وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل جنایی در اصفهان

وکیل مدافع جنایی در اصفهان، نماینده ای است که در زمینه ی دفاع از افراد و شرکت های متهم به فعالیت مجرمان تخصص دارد. این نمایندگان عمدتا از سوی دادگستری مورد تایید هستند. وظایف این وکلا شامل رسیدگی به پرونده هایی همچون قتل، اتهامات جنسی، کلاهبرداری های مالی یا مواد مخدر می باشد. برخی از وکلای مدافع جنایی به صورت خصوصی مشغول به کار هستند. در حالی که برخی دیگر توسط حوزه‌های قضایی مختلف در دادگاه‌های کیفری برای انتصاب به عنوان نماینده ی افراد به کار گرفته می‌شوند. هر حوزه قضایی ممکن است عملکردهای متفاوتی در سطوح مختلف قوانین جامعه داشته باشد. در ادامه می‌خواهیم با شرح وظایف وکیل جنایی و مفهوم آن آشنا شویم.

نکات مهم پیش از انتخاب وکیل جنایی در اصفهان


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


نکات مهم پیش از انتخاب وکیل جنایی در اصفهان

قبل از این که شروع به انتخاب وکیل جنایی در اصفهان کنید، ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید. به این منظور لازم است چند سوال از خود بپرسید. چرا به وکیل نیاز دارم؟ آیا درگیر مشکل قانونی هستتم یا جنایی؟ اگر این چنین است آیا یک وکیل ماهر در این زمینه می تواند کمکم کند؟ در ادامه مواردی را که باید مد نظر داشته باشید بررسی خواهیم کرد.

1. وکیل کوتاه مدت یا بلندمدت

اولین موردی که باید در نظر بگیرید این است که شما به وکیل جنایی برای یک مدت کوتاه نیاز دارید یا طولانی؟ بر اساس پروندتان می توانید به این سوال پاسخ دهید. مثلا شما به یک وکیل برای ارائه مشاوره در مورد وضعیت قتل یا کلاهبرداری نیاز دارید که این کار فقط به همکاری با یک وکیل برای مدتی کوتاه نیاز دارد. ولی برعکس اگر شما به دنبال شخصی هستید که به طور کامل و نامحدود می خواهید پرونده شما را در دست بگیرد، به یک وکیل بلند مدت نیاز دارید. به علاوه اگر به وکیل جنایی در شهر اصفهان نیاز دارید، می توانید با سرچ ساده در گوگل نماینده مناسب در زمینه ی خودتان را تشخیص دهید.

2. مشخص کردن حوزه قانونی

همان طور که می دانید وکلا تمایل دارند در زمینه های خاصی از حقوق تخصص داشته باشند. شما در رابطه با پرونده های مربوط به جنایات باید به دنبال بهترین وکیل جنایی در اصفهان بگردید تا این وکیل با توجه به تخصص خود در این زمینه به حل و فصل پرونده شما بپردازد.

3. اطمینان از تجربه ی کافی و مناسب وکیل

یکی از مهم ترین معیار ها قبل از انتخاب وکیل، در نظر گرفتن سطح تجربه ی او می باشد. سوالی که پیش می آید این است که از کجا بفهمیم او تجربه کافی در این زمینه را دارد؟ پاسخ این سوال در طول خدمت، تعداد پرونده ها، منطقه جغرافیایی و نتایجی که در پرونده های قبلی به دست آورده است، پنهان شده است. همچنین لازم است به اکانت های او در شبکه مجازی توجه نمایید. به سایت او بروید و با بررسی اجمالی روی بیوگرافی و تحصیلاتش می توانید شناخت کامل از او به دست آورید.

مشاهده وب سایت موسسه حقوقی همچنین به شما بینشی در مورد دامنه فعالیت آن شرکت می دهد. وب سایت هر شرکت را در لیست کوتاه خود کاوش کنید و شرکت و وکلای آن را در گوگل جستجو کنید. این مراحل به شما کمک می کند تا عمق و وسعت عملکرد شرکت را ارزیابی کنید. با این بررسی ها به شناخت کلی از وکیل و تجربه های او دست پیدا می کنید و همین مورد باعث می شود در انتخاب بهترین وکیل موفق شوید.

4. بررسی هزینه ها و بودجه ی مورد نیاز

وکلا معمولا خدمات خود را با پرداخت هزینه ارائه می دهند. هزینه های وکیل بسته به عوامل بسیاری از جمله تجربه، میزان موفقیت، تخصص و موارد دیگر متفاوت است. جویا شوید که وکیل چگونه صورت حساب مشتریان خود را می دهد. به عنوان مثال، برخی از وکلا از مشتریان می‌خواهند که تمام مبلغ خدمات خود را صرف نظر از برنده شدن یا باختن در دعوی، بپردازند. برخی دیگر از مشتریان می خواهند که نیمی از هزینه را بپردازند، سپس پس از موفق شدن در پرونده، باقیمانده را بپردازند. بودجه خود را مشخص کنید، سپس وکیلی را انتخاب کنید که بتواند با بودجه شما کار کند.

ویژگی یک وکیل جنایی خوب

ویژگی یک وکیل جنایی خوب

اما در همه موارد باید از یک وکیل جنایی حرفه ای چه انتظاراتی داشته باشید؟ در ادامه با ویژگی های وکیل جنایی خوب در اصفهان آشنا خواهیم شد.

  • کارآمد و اقتصادی کار کند
  • تمام تماس های تلفنی یا ارتباطات مشتری را به درستی انجام دهد
  • به موقع و با آمادگی کامل در جلسات حاضر شود
  • در صورت لزوم به پیگیری فوری پرونده ها بپردازد
  • در مورد روش های حل اختلاف جایگزین به شما مشاوره بدهد
  • برای همه، صرف نظر از موقعیت، نقش و جایگاهشان، احترام قائل باشد
  • مرتب باشد و موفقیت خود را متناسب با کسب و کارش به نمایش بگذارد
  • در همه شرایط رفتار مناسب داشته باشد
  • تمام قوانین قابل اجرا و قوانین اخلاقی را دنبال کند
  • با تمام اصطلاحات و قوانین مربوط به حوزه جنایی آشنایی کامل داشته باشد

چه افرادی به وکیل جنایی و کیفری نیاز دارند؟

از آن جایی که همه ی جنایات ممکن است منجر به محکومیت زندان شوند، اگر به یکی از موارد زیر متهم هستید حتما می بایست با وکیل جنایی مشورت کنید. جنایاتی شامل دزدی کوچک، فاحشگی، حمله ساده، رفتار آشوبگرانه، تجاوز، رانندگی بی پروا، جنایات، آدم کشی یا قتل، تجاوز جنسی، آدم ربایی، خیانت، حمله شدید به افراد، آتش زدن، اشکال مختلف کلاهبرداری، قصد توزیع انواع یا مقادیر خاصی از مواد مخدر غیرقانونی و داشتن انواع خاصی از مواد مخدر غیرقانونی، سرقت، ترک نفقه، مزاحمت بانوان، جعل، مشروبات الکلی، سقط جنین، مزاحمت و ممانعت از حق، بی احتیاطی در رانندگی ( فوت یا صدمه )، اسید پاشی، کلاهبرداری، قتل عمد و غیر عمد، آدم ربایی، تهدید به قتل و امثال این ها

آشنایی با قتل و مجازات آن

آشنایی با قتل و مجازات آن

قتل عبارت است از کشتن یک انسان توسط انسان دیگر که در ادامه انواع آن را بررسی می کنیم.

1. قتل عمدی

گاهی قتل ها از قبل برنامه ریزی شده هستند و به آن ها قتل عمد گفته می شود. قتل هایی با قصد کشتن، قصد صدمه بدنی بسیار جدی یا شدید، بی تفاوتی نسبت به ارزش جان انسان یا قصد ارتکاب جنایت خطرناک، که به طور تصادفی منجر به مرگ دیگری خواهد شد، شامل این بخش می شود. قتل عمدی و از پیش برنامه ریزی شده عموماً قتل درجه اول محسوب می شود. در جایی که متهم قصد قتل را داشته است.

2. قتل شبه عمد

به قتلی گفته می شود که شخص از قبل برنامه ریزی برای کشتن شخصی را نداشته است. صرفا به علت خصومت، دعوا یا کتک کاری فردی به قتل می رسد. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت می باشد این است که در قتل شبه عمد نباید از وسایل کشنده مانند چاقو یا اسلحه استفاده شده باشد. حتی اگر قصد کشتن شخصی را نداشته باشید ولی از این سلاح ها استفاده کنید پس این قتل جزئی از قتل عمد محسوب می شود. مجازات این قتل پرداخت دیه و حبس می باشد.

3. قتل خطاء محض

همان طور که از اسم آن پیدا است، در این نوع قتل چه بدون عمد و چه عمدا، فرد قصد کشتن شخصی را نداشته است. مثلا فردی در حالت بیهوشی یا خواب مرتکب این جرم شود. اگر قتل توسط کودک یا فرد نادانی انجام گیرد دیگر این قتل جزء این دسته قرار می گیرد. برای تشخیص قتل و مشاوره در این زمینه بهتر است از بهترین وکیل در این زمینه کمک بگیرید تا آن وکیل بتواند شما را به بهترین نحو در این زمینه یاری کند.

آشنایی با قتل و مجازات آن

بهترین وکیل جنایی کیست؟

از لحظه‌ای که با مبحث جنایی به مشکل بر می خورید، با فرآیندی دشوار و پیچیده رو به رو خواهید شد. هنگام مواجهه با اتهامات جنایی، داشتن وکالت جنایی قانونی در اصفهان در هنگام دفاع به شما در این زمینه کمک خواهد کرد که بار این روند دلهره آور را به تنهایی به دوش نکشید. داشتن وکیل به شما این امکان را می دهد که کسی از شما در دادگاه حمایت کند. مطمئنا شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که وکیل شما دارای تمام مهارت ها و دانش کافی را در این زمینه داشته باشد.خصوصیات بهترین وکیل جنایی در اصفهان

خصوصیات بهترین وکیل جنایی در اصفهان

بهترین وکیل جنایی در اصفهان شخصی می باشد که دارای ویژگی های زیر باشد.

1. صداقت کافی

داشتن صداقت یکی از خصوصیاتی می باشد که به شما هنگام جستجوی وکیل کمک می کند. وکیل شما آن جاست تا از حقوق شما محافظت کند و از طرف شما انتخاب و تصمیم درستی بگیرد.

2. داشتن مهارت های ارتباطی خوب

در حالی که شما می خواهید وکیلتان به خوبی با قاضی و هیئت منصفه ارتباط برقرار کند، آن ها نیز باید شنونده خوبی باشند. به عنوان یک مشتری، داشتن وکیلی که به گزارش پرونده شما و افراد درگیر گوش می دهد، می تواند به آن ها کمک کند تا در مورد استراتژی های مورد نیاز برای دفاع از شما را تصمیم بگیرند. نماینده ی شما همچنین باید به طور موثر با سایر وکلا یا دادستان های دخیل در پرونده شما برای مذاکره در مورد شرایط و ضوابط مربوط به آزادیتان یا توافقات دادگاه ارتباط برقرار کند. رفتار آن ها در دادگاه نیز انتقادی است. هنگام ارائه ی یک پرونده در مقابل یک قاضی و هیئت منصفه، وکیل شما باید اعتماد به نفس داشته باشد و توسط قضات یا دادستان مرعوب نشود.

3. مراقبت و درک

متهم شدن به جرم یک سناریوی ترسناک و استرس زا است. داشتن وکیلی که شرایط شما را درک کند و همدل شما باشد می تواند به کاهش استرس های عاطفی شما کمک کند. وکیل شما باید نگران امنیت و رفاه شما باشد و تاثیر عاطفی که می تواند بر اعضای خانواده شما داشته باشد را نیز درک کند. آن ها همچنین باید بتوانند حریم خصوصی شما را حفظ کنند.

4.سابقه حقوق جزا

اکثر وکلای دادگستری پس از اتمام تحصیلات خود و قبولی در آزمون وکالت، وارد حوزه ای تخصصی می شوند. این به آن معنی است که هر وکیل تصمیم می گیرد در زمینه خاصی از قانون کار کند.

سخن آخر

اگر با اتهامات جنایی شدید رو به رو هستید، مطمئنا نمی خواهید آزادی خود را در دستان وکیلی قرار دهید که عمدتاً به پرونده های مدنی رسیدگی می کند. شما وکیلی می خواهید که راه خود را در مورد سیستم عدالت کیفری/جنایی بشناسد. بهتر از آن، یافتن وکیلی است که تجربه ی فراوانی در مورد جرم یا جنایاتی که شما به آن ها متهم شده‌اید، ارزشمند است. از این رو هنگام مصاحبه با وکیل جنایی در اصفهان، آن ها باید مطالعات موردی و موفقیت هایی را که به دست آورده اند به شما ارائه دهند. برای مشاوره ی حقوقی در زمینه ی جرم و جنایت، می توانید با بهترین وکیل جنایی اصفهان، مهدی علیجانی تماس بگیرید.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button