وکیل خوب در اصفهان، از آثار قراردادی این قبیل معاملات آشنا شده و در صورت وجود کاستی که بسیار زیاد هم هست بخاطر چاپی بودن و از قبل تنظیم شدن این قراردادها، نسبت به رفع آن اقدام کرده و با انجام معامله حقوقی صحیح از تبعات بعدی آن جلوگیری کنیم.

در اکثریت موارد اشخاص بدون استفاده از مشاوره حقوقی درست با بهترین وکیل دادگستری اصفهان، مبادرت به انعقاد قرارداد می نمایند در نتیجه به علت نداشتن اطلاعات حقوقی با مشکل مواجه می شوند.

https://vakil-isfahan.ir/%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/

بهترین وکیل ملکی اصفهان در اختلافات ناشی از قراردادهای مشارکت در ساخت

همانطور که مستحضر هستید این روزها با زیاد شدن ساخت و ساز آپارتمان ها در شهرهای بزرگ از جمله اصفهان و قیمت بسیار بالای مسکن، مشاوره حقوقی تخصصی از بهترین وکیل ملکی اصفهان جهت انعقاد اینگونه قراردادها چه از جانب مالک و چه از جانب سازنده و همینطور خریدار اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است.

قراردادهای مشارکت در ساخت از پیچیدگی های حقوقی خاصی برخوردار است که غالبا در دفاتر مشاورین املاک و با نسخه های از پیش تنظیم شده به امضای مالک و سازنده می رسد، عدم آشنایی با مطالب حقوقی مطرح شده و عدم درج مطالب لازم در این گونه قراردادها که به صورت تیپ از قبل تنظیم شده است خود سبب مشکلات عدیده ای فی ما بین مالک و سازنده می گردد وکیل متخصص امور ملکی اصفهان می تواند شما را در این خصوص همراهی کند.

غالبا خریدار اینگونه املاک نیز بدون حق دسترسی به قرارداد اولیه مالک و سازنده، اقدام به پیش خرید ملک کرده که همین امر خود اولین اقدام خطرناک در این قبیل معاملات است اشتباه رایج دیگر نیز، عدم تسلط به مباحث حقوقی در زمان انجام معامله و مطالب مطرح شده در مبایعه نامه است که در اکثر موارد حتی بدون مطالعه امضاء می شود.

توصیه اکید این است که قبل از انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و قرارداد پیش خرید، طرفین این گونه معاملات به مراجعه به بهترین وکیل ملکی اصفهان ، از کلیه حق و حقوق خود قبل از امضای قرارداد مطلع شده تا با انعقاد معامله ای با ضریب اشتباه پائین از مراجعه بعدی احتمالی خود به دادگستری جلوگیری کرده تا به این شکل از حجم دعاوی مطرح در دادگستری نیز کاسته شود.

بهترین وکیل ملکی اصفهان در خصوص حق سرقفلی و حق کسب و پیشه

از دیگر دعاوی رایج مطرح در دادگستری، دعاوی مربوط به املاک  تجاری می باشد که تحت عنوان حق سرقفلی و حق کسب و پیشه مطرح می گردد. اولین نکته ای که می بایست مطرح کرد این است که حق سرقفلی با حق کسب و پیشه متفاوت است و در واقع امر، دو عنوان متفاوت حقوقی است که مربوط به توجه قانونگذار به حوزه روابط موجر و مستاجر از ابتدای شکل گیری و تدوین قوانین است که وکیل متخصص امور ملکی اصفهان در این حوزه می تواند شما را در آشنایی با این مباحث کمک کند.

حق کسب و پیشه مربوط به قانون روابط موجر و مستاجر سال ۵۶ بوده و سرقفلی در قانون روابط موجر و مستاجر سال ۷۶ مطرح شده است البته در این میان قوانین دیگری نیز در این خصوص تدوین شده است ولی عمده روابط تجاری اشخاص در محل های تجاری مربوط به همین دو قانون پیش گفته است.

عمده دعاوی مطرح در این زمینه در خصوص شرایط تخلیه اماکن تجاری در قانون روابط موجر و مستاجر سال ۵۶ می باشد که شرایط خاصی را جهت امکان تخلیه برای مالک تبیین کرده است در واقع موضوع تخلیه اماکن تجاری در قانون فوق، استثناء بوده و مالک در شرایط نادری امکان تخلیه ملک و بازستانی آنرا دارد که این امر سبب طرح دعاوی گسترده در دادگستری شده و اهمیت مراجعه به وکیل متخصص امور ملکی اصفهان را افزایش داده است.

بدیهی است مراجعه به بهترین وکیل ملکی اصفهان و آشنایی با مباحث حقوقی سرقفلی و حق کسب و پیشه می تواند در جهت احقاق حقوق مالک و مستاجر کمک شایانی کرده و درصد موفقیت در پرونده های تخلیه اماکن تجاری را افزایش بخشد.

در مواردی نیز اشخاص بدون کمک گرفتن از خدمات بهترین وکیل ملکی اصفهان ، اختلافات شان را در محاکم دادگستری مطرح و پیگیری می کنند که متاسفانه در اکثر موارد به دلیل عدم اشراف به مباحث حقوقی و صرف ماه ها و سال ها وقت به بن بست رسیده و از بازستانی حق خود مایوس می شوند.

توصیه ما این است که ترجیحا و ابتدا به ساکن با مشاوره حقوقی با وکیل متخصص امور ملکی اصفهان ، نسبت به انعقاد قراردادهای خود در زمینه امور ملکی مبادرت نمایید و اگر در ابتدا از یک مشاوره حقوقی بهره نبرده اید و در نهایت با مشکل مواجه شدید با مراجعه به وکیل متخصص ملکی برای طرح دعوی مناسب کمک بگیرید.

تیم وکلای تخصصی آی وکیل با بهره مندی از مشاوران حقوقی و وکیل متخصص امور ملکی اصفهان این نوید را به شما می دهد که دعاوی ملکی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب رسانده و احقاق حق کند.

دعاوی ملکی، مانند تمام دعاوی دیگر در حوزه های مختلف،به سه دسته کلی زیرتقسیم میشوند:

۱-دعاوی ملکی حقوقی

۲-دعاوی ملکی کیفری

۳-دعای ملکی ثبتی

 

در ادامه هرکدام از این دعای را به اختصار توضیح داده و لیست مهمترین نمونه های دعاوی ملکی را برای هرکدام از انوان دعای ملکی نام میبریم.

برای اطلاع از هرکدام از دعوی های ملکی میتوانید به مقاله مرتبط با آن دعوی در آرشیو حقوقی پایگاه خبری ملک ۷ مراجعه نمایید.

 

۱- دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی حقوقی دسته ای از دعاوی ملکی هستند، که بیشترین پرونده های حقوقی  ملکی را در دادگاه ها به خود اختصاص داده اند.

برای حل اختلاف و رسیدگی به این نوع پرونده های حقوقی، قانون پیش بینی هایی را  در همه ی شرایط و موقعیت ها در نظر گرفته است.

قاضی پرونده های حقوقی ملکی، با توجه به این پیش بینی ها و قانون و با تکیه بر قدرت تجزیه تحلیل خود درباره شرایط پرونده ، این دادخواست ها و دعوی ها را داوری و قضاوت مینماید.

لیست مهمترین دعاوی ملکی حقوقی :

دعوی الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی

دعوی الزام تنظیم سند رسمی ‌برای املاک

دعوی الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی ( مختص به ساختمان‌های دارای واحد‌های متعدد مستقل)

دعوی الزام به دریافت پایان کار ( مختص ساختمان‌های تکمیل شده و مورد تایید کارشناس ساخت و ساز)

دعوی ابطال قرارداد (مختص به مشکلات موجود در مفاد قرارداد )

دعوی درخواست دریافت مطالبه‌‌ اجرت المثل

دعوی فسخ قراردادها ( مختص قرارداد های دارای نقص قانونی )

دعوی تعدیل میزان اجاره بها بر اساس عرف جامعه ( درخواست افزایش یا کاهش اجاره)

دعوی درخواست مطالبه سرقفلی (گرفتن حق کسب و پیشه)

دعوی تخلیه‌‌ اماکن تجاری (مختص املاک مشمول قوانین مختص به خود )

دعوی تجویز انتقال منافع از فرد به فردی دیگر.

دعاوی ملکی حقوقی دیگر...

در این گونه دعاوی ملکی ، بحث اصلی خل اختلافات و اشتباهات و خسارات احتمالی میباشد که بر اثر سهل انگاری بوجود آمده اند .

در پرونده های دعاوی ملکی حقوقی، مساله ارتکاب به جرم و خسارات عمدی و کلاهبرداری مطرح نمیباشد.

 

۲-دعاوی ملکی کیفری

در این دعاوی که مرتبط با دادخواست کیفر میباشد، مبحث اصلی درخواست  رسیدگی به تخلفات عمدی، ارتکاب جرم و کلاهبرداری ملکی میباشد.

اظهار عدم اطلاع، سهل انگاری،اشتباه یا سوتفاهم در این دعاوی وارد نبوده و مورد قبول قاضی نمیباشد.

پرونده های دعویملکی با شکایت شاکی خصوصی ویا مدعی العموم از فرد مجرم ایجاد میشوند.

ماهیت این دعاوی کیفری ملکی به علت سودجویی یا کلاهبرداری مجرم از فرد درخواست کننده میباشد.

لیست مهمترین دعاوی ملکی کیفری:

دعوی جعل اسناد ملکی به نیت فریب و کلاهبرداری دیگران

دعوی ارتکاب جرم کلاهبرداری در خرید و فروش و معاملات املاک و مسکن

دعوی خیانت در امانت

دعوی فروش غیرقانونی اموال فردی به یک یا چندین فرد دیگر

دعوی انتقال منافع ملک غیر به فرد یا افراد دیگر

دعوی تبانی و فساد در خرید و فروش‌ و معاملات دولتی

دعوی استفاده از سند جعلی در معاملات ملکی

دعوی تغییر کاربری زمین کشاورزی بدون داشتن مجوزرسمی از مراجع مرتبط

دعوی خرید و فروش و معامله معارض

دعوی خرد کردن املاک و ورود غیرمجاز به ملک دیگران

https://vakil-isfahan.ir/%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d9%85%d9%84%da%a9%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/

۳-دعاوی ثبتی ملکی

دعاوی ملکی ثبتی در واقع در دل حوزه دعاوی ملکی حقوقی جای دارند.

اما به علت تعدد این دعاوی خاص و اهمیت و حساسیت آنها به علت دخیل بودن سند ملک، این دسته از دعاوی حقوقی را به طور جداگانه بررسی و دسته بندی میکنیم.

این دسته از دعاوی ملکی، همانطور که از اسمشان پیدا است، مرتبط و وابسته به ثبت اسناد و املاک میباشد.

 

لیست مهمترین دعاوی ملکی ثبتی:

دعوی ابطال سند رسمی (باطل شدن سند به دلیل های مختلف )

دعوی ابطال اجرائیه‌‌ ثبتی املاک مرتبط

دعوی ابطال سند مالکیت معارض

دعوی ابطال مراحل ثبتی (باطل شدن سازوکار کمسیون‌های مختلف ثبتی)

دعوی ابطال نظریه هیات حل اختلاف اداره ثبت و اسناد کشور.

دعوی افراز ملک

دعوی اجرای ثبت

دعوی توقیف عملیات اجرایی  ( توقف عملیات اجرایی در مراحل مختلف کار)

دعاوی ملکی ثبتی برای بر طرف کردن مشکلات و مسائل ثانویه در مفاد سند ملک ، قرارداد ویا روند کار، در هنگام ویا پس از عقد قرارداد  و خرید و فروش املاک میباشد.

تعجیل یا سهل انگاری در خرید و فروش و معامله املاک باعث بروز اینگونه مسائل و مشکلات میگردد.

که برای حل و رفع این مشکلات حقوقی و خسارات احتمالی آن، بایستی از طریق طرح دعوی ثبتی برای ملک معامله شده، اقدام نمود.



همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

جهت ارتباط با آقای علیجانی و گرفتن وقت مشاوره با وکیل شماره  7314 714 0913 تماس حاصل فرمایید.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button