وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

چرا باید وکیل خانواده داشته باشیم؟

.مهم ترین و تأثیرگذارترین نهادی که انسان در آن رشد میکند، خانواده است. به دلیل جایگاه والای این نهاد در زندگی افراد مسائل مربوط به آن بسیار حساس و حتی سرنوشت ساز هستند. اغلب این مسائل در خود خانه و توسط  اعضا حل میشود که نتیجه آن نزدیکتر شدن اعضای خانه به یکدیگر و قوی تر شدن این بنیان است. ولی گاهی مسئله ی موجود بزرگتر از توان اعضا است. بهتر است از یک مشاور یا وکیل یا یک متخصص در آن زمینه کمک بگیرید. هنگامی که یک موضوع حقوقی از نفقه تا طلاق خانواده شما را تحت تاثیر قرار می دهد، دریافت مشاوره از یک وکیل خوب می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. در این مقاله به تعریف وکیل خانواده و پرونده هایی که به او مربوط است میپردازیم و علل و شرایط استخدام بهترین وکیل خانواده را معرفی میکنیم.

پرونده خانواده چرا به وکیل خانواده نیاز داریم؟

وکیل خانواده شخصی است که دارای مهارت و تجربه ی کافی برای حل مسائل سخت و احساسی بین اعضا است. آنها میتوانند به مسائل حقوقی اعضا رسیدگی کنند و بهتر از هر شخص دیگری در جهت احقاق حقوق افراد به آنان کمک کنند. ممکن است بخواهید برای هرگونه تغییر بزرگ در پویایی خانواده با یک وکیل خانواده مشورت کنید. از جمله: نفقه، مهریه، طلاق (طلاق رجعی، طلاق از طرف زن، طلاق از طرف مرد، طلاق توافقی)، حضانت، ممنوع الخروج کردن زوج و ...

ازدواج جز مهمترین قرارداد هایی است که افراد آن را منعقد می کنند. از کاربردهای مهم وکیل خانواده ارائه جلسات مشاوره حقوقی به افراد قبل از ازدواج می باشد. بهتر است قبل از انعقاد کردن آن در ابتدا اطلاعات کافی را در مورد عواقب آن بدست آورند سپس اقدام به ازدواج کنند. هر وکیل خانواده در همه این دسته ها تجربه نخواهد داشت. حتماً بپرسید که وکیل شما در چه زمینه هایی فعالیت میکند؟ تا تأیید کند که هنگام کار با او چه انتظاری باید داشته باشید؟ برای مثال طلاق فرآیند بسیار دردناکی است . همسران با تأثیرات عاطفی انحلال ازدواج خود دست و پنجه نرم می کنند. اغلب آنها از برخی ملاحظات بلند مدت عملی مانند دارایی، امور مالی و حضانت فرزندان بدون توجه به عواقب چشم پوشی یا عجله میکنند.

خانواده در حال طلاقوکلای طلاق چه کمکی میتوانند کنند:

وکلای طلاق می توانند به زوجین در حال جدایی کمک کنند تا تمام تصمیمات بزرگی را بگیرند. وی میتواند از منافع آنها در دادرسی و مذاکرات حل و فصل محافظت کنند. جدایی میتواند عواقب جدی ای برای همسر و فرزندان آنها داشته باشد. مشکلات مالی میتواند جدی و طولانی مدت باشد. به عنوان مثال، اگر زوجی که در آن شوهر نان آور اصلی خانه و همسرش خانه دار است از هم جدا شوند، همسر خانه دار ممکن است پس از سال ها دوری از نیروی کار در یافتن شغل با مشکل مواجه شود و یا  پدری که درآمد متوسطی دارد  با پرداخت ماهانه مبلغ هنگفتی برای حمایت از فرزندان ضربه میخورد. این مسائل در مراحل طلاق مشخص میشود. در این چالش بزرگ زندگی وکلای طلاق میتوانند در تصمیم گیری صحیح که برای آینده موکل شان بهترین است کمک کننده باشند.

چرا انتخاب یک وکیل‌‌خانواده واجد شرایط تصمیمی درست است؟

هنگامی که مردان و زنان متاهل به دنبال جدایی هستند، برای آنها مهم است که یک وکیل برای کمک در کلیه اسناد قانونی و مذاکرات مربوط به طلاق داشته باشند. با این حال، صرفا استخدام یک فرد کافی نیست. زوجین در حال جدایی به یک وکیل خانواده با تجربه نیاز دارند زیرا این افراد دارای تجربه و آموزش لازم برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن از طلاق هستند. شما برای مشکلات قلبی به پزشک متخصص مغز مراجعه نمیکنید، پس چرا یک پرونده طلاق را نزد وکیلی ببرید که حوزه اصلی فعالیتش در بخش دیگری از قانون است؟

مزیت داشتن وکیل خانواده مزیت های داشتن وکیل خانواده کدام اند؟

توصیه عینی - حتی اگر شما طرفی باشید که شکایت را آغاز میکند، به احتمال زیاد در مورد این موضوع آشفتگی عاطفی بسیار عمیقی را تجربه میکنید. زمانی که  در افراد احساسات درونی بالا میروند، گرفتن تصمیمات عجولانه که در آینده نگریسته میشود، آسان است. داشتن وکیل در کنار شما به این معنی است که شما یک متخصص دارید که میتواند مشاوره عینی، واقعی و مبتنی بر تجربه به شما ارائه دهد. وی میتواند به شما کمک کند تا از دستیابی به یک راه حل سریع که باعث میشود در درازمدت با مشکلات مالی یا والدینی مواجه شوید، اجتناب کنید.

دسترسی به مشاوران و کارشناسان درجه یک - در دعاوی حقوقی خانوادگی، شهادت و مشاوره افراد حرفه ای مانند بانک داران، مشاوران سرمایه گذاری، ارزیابان، پزشکان و کارشناسان بهداشت روان ممکن است ضروری باشد. وکلای باتجربه با بسیاری از این متخصصان باتجربه تماس دارند و میتوانند کارشناسان خبره ای را که می توانند با دانش خود به پرونده شما کمک کنند، استخدام کنند.

تجربه دادگاه - هیچ جایگزینی برای تجربه در مورد دعوا وجود ندارد. آنها بخش قابل توجهی از حرفه خود را در دادگاه صرف بحث در مورد پرونده های حقوقی خانوادگی کرده اند. این تجربه به آنها بینش بی نظیری در مورد تاکتیک های وکلای مخالف و نحوه واکنش قضات به استدلال ها و شواهد مختلف میدهد. حتی بحث انگیز ترین پرونده های حقوقی هم در دادگاه پایان مییابند. در آن شرایط به یک متخصص کار کشته نیاز دارید. وکلای باتجربه همچنین با تمام مدارک مربوط به مسئله شما آشنا هستند و میتوانند تمام بوروکراسی را برای موکلین خود انجام دهند. و این به موکلین اجازه می دهد تا روی پیشبرد زندگی خود تمرکز کنند.

آشنایی با وکیل‌مخالف - اکثر وکلاء در شهر شما در دادگاه تعامل میکنند و روابط کاری را توسعه میدهند. وکلای باتجربه می توانند از این تماس ها استفاده کنند تا به طور مؤثر با وکیل‌همسرتان همکاری کنند. در نتیجه آنها میتوانند به مذاکره برای حل و فصل منصفانه و عادلانه کمک کنند.

روش های جایگزین برای دعوا - وکلاء میتوانند به موکلین خود در مورد اینکه آیا جایگزین هایی مانند میانجی گری طلاق ممکن است برای شرایط آنها مناسب باشد یا خیر راهنمایی کنند. میانجی گری میتواند زوجین را در ارتباط با زمان، هزینه و استرس طلاق نجات دهد. در میانجیگری، یک تسهیل گر به هدایت همسران در رسیدن به یک توافق دوستانه کمک میکند. این گزینه برای همه مناسب نیست. اما بسیاری از زوج ها از آن برای پایان دادن موفقیت آمیز ازدواج بدون دردسر استفاده کرده اند.

قیمت گذاری – آنها میدانند که روند مسئله مورد نظر شما چقدر میتواند دشوار باشد، به ویژه در مورد مسائل مالی. ممکن است نرخ رقابتی بیشتری نسبت به وکلاء غیر خانواده دریافت کنند. همچنین ممکن است تمایل بیشتری به همکاری با موکلین خود در مورد پرداخت داشته باشند.

چه سوالاتی باید بپرسیدچه سوالاتی باید از وکیل  هنگام استخدام پرسید؟

استخدام‌ وکیل خانواده میتواند یک چالش باشد. یافتن راهی برای ارزیابی عینی اثربخشی او دشوار است. پرسیدن سؤالات درست هنگام مشورت با او میتواند به شما کمک کند واجد شرایط ترین متخصص را پیدا کنید. این سوالات ممکن است به شما در جستجوی شما کمک کند:

آیا شما در زمینه حقوق خانواده تخصص دارید؟ چه مقدار از وقت خود را صرف پرونده های حقوقی ‌خانواده می کنید؟

وکلاء ممکن است در زمینه های دیگر قانون فعالیت کنند. اما وکیلی که استخدام میکنید باید روی قانون خانواده به عنوان حوزه اصلی کار خود تمرکز کند.

آیا شما شخصاً به پرونده من رسیدگی خواهید کرد؟

 شما باید با وکیل رسیدگی کننده به پرونده تان راحت باشید. چون کسی که با او مشورت میکنید باید شخصی باشد که با او به دادگاه می روید. یک رابطه خوب برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن برای پرونده شما ضروری است.

چگونه به اختلافات مربوط به حضانت کودک برخورد می کنید؟

حضانت فرزند یکی از جنبه های عاطفی بسیار سنگین در روند جدایی است. شما می خواهید فردی را استخدام کنید که به شدت از منافع شما و فرزندانتان دفاع کند. اما نسبت به فرزندان شما هم دلسوزی و حساسیت نشان دهد.

چگونه من را در مورد پرونده ام مطلع می کنید و چگونه ارتباط برقرار می کنیم؟

یکی از بزرگترین مشکلات موکلین با وکلای خود ارتباط است. وکلای دادگستری اغلب درگیر پرونده های متعدد هستند و دستیابی به آنها میتواند برای موکلین سخت باشد. در حالی که موکلین نباید هر روز وکلای خود را با سؤالات زیر سوال ببرند. باید بتوانند وقتی سؤالات مهمی در مورد مسائل بزرگ در پرونده خود دارند با آنها تماس بگیرند. ایجاد پروتکل برای ارتباطات در پرونده های مربوط به حقوق خانواده مهم است.

پرداخت چگونه کار خواهد کرد؟

شما باید کاملاً مشخص کنید که چه مبلغی باید پرداخت شود و چه زمانی و چگونه باید پرداخت شود. حتماً در مورد مسائلی مانند هزینه نگهدارنده، نرخ ساعتی، هزینه صحبت با کارکنان دفتری، هزینه کپی و کاغذ بازی و سایر هزینه های مرتبط با پرونده پرس و جو کنید.

ارزیابی شما از پرونده من چیست؟

به آنچه وکیل، در مورد پرونده شما میگوید و اینکه فکر میکند چگونه می توانید نتیجه دلخواه خود را کسب کنید، گوش کنید. احساس شما در مورد پاسخ او باید راهنمای شما در انتخاب باشد. از آنجایی که حوزه اجرای قانون خانواده بسیار گسترده است، نمیتوان گفت دقیقاً چه انتظاری از روند رسیدگی دارید. اما در نهایت، شما باید رابطه بهتری با خانواده خود داشته باشید.

 

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button