وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل سرقت در اصفهان

تا چه حدود با وکیل سرقت در شهر اصفهان آشنا هستید؟ آیا تاکنون به یکی از آن‌ها مراجعه کرده‌اید؟ به نظر شما چنین اشخاصی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند که بتوانند در کوتا‌ه‌ترین زمان ممکن شما را به نتیجه‌ی دلخواه برسانند؟ چه افرادی می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند و جریان پرونده‌ی خود را به ایشان بسپارند؟ با توجه به اینکه امروزه جرایم مربوط به امور کیفری نسبت به قبل بسیار زیاد گسترش پیدا کرده است و پرونده‌های مربوطه از پیچیدگی و حساسیت‌های خاصی برخوردارند، وجود وکلایی متخصص در این زمینه بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. این وکلا باید توانایی و مهارت‌های لازم برای دفاع از متهمین خود را داشته باشند. اگر نیاز به وکیل سرقت در اصفهان دارید و نمی‌دانید وکیل حرفه‌ای در این زمینه را چگونه و از کجا پیدا کنید، با ما همراه باشید تا در این راستا اطلاعات لازم را کسب کنید.

بهترین وکیل سرقت در اصفهان چه کسی است؟

بهترین وکیل سرقت در اصفهان چه کسی است؟

_شخصی است که در کنار تجربه‌ی کافی در پرونده‌های مربوطه می‌بایست با روند قضایی آشنایی کاملی داشته باشد.

_ چنین شخصی در پرونده‌های کیفری با رویه‌ی دادگاه‌ها در دادسرا و روال انجام تحقیقات مقدماتی آشنایی و تسلط لازم را دارد.

_ وی بر قوانین مجازات اسلامی، قوانین مرتبط با عیاری، مبارزه با مواد مخدر، قتل و قصاص، قاچاق کالا، ارز و موارد دیگر مرتبط با دعاوی کیفری، تسلط کافی دارد.

_ این وکیل سرقت با تجربه در اصفهان از جمله افرادی است که می‌تواند تمامی اطلاعات حقوقی، که لازم است موکل در جریانش باشد را به وضوح برای او توضیح می‌دهد. همچنین به طور کامل آن‌ها را از روند دادرسی مطلع می‌سازد و از تضییع حقوق موکلین جلوگیری می‌کند.

قانون نسبت به سرقت‌ها چگونه دیدگاهی دارد؟

قانون نسبت به سرقت‌ها چگونه دیدگاهی دارد؟

دیدگاه عوام نسبت به عیاری و دزدی این است که وسیله یا لوازمی که به فرد دیگری تعلق دارد، بدون اطلاع وی برداشته و از آن استفاده شود. اما نظر قانون در این باره چیست؟ از نظر قانون سرقت نوعی جرم می‌باشد. اولین مسئله‌ای که باید در دیدگاه قانون به آن اشاره کرد این است که دزدی نوعی جرم محسوب می‌شود. همچنین در حقوق کیفری برای هر عملی که بتوان آن را جرم تلقی کرد، مجازاتی اعمال می‌شود. بنابراین می‌توان این طور برداشت کرد که سرقت از نگاه قانون، عملی است که برای آن تنبیهی در نظر گرفته شده باشد.

سرقت از نظر قانون ۲۶۷ مجازات اسلامی

تعریف این قانون از عیاری دزدیدن مالی است که به شخص دیگری تعلق دارد. دو مفهوم را باید در این تعریف برسی کرد

۱. مال

بر این اساس زمانی می‌توان نتیجه گرفت دزدی صورت گرفته که موردی قابل رویت و قابل حمل ربوده شود. بنابراین موارد غیر مادی مثل فکر، ایده یا موارد انتزاعی قابل سرقت نیستند. همچنین اموال منقولی مثل ملک و زمین هم قابلیت ربودن ندارند. چرا که مال ربوده شده باید مادی بوده و قابلیت جابه‌جایی داشته باشد.

۲. ربودن

این فعل زمانی معنا پیدا می‌کند که شما به عنوان مالک مالی در اختیار دارید و تحت تصرف شما است. زمانی که شخص دیگری به عنوان سارق این مال را از تصرف شما خارج می‌کند، عمل ربودن صورت گرفته است.

دو مفهوم مهم در تعریف قانون از سرقت را مورد بررسی قرار دادیم. در واقع در دادگاه به کمک این دو مفهوم در کنار وکیل با تجربه و توانمند در این زمینه می‌توان وقوع عمل دزدیدن را اثبات یا رد کرد.

آگاهی وکیل سرقت بر سه رکن اصلی

آگاهی وکیل سرقت بر سه رکن اصلی

بر اساس سه رکن که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌توان ثابت کرد که یک جرم صورت گرفته است.

  • رکن مادی

یکی از ارکانی که لحاظ می‌کنند جرمی صورت گرفته یا خیر زیان جانی و مادی است که به افراد و گروه وارد می‌شود. جرمی مانند عیاری بر مبنای این رکن صورت می‌گیرد. به نوعی تا ضرر مالی رخ ندهد نمی‌توان گفت که سرقتی صورت گرفته است. در نتیجه اثبات این نوع از جرم در دادگاه کار چندان دشواری نیست.

  • رکن معنوی

در این رکن قاضی به دنبال علت وقوع این جرم می‌باشد. این بخش از سخت‌ترین قسمت‌هایی است که وکیل سرقت با آن سر و کار دارد. اگر بتوان اثبات کرد که فرد قصد و انگیزه‌ی لازم برای این عمل را نداشته است نمی‌توان او را مجرم شناخت. اثبات نیت فرد در دادگاه کار آسانی نیست. زیرا نیازمند مدارک و مستندات معتبری است تا بتوان ثابت کرد که پشت فعل صورت گرفته، قصد و نیتی وجود داشته است.

  • رکن قانونی

این رکن بررسی می‌کند که تعریف قانون از آن فعل چیست؟ آیا می‌توان آن را جرم حساب کرد یا خیر؟ توجه کنید زمانی که قانون‌گذار به هیچ عنوان به انجام یا ترک اقدامی اشاره نکرده باشد؛ اساسا نمی‌توان آن عمل را جرم شناخت. به عبارت دیگر زمانی یک اقدام جرم است و فرد مجرم شناخته می‌شود که در قوانین از آن یاد شده باشد. بر اساس این رکن طبق ماده‌ی ۲۷۶ قانون مجازات اسلامی وکیل و قاضی موظف‌اند اقدام صورت گرفته را بررسی کنند. موفقیت نماینده‌ی متهم یا شاکی در این رکن بستگی به اثبات یا رد جرم بر اساس این قانون دارد.

همان طور که تا به این جا متوجه شدید، جرم یک رخداد ساده‌ نیست. عوامل زیادی ممکن است در وقوع آن نقش داشته باشند که می‌توانند در نتیجه‌ی مورد نظر تاثرگذار باشند. یک وکیل سرقت موفق در اصفهان شخصی است که با مهارت، دانش و تجربه‌ی بالا می‌تواند بر اساس این سه رکن از موکل خود دفاع کند.

انواع سرقت

سرقت‌ها و انواعشان

در ادامه به بررسی انواع سرقت می‌پردازیم.

سرقت‌های حدی

سرقتی است که برای مجازات آن کیفیت و کمیتی در قانون تعیین گردیده. پس قاضی و دادگاه هر دو باید بر اساس مقدار تعیین شده مجازات را اعمال کنند. اما شرایط خاصی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

_ در این نوع دزدی، سارق نباید پدر یا جد مالک مال باشد. اما دزدیدن اموال پدر توسط فرزند در این دسته از جرم قرار می‌گیرد.

_ نباید قبل از اثبات جرم، مال مسروقه به تملک سارق در نیامده باشد.

_ مالی که ربوده شده نباید قبل از اثبات جرم به دست صاحبش برسد.

_ مالی که به سرقت رسیده نباید قبلا دزدیده شده باشد.

_ مالک اصلی قبل از زمان اثبات جرم، نباید متهم را بخشیده باشد.

_ می‌بایست مالک اصلی علیه متهم نزد مرجع قضایی شکایت کند.

_ دزدی نباید در زمان قحطی صورت گرفته باشد.

_ می‌بایست به هنگام خارج کردن مال مورد سرقت، ارزش آن حداقل ۴.۵ نخود طلای مسکوک باشد. ( 0.864 گرم )

_ این جرم می‌بایست به صورت مخفیانه صورت گرفته باشد.

_ سارق می‌بایست مال را از حرز خارج کند.

_ سارق می‌بایست محل نگهداری مال را از بین برده باشد.

_ می‌بایست مال مورد نظر، تحت حفاظت و نظارت باشد.

_ اموالی که مورد سرقت واقع شدند نباید جز اموال عمومی، دولتی و وقفی باشند. زمانی مال جز سرقت حدی محسوب می‌شود که جز اموال شخصی فرد باشند.

مجازات

_ اعدام

_ حبس ابد

_ قطع چهار انگشت دست راست سارق از انتها. طوری که کف دست و انگشت شست باقی بماند.

_ قطع پای چپ از پایین برآمدگی. طوری که محل مسح و نصف قدم باقی بماند.

سرقت‌های تعزیری ساده

این نوع سرقت طبق ماده ۶۶۱ قانون مجازات اسلامی به صورت علنی و با ربودن مال دیگری بدون اطلاع و رضایت او، انجام می‌شود.

مجازات

مجازات این نوع از دزدی شامل سه ماه و یک روز تا دو سال حبس به علاوه شلاق تا 74 ضربه می‌شود.

سرقت‌های تعزیری مشدود

سرقت‌هایی وجود دارند که همراهی با عامل یا عوامل دیگر منجر به تشدید مجازات آن می‌گردد.

برای مثال

_ دزدیدن اسناد و دفاتر ثبت شده در نیروهای مسلح( مجازات: 2 تا 10 سال حبس)

_ قانون سرقت پول از بانک‌ها و صرافی‌ها، سرقت طلا از جواهر فروشی (مجازات: حبس ابد)

_ عیاری توسط امانت‌دار (مجازات: 3 تا 10 سال حبس)

_ عیاری انشعاب آب، برق، گاز و تلفن ( مجازات: علاوه بر جبران خسارت وارده، پرداخت جزای نقدی تا دو برابر خسارت وارده)

موارد اعمال تخفیف در سرقت تعزیزی

الف- شاکی یا مدعی از شکایت خود صرف نظر کند

ب- همکاری متهم در شناسایی هم‌دستان یا معاونان، کشف اموال و اشیاء که از جرم حاصل شده و برای ارتکاب به کار رفته است

پ- قرار داشتن در وضعیت خاصی در ارتکاب جرم، مثل رفتار یا گفتار تحریک آمیز فرد مقابل یا وجود انگیزه‌ای شرافتمندانه برای وقوع جرم

ت- تسلیم متهم قبل از تعقیب یا اقرار موثر وی در حین تحقیق

ث- اظهار ندامت، حسن سابقه و یا وضع خاص متهم از قبیل کهولت سن یا بیماری

ج- کوشش متهم به منظور تخفیف آثار جرم یا اقدام وی برای جبران زیان ناشی از آن

چ- خفیف بودن زیان وارده به قربانی یا کم بودن نتایج زیان‌بار جرم

ح- مداخله ضعیف شریک یا معاون در وقوع جرم

بررسی علل نیاز به وکیل سرقت

بررسی علل نیاز به وکیل سرقت

وکیل سرقت با تسلط بر تمامی موارد حقوقی مربوط به این جرم می‌داند که چگونه برای کسب نتیجه‌ی درخور موکل خویش در کوتاه‌ترین زمان ممکن قدم بردارد. وکیل اصفهان با رسیدگی به پرونده‌های بسیار زیادی در این زمینه تجربه‌ی کافی برای مواجه با انواع دعاوی جرم عیاری را کسب کرده است. دیده شده اکثر افرادی که با عمل دزدی مواجه شده‌اند، چه به عنوان شاکی و چه به عنوان متهم، و از وکیل آگاهی کمک نگرفته‌اند؛ در نهایت با شکست در پرونده، خسارت و تضییع حقوق مواجه شده‌اند. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر با جرم عیاری مواجه شدید برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات همان ابتدای کار روند پرونده خود را به وکیل سرقت حرفه‌ایدر اصفهان بسپارید.

خدمات جامع و برجسته‌ی وکیل اصفهان

این موسسه حقوقی، با ویژگی‌ها و خدمات متمایز و برتر خود، رقیبان عرصه وکالت را کنار زده و جایگاهی ویژه کسب کرده است. مهدی علیجانی، یکی از بهترین وکلا پایه یک دادگستری اصفهان، مهدی علیجانی، با تسلط کامل بر تمامی دعاوی و مباحث قضایی، می‌تواند هنگام مواجه شما با هر نوع مسئله حقوقی یا کیفری، راهنمایتان باشد. بدون شک با همراهی بهترین وکیل سرقت اصفهان، برای رویارویی با مشکلات قضایی در زمینه ی سرقت، بهترین مسیر را تجربه خواهید کرد.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button