وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل وصول مطالبات در اصفهان

وکیل وصول مطالبات در اصفهان

وکیل‌های وصول مطالبات را می‌توان به این صورت برای شما معرفی کرد که این وکیل‌ها به پرونده‌های مطالبه طلب اعم از سفته، دعاوی چک، قبض انبار، فاکتورهای فروش، رسیدهای پرداختی، رسیدهایی که به صورت عادی بیانگر طلب باشند اعلام وکالت می‌کنند و در آن از موکل خود حمایت خواهند کرد. در صورتی که شما ارجاع پرونده تمامی مراحل این کار توسط وکیل وصول مطالبات در اصفهان به صورت کامل انجام خواهد شد. وصول چک برگشتی به معنای آن که وکیل درخواست پرداخت بدهی و تسویه حساب بدهکار را می‌دهد. پرونده‌های مطالبات به ظاهر عملی بسیار ساده می‌باشند؛ اما در صورتی که افراد در این مراحل ناآگاه باشند باعث ایجاد پیچیدگی‌های مختلف می‌شود.

مزایای وصول مطالبات از طریق وکیل

برخی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از وکیل وصول مطالبات در اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیگر نیازی به حضور داشتن شاکی در جلسه‌های مختلف دادگاه نخواهد بود
  • وکیل وصول مطالبات به راحتی می‌تواند نسبت به توقیف اموال بدهکار اقدام کند.
  • از اصلی‌ترین مزیت استفاده از وکیل وصول مطالبات در اصفهان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که وکیل می‌تواند علاوه بر مطالبه اصل طلب، ضرر و زیانی که موکل با آن مواجه شده است را نیز طلب کند.
  • وکیل وصول مطالبات می‌تواند نسبت به جلب بدهکار نیز اقدام کند.
  • و....

نمونه لایحه مطالبه وجه دفاعیه وکیل (وکیل خوانده)


نحوه وصول مطالبه چک 

به صورت کلی با توجه به سخن‌های وکیل وصول مطالبات در اصفهان چک از 3 روش قابلیت وصول خواهد داشت:

  • از طریق شکایت حقوقی
  • از طریق شکایت کیفری
  • از طریق مراجع ثبتی

مطالبه وجه چک از طریق شکایت حقوقی توسط وکیل وصول مطالبات

در صورتی که شما یک چک در دست داشته باشید که وصل نشده باشد، می‌توانید با مراجعه به بانک گواهی عدم پرداخت چک را بگیرید. این امر به شما این امکان را می‌دهد تا شکایت حقوقی داشته باشید. در این شکایت افراد می‌توانند وجه چک را از یکی از مسئولین چک درخواست کند. مسئولین چک عبارتند از: ظهرنویس، صادر کننده و ضامن. صادر کننده چک در حقیقت همان فردی است که چک را صادر کرده است و ضامن کسی می‌باشد که پرداخت وجه را به صورت کامل ضمانت کرده است. در این نوع شکایت دارنده چک به راحتی می‌تواند با مراجعه به دادگاه حقوقی و درخواست وکیل وصول مطالبات در اصفهان، پرداخت هزینه دادرسی وجه چک و خسارت‌های لازمه را از افراد فوق ذکر شده بگیرند.

در شکایت حقوقی، افراد به راحتی می‌توانند هر زمان که بخواهند نسبت به صادر کننده چک اقدام کند و مهلتی برای آن پیش بینی نشده است. اما در صورتی که شما قصد دارید علیه ضامن چک و یا ظهرنویس شکایت داشته باشید مهلت بیان شده است. می‌توانید ظرف 15 الی 45 روز از تاریخ صدور چک باید به سراغ اخذ گواهی عدم پرداخت بروید.

مطالبه وجه چک از طریق شکایت کیفری چک

دارنده چک به راحتی می‌تواند با داشتن اصل چک و گواهی عدم پرداخت به دادسرای صالح مراجعه کند و اقدام به شکایت علیه صادر کننده کند. لازم به ذکر است شکایت کیفری چک تنها علیه صادر کننده چک امکان‌پذیر خواهد بود. شما در این راه نمی‌توانید علیه دیگر مسئولین چک اعم از ضامن و یا شرح نویس شکایت کنید. با توجه به ماده 13 اصلاحیه قانون صدور چک در موارد زیر شما نمی‌توانید شکایت کیفری داشته باشید:

  • در صورتی که صادر کننده بتواند این را ثابت کند که چک تحویل داده شده سفید امضا بوده است.
  • در صورتی که متن چک شما وجه چک مشروط به وقوع شرطی شده باشد.
  • در صورتی که چک داده شده تضمین انجام یک معامله و یا تعهدی باشد.
  • در صورتی که چک در تاریخ معین صادر شده است و یا تاریخ صدور آن زودتر از تاریخ متن چک باشد.

در صورتی که شکایت کیفری داشته باشید باید با توجه به مواردی که در ماده 11 قانون صدور چک تعیین شده است اقدام کنید. با توجه به این ماده باید در مدت 6 ماه از تاریخ سر رسید پرداخت چک گواهی عدم پرداخت را تحویل بگیرید. ظرف 6 ماه از تاریخ اخذ گواهی عدم پرداخت شکایت کیفری را توسط وکیل وصول مطالبات در اصفهان انجام دهید. در صورتی که شما این قوانین را رعایت نکرده باشید حق شکایت کیفری از چک را نخواهید داشت.


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


نحوه طرح دعوی سفته با استفاده از وکیل وصول مطالبات در اصفهان

سفته را می‌توان به این صورت بیان کرد که یک سندی است که با توجه به آن امضا کننده تعهد داده است که مبلغی که در تاریخ تعیین شده است و یا عندالمطالبه در وجه حامل و یا شخص معین یا به حواله کرد آن انجام شود. به این نکته توجه داشته باشید در این سند شما باید عوامل مختلفی اعم از مبلغ، گیرنده وجه، تاریخ صدور، تاریخ پرداخت، نام صادر کننده را در آن به صورت کامل بنویسید. در صورتی که متعهد در سر رسید از پرداخت مبلغ وارد شده پرهیز کند، دارنده سفته می‌تواند با استفاده از وکیل وصول مطالبات در اصفهان به سراغ شکایت برود.

به این نکته توجه داشته باشید 10 روز از تاریخ سفته می‌توانید شکایت کنید و ظرف مدت 1 سال نسبت به طرح دعوی آن نیز اقدام کنید. طبق گفته‌های وکیل وصول مطالبات در اصفهان هزینه واخواست سفته دو و نیم درصد مبلغ مندرج در سفته می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با وکیل اصفهان تماس بگیرید.

 گروه وکلای دادشید

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button