وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل بین المللی در اصفهان

حقوق بین‌الملل عمومی و‌ حقوق بین‌الملل خصوصی دو دسته‌ی تقسیم بندی حقوق بین‌الملل است. حال سوال اصلی ما این است که International Lawyer کیست؟ و چه وظایفی دارد؟ عده‌ی زیادی از مردم به اشتباه تصور می‌کنند که او فردی است که فراتر و بیشتر از ایران صلاحیت وکالت در تمامی دادگاه‌های کشورهای جهان را دارد. اگر شما قصد دارید که در مورد بهترین وکیل بین المللی در اصفهان بدانید، این مطلب را تا آخر بخوانید. زیرا در ادامه قصد ما بر این است که به بررسی این موضوع بپردازیم. و ضمن معرفی بهترین وکیل بین المللی در اصفهان، از اهمیت داشتن یک نماینده حقوقی خوب و وظایف و ویژگی‌های او‌ صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

وکیل بین المللی کیست؟


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


وکیل بین المللی کیست؟

وکلا می‌توانند تخصص‌های متفاوتی داشته باشند. مثلا وکیلی که موضوع‌ها و پرونده‌های بین المللی را پیگیری می‌کند. از جمله کارهای تجاری بین‌الملل، تنظیم نمودن قراردادهای خارج از کشور و کارهای دیگری از این قبیل. در واقع به چنین وکیلی که این گونه موضوعات مربوط به امور بین‌الملل را پیگیری می‌کند، وکیل بین المللی می‌گوییم.

برخی افراد تصور می‌کنند که وکیل بین المللی به کسی گفته می‌شود که حق‌ وکالت در چندین کشور مختلف را دارد. یا این که او دارای پروانه‌ی معتبری است که می‌تواند از آن در همه‌ی کشورهای جهان استفاده کند. اما این گونه نیست و این تصورات کاملا اشتباه است.

زیرا غیر ممکن است که فردی بتواند شرایط کانون وکلای همه‌ی کشورها را داشته باشد! همچنین اینطور نیز می‌توانیم بگوییم که در کشور ما ایران نیز هیچ گونه سازمان و‌ نهاد بین المللی وجود ندارد که بخواهد پروانه وکالت همه‌ی کشورها را دارا باشد. پس فعالیت‌های تخصصی وکالتی هر کشوری مخصوص به خودش است. از این رو نیاز به پروانه‌ی وکالت کشور مورد نظر وجود دارد.

وکیل بین المللی چه وظایفی دارد؟

وکیل بین المللی چه وظایفی دارد؟

اولین وظیفه‌ی مهم هر وکیلی، تسلط و آشنایی کامل بر قوانین و‌ مقررات حوزه‌ی تخصصی علم حقوق است. وکیلی بین الملل علاوه بر تسلط کامل بر این حیطه، باید تسلط جامعی نیز بر قوانین و مقررات بین‌المللی داشته باشد. او باید قبل از اقدام به دفاع از پرونده، یک مطالعه کامل و دقیق از جزئیات مسئله داشته باشد. اگر هم موضوعی برایش مبهم به نظر برسد می‌تواند با موکل خود صحبت کند. تا بتواند اطلاعات دقیقی را از جزئیات به دست آورد و با آگاهی کامل وارد دادگاه شده و اقدام به دفاع نماید. نکته‌ی مهم دیگر این است که چنین وکیلی باید دست کم به دو یا چند زبان زنده و مطرح دنیا مسلط باشد. اگر این گونه نباشد تقریبا ورودش به پرونده‌های بین‌المللی غیر ممکن خواهد شد.

وکلای بین‌الملل به چه دعاوی رسیدگی می‌کنند؟

وکلای بین‌الملل به چه دعاوی رسیدگی می‌کنند؟

در واقع وکیل بین المللی به دعاوی که در زمینه‌ی قراردادهای بین تاجرین‌ کشورهای مختلف وجود دارند، رسیدگی می‌کند. مانند دعوای ایرانی‌هایی که مقیم خارج هستند. از جمله موضوعات این دعاوی می توانیم به زمینه‌های ممنوعیت خروج ایرانی‌های خارج از کشور، کارهای مهاجرتی، مهریه، حضانت فرزندان مشترک، طلاق و به طور کلی دعاوی خانوادگی بین‌المللی، اشاره کرد.

امور حقوقی بین‌الملل

امور حقوقی بین‌الملل

همان طور که می‌دانید علم حقوق به دو بخش حقوق داخلی و بین‌المللی تقسیم می‌شود. خود حقوق بین‌الملل نیز شامل دو قسمت عمومی و خصوصی می‌شود. بهش خصوصی آن به بررسی رابطه‌ی افراد حقوقی و حقیقی در کشورهای مختلف می‌پردازد؛ مانند رابطه تاجرین در کشورهای گوناگون. اما بخش عمومی آن بیشتر تمرکز بر روابط میان دو کشور دارد. جالب است بدانید که وجود تعارض در قوانین کشورهای مختلف به دلیل عواملی نظیر سطح اجتماعی هر کشور و ملت، فرهنگ و مواردی از این قبیل، سبب نیاز بیشتر به وکیل بین‌ المللی می‌شود. از این رو شما می‌توانید برای پیشبرد بهتر امور حقوقی بین‌المللی خود با بهترین وکیل بین المللی در اصفهان، آقای مهدی علیجانی، ارتباط برقرار کرده و از ایشان راهنمایی بخواهید.

دعاوی جهانی در کدام محاکم مورد بررسی قرار می‌گیرند؟

دعاوی جهانی در کدام محاکم مورد بررسی قرار می‌گیرند؟

International Court of Justice یا دیوان بین‌المللی دادگستری؛ که به همان دادگاه جهانی نیز معروف است، یک رکن قضایی سازمان ملل متحد است. در واقع مقر اصلی این دادگاه در شهر لاهه کشور هلند قرار دارد. اصولا اختلافات بین کشورها در این دادگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد. دارای پانزده قاضی و دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است. یک نکته مهم که جالب است بدانید این است که فقط کشورها صلاحیت ورود به این دادگاه را دارند نه افراد و اشخاص. فقط در صورتی افراد حق ورود را دارند که دولت به نمایندگی از تبعه‌شان طرح دعوا کند. پس فقط در این صورتی که ذکر کردیم، اشخاص می‌توانند به دیوان دادگستری بین‌المللی وارد شوند.

International Criminal Court یا دادگاه کیفری بین‌المللی؛ برای رسیدگی به جنایت‌های کیفری در سطح بین‌الملل است. جنایت‌هایی مانند اقدامات تروریستی، نسل کشی و مواردی از این قبیل، که جنایت‌هایی کیفری و در سطح بین‌‌المللی هستند، در این دادگاه مورد تعقیب و‌ بررسی قرار می‌گیرد.

حوزه‌های تخصصی مربوط به وکیل بین المللی

حوزه‌های تخصصی مربوط به وکیل بین المللی

امیدواریم که تا به اینجای مطلب با ما همراه بوده باشید. اما در این قسمت می‌خواهیم به بررسی حوزه‌های تخصصی بپردازیم. در‌ واقع همان مواردی که دو کشور تصمیم دارند به‌ وسیله‌ی انعقاد قراردادهای تجاری، صنعتی و اقتصادی به بهبود و پیشرفت روابط خود بپردازنند. در اینجا وکیل امور بین‌الملل وارد عمل می‌شود و به‌ وسیله‌ی علوم حقوقی و آگاهی از جو حاکم بر قرارداد و آگاهی کاملی که در علم حقوق دارد، به دفاع از موکل خود می‌پردازد. همچنین می‌دانیم که مشاور حقوقی بین‌الملل یا وکیل بین‌ المللی مجرب به ارائه مشاورهای حقوقی در زمینه‌ ی امور قراردادی موسسه‌ها و شرکت‌ها نیز می‌پردازد.

ارتکاب جرم در خارج از کشور

ارتکاب جرم در خارج از کشور

بر اساس ماده ۵ قانون مجازات اسلامی در خارج از ایران، اگر فردی مرتکب جرمی مانند اقدام علیه نظام، جعل آراء مراجع قضایی، اقدام علیه امنیت ملی خارجی یا داخلی، جعل مهر یا فرمان مقام معظم رهبری و مواردی از قبیل شود، بر اساس این ماده مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به آن رسیدگی می‌شود و برای آن حکم صادر خواهد شد.

از این رو در اینجا نقش یک وکیل بین المللی پر رنگ‌تر می‌شود. شما می‌توانید برای این کار از مشاوره‌های آقای مهدی علیجانی، بهترین وکیل بین المللی در اصفهان استفاده کرده و از ایشان راهنمایی بخواهید. هرگز از نقش یک نماینده حقوقی مجرب در این زمینه غافل نشوید!

نکته‌های مهم در زمینه‌ وکالت جهانی

نکته‌های مهم در زمینه‌ وکالت جهانی

بر اساس ماده ٦٥٦ قانون مدنی، وکالت قراردادی است که به‌ وسیله‌ی آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام دادن یک کار حقوقی نایب خودش می‌کند. در واقع تحقق پیدا کردن وکالت، مشروط و منوط به قبول وکیل است.

عملا یک نماینده حقوقی در ایران نمی‌تواند به تمامی قوانین داخلی همه کشورها احاطه، اشراف و آگاهی کامل داشته باشد. به همین منظور در بعضی از موضوع‌ها مانند دعاوی تجاری و بین‌المللی، کنوانسیون‌های واحد و متحدی در دنیا شکل گرفته است.

می‌دانیم که در خصوص دعاوی داخلی، موکل این حق را دارد که با برقراری عقد وکالت با یک‌ وکیل پایه یک دادگستری در کشورش، وکیل خود را نایب قرار دهد تا او از جانب موکل به انجام امور حقوقی مربوط به خواسته‌اش بپردازد. او باید اشراف کاملی به موضوع دعوایی که در ایران صورت گرفته است داشته باشد.

متوجه شدیم که وکیل دعوای بین المللی، وکیلی است که پروانه‌ی وکالت خود را از کشور ایران گرفته است. همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، وی ضمن آگاهی کامل و اشراف داشتن بر قوانین و مقررات کشور ایران، با قوانین و‌‌ مقررات سایر کشور‌ها نیز آشنایی بوده و بر آن ها تسلط کافی دارد. به گونه‌ای که می‌تواند در صورت به وجود آمدن تعارضات میان کشورها، به حل مسائل و تعارضات موجود بپردازد.

چرا باید به وکیل بین المللی مراجعه کنیم؟

چرا باید به وکیل بین المللی مراجعه کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که دادیم، می‌توانیم بگوییم که وکیل بین المللی در واقع یک حقوقدان متخصص است که توانایی حل و فصل اختلافاتی که در خارج از مرز‌های یک‌ کشور رخ می‌دهد را دارد و‌ می‌تواند آن‌ها را کنترل نماید. همچنین مسئولیت تهیه و‌ تنظیم متن‌های حقوقی در این زمینه را نیز دارد. پس متوجه شدیم که ارائه خدمات این چنینی بسیار ضروری است. زیرا که امروزه اکثر ایرانی‌ها به دلایل و علت‌های مختلف مانند اقامت موقت، مهاجرت، پناهندگی و غیره، در خارج از مرزهای ایران و در کشورهای مختلف ساکن هستند. در نتیجه‌ نیازمند گرفتن خدماتی این چنینی و پیگیری اموری بین‌المللی در مراجع اداری و قضایی هستند. لذا به دلیل وجود این علت‌ها شما می‌توانید به چنین وکیلی مراجعه کنید و از خدمات وی بهره ببرید.

همراهی وکیل مجرب در امور فرا مرزی

همراهی وکیل مجرب در امور فرا مرزی

مسائل و‌ موضوعاتی که در زمینه‌ی حقوق بین‌الملل و دعوای بین افراد با یک عنصر خارجی هستند، در هر دادگاهی و در هر جای دنیا قابل اقامه هستند. موارد و مسائلی نظیر گرفتن ویزا، مهاجرت، روابط میان زن و شوهر که دارای ملیت و تابعیت یکسان نیستند، سرمایه گذاری خارجی و غیره. یا حتی مسائلی دیگر مانند طلاق، حضانت فرزندان، تنظیم کردن قراردادهای تجاری در بین افراد با ملیت‌ها و تابعیت‌های متفاوت. این‌ها نمونه‌ای از مسائلی هستند که در زمینه حقوق بین‌الملل خصوصی به آن می‌پردازند. همان طور که تا به اینجای مطلب حتما متوجه شدید، وجود وکیل بین المللی در کنار شما، از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا برای بهره گیری از مشاوره‌ها و خدمات بهترین وکیل بین المللی در اصفهان، می‌توانید با آقای مهدی علیجانی ارتباط برقرار کنید. تا بتوانید بهترین نتیجه‌ی ممکن را کسب کنید.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button