وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

اعتراض به قرار منع تعقیب دادسرا – وکیل شاکی

اعتراض به قرار منع تعقیب دادسرا - وکیل شاکی | نمونه اعتراض به قرار منع تعقیب | نمونه اعتراض به قرار منع تعقیب کلاهبرداری | نمونه لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب

بنام خدا

رياست محترم دادگاه كيفری دو شهرستان …

با سلام و عرض ادب

احتراما بوكالت از آقای .... شاكی پرونده کلاسه .... مطروح در شعبه ... دادياری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان .... كه منجر به صدور قرار شماره .................  شده است در مورخ 7/3/1401 به موكل ابلاغ شده در مورخ 17/3/1401 در فرجه قانونی اعتراض خود را نسبت به قسمت منع تعقیب صادره در خصوص بزه کلاهبرداری و قرار صادره به شرح ذيل اعلام ميدارم اميد است بذل توجه آن مقام محترم از تضييع حقوق موكل جلوگیری نمايد.(اعتراض به قرار منع تعقیب)

بدوا شرح مختصری از ماوقع :

موكل به اعتبار اینکه مشتکی عنه دارای مجوز و پروانه مشاور املاک بوده توجها به این نکته که نامبرده بعنوان متصدی مشاور املاک .... در تاريخ 20/8/1397 در ازای انتقال ... متر زمين مسكونی، 4000 هزار متر باغ و 120 دقيقه آب كشاورزی به انضمام مبلغ 21 ميليون تومان وجه نقد و يك دستگاه پرايد معاوضه و اموال به تصرف متعاملين در مي آيد. پس از آن مشتكی عنه زمين موكل را به دو نفر ديگر منتقل و از طريق موكل انتقال سند بنام خريداران جديد انجام و تعهدات موكل نسبت به مشتكي عنه بطور كامل اجرا می گردد. پس از آن موکل، اقدام به انتقال باغ موضوع قرارداد به اشخاص مختلف می کند. احد از خریداردان با طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی علیه موکل و مشتکی عنه و طی استعلام و متعاقبا اجرای قرار كارشناسی صورت گرفته در شعبه ... حقوقی میشود كل مالكيت آقای .... 2400 متر بوده كه مطابق دادنامه صادره از آن شعبه به نام خواهان صادر و به ایشان انتقال رسمی صورت می گیرد.


اعتراض به قرار منع تعقیب


مستندات قانونی شکوائیه :

  1. كارشناسي انجام شده در شعبه ... حقوقی شهرستان .... مبنی بر عدم مالکیت آقای ... (مشتكی عنه) نسبت به 1600 متر از باغ موضوع مبايعه نامه با موكل.(اعتراض به قرار منع تعقیب)
  2. تاسیس دفتر مشاور املاك غيرقانونی و بدون مجوز كسب و معرفی خود بعنوان مسئول دفتر املاك و مهر و امضا مبایعه نامه در حالی که نامبرده در زمان امضاء هیچ سمتی نداشته
  3. اغفال موكل در زمان تنظیم مبایعه نامه به اعتبار سمت مشتكی عنه و معرفی خود بعنوان مشاور املاک و تاسیس دفتر مشاور املاک و مانورهای متقلبانه مشتکی عنه
  4. عدم مالکیت مشتكي عنه نسبت به 1600 باغ و 75 دقيقه آب و انتقال آن به موکل

دفاع در ماهیت اعتراض به قرار نسبت به بزه کلاهبرداری :

1)   کلاهبرداری، همانگونه که مستحضر هستید شامل سه عنصر الف) تقلبی بودن وسایل به منظور فریب دیگری ب) فریب خوردن قربانی به شرط عدم اطلاع  ج) بردن مال دیگری است. که در ما نحن فیه هر سه عنصر آن توسط مشتکی عنه انجام شده است.

الف) تقلبی بودن وسایل به منظور فریب دیگری : همانگونه که فوقا به آن اشاره شد مشتکی عنه خود را متصدی مشاور املاک معرفی و با اغفال موکل اقدام به تنظیم مبایعه نامه ای می کند که نه صلاحیت آن را داشته (پروانه مشاور املاک بنام ایشان نبوده) و نه ملکی که اقدام به فروش آن نموده متعلق به وی بوده است.

ب ) فریب خوردن قربانی به شرط عدم اطلاع : موکل از افراد بی سواد و بدون اطلاع محسوب نمی شود تا به راحتی به کسی اعتماد کند و نمی توان گفت ایشان به صرف اعلام متهم حاضر به انجام معامله با مشتکی عنه شده باشد، مسلما اقدام متهم در معرفی خود بعنوان مشاور املاک و تهیه مقدمات وی در فریب و جلب رضایت موکل (بند الف)، ایشان را مجاب به تنظیم چنین مبایعه نامه ای کرده است، مسلما در صورت اطلاع موکل از غیر مجاز بودن و عدم اشتغال مشتکی عنه به شغل مشاور املاک چنین اقدامی توسط موکل انجام نمی شد.(اعتراض به قرار منع تعقیب)

ج) بردن مال دیگری : آنچه مسلم است در حال حاضر موکل زمین متعلق به خود را در ازای باغی به متهم منتقل نموده که زمین مذکور در حال حاضر  دارای ارزشی بالغ بر چندین میلیارد می باشد، که نتیجه این اقدامات مجرمانه مشتکی عنه بردن مال موکل و تکمیل عناصر تشکیل دهنده جرم کلاهبرداری بوده و آن را کامل نموده است.


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


2)   تحصیل مال از طریق نامشروع، همانگونه که می دانیم تحصیل بمعنای به دست آوردن مال متعلق به شخص دیگری از طریق غیرقانونی است. در شکایت مطروحه نیز مشتکی عنه با فریب موکل اقدام به تنظیم مبایعه نامه نموده و در حال حاضر  پس از گذشت چندین سال از تنظیم قرارداد مشخص شده ملک مورد معاوضه به مشتکی عنه تعلق نداشته و مراجعات مکرر موکل و حتی اعطای مهلت توسط دادیار محترم در جلب رضایت موکل نتیجه ای نداشته است.(اعتراض به قرار منع تعقیب)

3)   آنچه مسلم است متهم پرونده چه در زمان تنظیم مبایعه نامه و چه در حال حاضر هیچ نوع مدرکی که دلالت بر مالکیت ایشان نسبت به پلاک ثبتی مورد معامله باشد ارائه نکرده و صرفا به توافق نامه ورثه مرحوم برادرش که مالکیت قسمتی از پلاک را داشته و در حال حاضر و پس از فوت برادرش اشاره و دلیل مالکیت خود را مالکیت برادرش و توافق یک طرفه مادر ایشان (ورثه برادر) بعنوان مالکیت خود اعلام نموده، فارغ از جرم فروش مال غیر که نسبت به آن کیفرخواست صادر شده معرفی مال دیگری بعنوان مال خود به قصد بردن مال دیگری با توصل به اقدامات متقلبانه مصداق بارز کلاهبرداری می باشد که در پرونده حاضر مشتکی عنه تمامی اقدامات مجرمانه را انجام و موجب تضرر موکل و تحصیل مال از طریق نامشروع شده است.

4)   شایسته بود دادیار محترم در خصوص ثمن و مبیع موضوع مبایعه نامه و قرارداد تنظیمی کارشناس تعیین تا کارشناس با مراجعه در محل ضمن جانمایی مبایعه نامه با مدارک ثبتی اولا : دقیقا موضوع ملک مبایعه نامه با وضعیت موجود بررسی ثانیا : مدارک ادعایی استنادی مشتکی عنه در خصوص مالکیت بررسی و با وضع موجود تطبیق داده می شد و با دعوت از شهود تعرفه شده موکل در خصوص موضوع تحقیقات لازم را انجام و سپس نسبت به صدور کیفرخواست اقدام می نمود.(اعتراض به قرار منع تعقیب)

 اعتراض به قرار منع تعقیب : نتجه گیری و استدعا :

در پایان ضمن اعتراض شدید نسبت به قرار صادره در خصوص بزه کلاهبرداری نقص تحقیقات و عدم بازجویی از مشتکی عنه در خصوص مالکیت یا عدم مالکیت و کارشناسی در خصوص جانمایی دقیق و مشخص نمودن باغ موضوع معامله و عدم تحقیق از شهود تعرفه شده در مرحله دادسرا ضمن تاکید مجدد به فریب موکل و عدم تعلق باغ به مشتکی عنه و اقدامات متقلبانه ایشان در معرفی خود بعنوان مشاور املاک و بردن مال موکل توسط مشتکی عنه تقاضای نقض قرار صادره و رسیدگی مجدد و محکومیت مشتکی عنه در خصوص بزه کلاهبرداری مورد استدعاست.(اعتراض به قرار منع تعقیب)

با تقدیم احترام – علیجانی


اعتراض به قرار منع تعقیب


همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید. 

4 نظر
ناشناس 02 دی 1402 پاسخ

با سلام و خسته نباشید لطفا لوایح بیشتری در سایت قرار دهید

    mehdi alijani 02 دی 1402 پاسخ

    سلام سعی می کنیم در آینده لوایح کاربردی بیشتری در سایت قرار دهیم
    موفق باشید

جعفر 17 بهمن 1402 پاسخ

سلام عالی بود استفاده کردیم

    mehdi alijani 17 بهمن 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر خواهش می کنم شما لطف دارید

نظر بدهید

Call Now Button