وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

پرسش و پاسخ متداول | وکیل اصفهان

پرسش و پاسخ سوالات حقوقی

چگونه میتوانم در وکیل اصفهان مشاوره دریافت کنم ؟

برای دریافت مشاوره رایگان از وکیل خوب در اصفهان مهدی علیجانی به صفحه تماس با ما در وکیل اصفهان مراجعه کنید

وکیل خانواده چیست ؟

تجربه نشان داده است که اکثر افراد به ویژه افراد دارای منزلت بالا پس از حضور در جلسات خانواده به دلیل درگیری های لفظی و تنش های عصبی از حضور در جلسات و عدم دریافت وکیل اظهار پشیمانی می‌کنند. زیرا حضور یک وکیل مجرب اغلب شما را از طرح موضوعات بی اساس باز می دارد. حضور وکیل خانواده اصفهان در پرونده های خانوادگی باعث تسریع امور – عدم حضور زوجین در جلسات می شود.

یک وکیل خوب چه مهارت هایی دارد ؟

 یک وکیل خوب لازم است که تسلط کاملی به قوانین حاکم بر کشور و امر حقوقی داشته باشد.
• وکیل باید بتواند در همه شرایط بهترین تصمیم ممکن را بگیرد.
• از دیگر مهارت هایی که وکیل باید داشته باشد این است که باید توانایی تجزیه و تحلیل مناسب داشته باشد.
• وکیلی خوب است که همانطور که سابق بر این گفتیم صداقت داشته باشد و امنت دار و محرم اسرار موکل خود باشد. و یا به سازمانی که برای آن کار می کند تعهد داشته باشد.
• وکیل باید در هر حالتی عدل و انصاف را رعایت کند و حق کسی را تضییع نکند.

یک وکیل خوب چه وظایفی دارد ؟

یک وکیل خوب و دیگر مشاغل که در یک حرفه معین خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهند از نظر علمی و تجربه و مهارت در یک سطح نبوده و به اعتبار سابقه کار و هوش و استعداد های شخصی و تحصیلات در سطوح متفاوتی قرار می گیرند و متناسب با این ویژگی ها در میان افراد هم صنف خود به شهرت میرسند. از باب مثال در حرفه وکالت و انتخاب وکیل خوب میزان مهارت و دقتی که از یک کاراموز وکالت یا وکیل کم‌سابقه باید انتظار داشت با مراقبت و دوراندیشی های یک وکیل خوب با سابقه قابل مقایسه نیست و چون فرض بر این است که مراجعین به دفاتر وکلا مانند مراجعین به مطب پزشکان قبلاً پیرامون سابقه کار و حسن شهرت و مهارت فنی و حرفه ای او تحقیق کافی به عمل می‌آورند

در چه مواردی باید به وکیل خوب مراجعه کنیم؟

  • مراجعه به وکیل خوب در هر زمینه‌ای باعث می شود تا مسئله‌ی پیش آمده برای شما سریع‌تر، راحت‌تر و با هزینه‌ی کمتری و همچنین با بهترین راه حل ممکن حل شود. افراد در زمینه‌های بسیاری می توانند به وکیل رجوع کنند و از وی مشاوره حقوقی دریافت کنند.

هزینه وکیل حقوقی چقدر است ؟

تعرفه وکالت و میزان حق الوکاله وکیل دادگستری در سال 1400، به طور معمول در قرارداد وکالت و با توافق موکل و وکیل تعین می شود. اما در فرضی که در قرارداد وکالت بر مبلغی خاص توافق صورت نگرفته باشد، موکل باید مطابق تعرفه قانونی مذکور در آیین‌ نامه تعرفه حق‌الوكاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وكلای دادگستری، حق الوکاله وکیل و هزینه کار وی را در سال ۱۴۰۰ بپردازد که در دعاوی مالی، امور حسبی ، دعاوی خانوادگی و غیر مالی، امور کیفری و در قرارهای صادره از دادگاه، در فروض مختلف متفاوت می باشد.

وکیل خوب اصفهان از نظر مردم کیست؟

وکیل خوب در اصفهان یا هر شهری یکی از مواردی است که امکان دارد همه‌ی ما روزی به آن احتیاج پیدا کنیم. به این خاطر که رویارویی با مسائل حقوقی امری اجتناب ناپذیر است و هرکسی در طول زندگی اش به نحوی با مسائل حقوقی و زیر شاخه های آن مواجه می شود. از این رو باید در چنین مواقعی به یک ” وکیل خوب در اصفهان ” و یا هر شهر دیگری که قابلیت های زیادی داشته باشد مراجعه کنیم و راهنمایی بخواهیم. مراجعه کردن به وکیل خوب و عالی در اصفهان باعث می شود که روند کارها با سرعت بیشتری نسبت به زمانی که خودمان آن را پیگری می کنیم طی شود، و همچنین استفاده از وکیل موجب آن می‌شود که شانس پیروزی بیشتری در دعوی حقوقی خود داشته باشیم.

وکیل و موکل چه تعهداتی نسبت به یکدیگر دارند؟

وکالت نیز همچون هر قرارداد دیگری دارای دو طرف است؛ وکیل و موکل. این دو طرف در برابر هم یکسری مسئولیت‌هایی دارند که موظف هستند انجام دهند.

تعهدات وکیل

• یکی از تعهداتی که وکیل خوب در اصفهان در برابر موکل خویش دارد این است که به طوری عمل نکند که موجب ورود خسارت و زیان به موکل شود. چون در این صورت اگر ثابت شود که تقصیر داشته یا سهل انگاری و بی مبالاتی کرده است، مسئول خواهد بود.
• وکیل خوب موظف است در هر حالت مصلحت موکل خویش را در زمان اقدامات و فعالیت‌هایش رعایت کند.

تعهدات موکل

• موکل موظف و در واقع ملزم است که به تعهداتی که وکیل از طرف او به افراد ثالث داده است عمل کند، زیرا که وکیل نماینده‌ی او شناخته شده و در حدود اختیارات خود عمل نموده است.
• موکل باید اجرت وکیل را طبق آن چه که در قراردادشان تعیین شده و یا اگر تعیین نشده بود مطابق عرف پرداخت کند.
• موکل باید تمامی هزینه‌هایی را که وکیل برای او کرده است از جمله کرایه، عوارض و مالیات و … به وی پرداخت کند.

 

درچه صورتی قرارداد به داوری ارجاع میشود؟

مطابق قانون طرفین میتوانند در قرارداد داور تعیین کنید ودرصورت اختلاف رفع مشکل را به داور ارجاع دهند این توافقی ست که میتواند در زمانی قبل از اختلاف تنظیم گردد و یا بعد از وقوع اختلاف بر آن تراضی شود.

 
آیا وکیل دادگستری در دفتر اسناد رسمی وکالت میگیرد ؟‌

خیر وکلا شماره قرارداد محصوص وکالت خود را دارند و نیازی به مراجعه به دفاتر رسمی جهت وکالت در پرونده های دادگستری را ندارند.

وکیل نفقه چیست؟

 استنکاف شوهر از پرداختن نفقه، چه در محکمه حقوقی به اثبات برسد و چه در محکمه کیفری، و چه اینکه شوهر عمدا نفقه نپردازد و چه اینکه واقعا مفلس و معسر باشد شامل یک حکم است و به زن حق طلاق میدهد.

وکیل تخلیه چیست؟

وکیل تخلیه کسی است که با آکاهی کامل از قانون عام مانند قانون مدنی و قانون خاص مانند قانون روابط موجر و ستاجر بتواند بهترین راه و روش را انتخاب کند تا سریعتر موکل خود را به حقوق زایل شده خود برساند.

مهریه عندالمطالبه با عندالاستطاعه چه تفاوتی دارد؟

مهریه مالی است که به موجب آن مرد در هنگام عقد متعهد به پرداخت آن به همسر خود می شود که می تواند هر نوع مالی باشد مشروط بر اینکه مالیات (ارزش اقتصادی) داشته باشد.

اما منظور از مهریه عندالمطالبه، مهریه ای است که خانم هر وقت بخواهد می تواند از آقا درخواست نماید (همانند چک روز) و آقا مکلف به پرداخت می باشد

وکیل اتفاقی چیست؟

اگر شخصی تحصیل‌کرده حقوق باشد اما فاقد پروانه وکالت باشد می‌تواند برای حل مشکلات بستگان نزدیک خود در مراجع قضایی به‌صورت اتفاقی و خارج از آزمون وکالت پروانه وکالت موردی بگیرد و با طی کردن مراحل قانونی و پرداخت هزینه به امر وکالت اقدام کند که به‌طورکلی به چنین وکیلی وکیل اتفاقی می‌گویند.

وکیل تسخیری چیست ؟

گاهی ممکن است دعوایی کیفری درحال جریان باشد و نیاز به حضور وکیل نیز وجود داشته باشد و نیاز باشد که وکیل در دادرسی محاکمات حضور داشته باشد و متهم از گرفتن وکیل امتناع کند یا توانایی مالی برای اخذ وکیل نداشته باشد و وکیلی وارد این پرونده نشده است، در این هنگام به تشخیص دادگاه از بین وکلای دادگستری یک وکیل رایگان برای او در نظر می‌گیرند که به آن وکیل تسخیری می‌گویند.

Call Now Button