وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل کیفری در اصفهان

در دنیای امروزه پیچیدگی و تخصصی شدن امور بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. مسائل جزایی ممکن است در زندگی هر شخصی ایجاد شود و حضور یک وکیل کیفری حاذق را می‌طلبد. همچنین از جمله ضروریات یک جامعه‌ی توسعه یافته تحقق دادرسی عادلانه و توجه به حقوق انسانی می‌باشد. با وجود این موارد در سراسر جهان حقی مثل دسترسی به فردی که با آگاهی تمام از حقوق شخصی دفاع کند، در بین قانون‌گذاران کاملا به رسمیت شناخته شده است.

احتمالا متوجه شده‌اید که اخیرا پرونده‌های موجود در حوزه‌ی امور جزایی و شکایت‌های مربوط به این گونه مسائل از امور قضایی و حقوقی، از چه جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. حل و فصل کردن و پیگیری این پرونده‌ها به نحو احسن، نیازمند وکیل کیفری با تجربه در این زمینه است. در ادامه به بررسی مطالبی در ارتباط با پرونده‌های کیفری می‌پردازیم. سپس یکی از بهترین وکلای این حوزه را به شما معرفی خواهیم کرد.

  در دستگاه قضایی چه نوع شکایت‌هایی وجود دارد؟


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


در دستگاه قضایی چه نوع شکایت‌هایی وجود دارد؟

1. دعوی کیفری

به مسائلی کیفری گفته می‌شوند که در شرع یا قانون انجام یا ترک آن ممنوع اعلام شده و برای آن‌ها مجازات در نظر گرفته شده است. مثل: کلاهبرداری، سرقت و امثال این‌ها. در این زمینه تنظیم‌خواهی یا شخصی که شکایت دارد را شاکی و فردی که علیه او شکایت صورت گرفته را متهم یا متشکی تلقی می‌کنند. همچنین به مسئله‌ای که از سوی شاکی به متهم نسبت داده شده، اتهام می‌گویند.

2. دعوی حقوقی

زمانی این نوع دعوی مطرح است که افراد برای گرفتن حق خود و جبران خسارت به دادگاه مراجعه می‌کنند. در این مورد خواهان یا تنظیم‌خواه، فرد مدعی است. فردی که ادعایی بر او مطرح شده نیز یا خوانده یا مدعا علیه تلقی می‌گردد. به‌علاوه موردی که مدعی می‌خواهد، ادعا یا خواسته تلقی نامیده می‌شود.

  این دو نوع تنظیم‌خواهی در چه زمینه‌هایی با هم تفاوت دارند؟

این دو نوع تنظیم‌خواهی در چه زمینه‌هایی با هم تفاوت دارند؟

الف. نحوه‌ی طرح آن‌ها

یکی از بارزترین تفاوت‌های این دو دسته دعوا، نحوه‌ی ارائه‌ی آن‌ها می‌باشد. همان‌طور که اشاره شد در صورت وقوع یک دعوای حقوقی برای رفع آن می‌بایست به دادگاه رجوع کرد. برای رسیدگی به یک دعوای جزایی می‌بایست یک شکوائیه تنظیم کرد. اما برای رسیدگی به دعوای حقوقی نیازمند تنظیم یک دادخواست هستید. نحوه‌ی طرح اعتراض شما در روند کارتان بسیار موثر است. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از یک وکیل آگاه برای پیشبرد کارتان کمک بگیرید.

ب. هزینه‌ی رسیدگی

هم دعوای جزایی و هم دعوای حقوقی، مشمول هزینه هستند. با این تفاوت که دعواهای جزایی تماما هزینه‌های یکسانی دارند. اما مبلغ رسیدگی به دعواهای حقوقی بستگی به بهای خواسته دارد و متفاوت است. با افزایش بها و ارزش خواسته، مبلغ دریافتی بابت بررسی و رسیدگی به پرونده افزایش می‌یابد.

پ. مرجع صالح رسیدگی دعاوی

به منظور رسیدگی به دعوای جزایی افراد می‌بایست به دادسرا مراجعه کنند. (لازم به ذکر است که گاهی مواقع بررسی پرونده به کمک ضابطان دادگستری مثل درجه‌داران نیروی انتظامی و افسران نیز صورت می‌گیرد و در نهایت به مراجع قضایی مربوطه ارجاع داده می‌شوند.) سپس مسئولین برای ارائه‌ی اطلاعات جامع به دادگاه کیفری در ارتباط با پرونده‌ی مربوطه تحقیقات کاملی انجام می‌دهند تا حکم قاضی صادر گردد. بعضی از موضوعات جزایی هم بدون نیاز به طی کردن این مراحل، مستقیما در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار می‌گیرند. اما در ارتباط با دعاوی حقوقی، مراجع قضایی و حقوقی وظیفه‌ی بررسی این موارد را دارند و هیچ نیازی به مراجعه به دادسرا نیست.

ت. دلایل در طرح دعوا

اگر شخصی اذعان داشته باشد که حق او پایمال شده و توسط مراجع قانونی تشخیص داده نشده، می‌تواند برای طرح دعوای کیفری اقدام کند. این نوع دعوا نشان از بروز یک مساله‌ی کیفری دارد. پایمال شدن حق توسط مراجع قانونی جرم می‌باشد و طبق قوانین مجازات اسامی برای آن مجازات تعیین شده است.

ث. نتیجه و اثر هر کدام متفاوت است

در این قسمت به یکی از تفاوت‌های مهم دعاوی حقوقی و جزایی می‌پردازیم. در دعوای جزایی در صورتی که برای فرد متهم حکم محکومیت صادر گردد، می‌بایست علاوه بر پذیرش مجازات قانونی صادر شده، خسارتی را که به طرف مقابل وارد شده هم جبران کند. اما دقت داشته باشید در دعوای حقوقی جرمی صورت نگرفته و چنین مساله‌ای مطرح نیست.

همان‌طور که مستحضرید تفاوت‌های زیادی بین مسائل کیفری و حقوقی وجود دارند که در نظر گرفتن آن‌ها بر روند پرونده بسیار اهمیت دارد. توصیه می‌کنیم در صورت بروز هر گونه مسائل حقوقی و جزایی رسیدگی پرونده‌ی خود را به یک وکیل آگاه و با تجربه بسپارید.

با چه وکیلی قرارداد ببندیم؟

با چه وکیلی قرارداد ببندیم؟

وکالت از عقود بسیار رایجی است با وجود این خیلی از افراد احتمالا به درستی وکیل کیفری را نمی‌شناسند. در این زمینه لازم می‌دانیم چند نکته را به شما ارائه دهیم.

۱. با توجه به نوع پرونده، وکلای متخصص را انتخاب کنید

وکلا در دو دسته‌ی کلی کار می‌کنند.

وکیل مدنی: بعضی از امور موکل خود را انجام می‌دهند. فرضا فروش ملک یا خودرو موکل خویش.

وکیل دادگستری: با داشتن پروانه کانون در زمینه‌های حقوقی و جزایی از موکل خود دفاع می‌کند.

2. رازداری

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل کیفری مناسب رازداری و امانت‌داری وی در برابر اطلاعاتی است که موکل او در اختیارش قرار می‌دهد. این اطلاعات نباید بدون اجازه‌ی شخص فاش شوند.

3.انتظار شما از یک وکیل کیفری چیست؟

اشتباه نکنید! نباید مثل بعضی از افراد از وکیل انتظار معجزه داشت. نماینده‌ی شما صرفا باید تضمین گرفتن حق شما را دهد. اگر حق محقق نشد در صورتی که از کوتاهی او نباشد، او مسئول نتیجه‌ی دادگاه نمی‌باشد.

4. داشتن اخلاق حرفه‌ای

مد نظر داشته باشید که از ویژگی‌های اصلی یک وکیل، داشتن اخلاق حرفه‌ای است. از جمله مواردی که ممکن است روی پرونده‌ی موکل تاثیر منفی داشته باشد، تملق و چاپلوسی وکیل برای کسب رای مورد نظر یا تحقیر و توهین به قاضی در صورت صدور رای مخالف می‌باشد.

5. دوری از دادن وعده وعید غیر ممکن

از ویژگی‌هایی که به دور از اخلاق حرفه‌ای یک وکیل می‌باشد، ارائه‌ی موارد غیر ممکن است. یک نماینده‌ی آگاه می‌بایست موکل خود را در ارتباط با آینده‌ی پرونده مطلع سازد.

6. وکیل کیفری می‌بایست وقت‌شناس باشد

برای اینکه یک پرونده به نتیجه‌ی دلخواه برسد باید هر کاری سر وقت انجام شود. در پرونده‌های جزایی مهم‌ترین نکته انجام امور توسط وکیل سر زمان مشخص و به موقع است. در نتیجه باید کار را به یک نماینده‌ی وقت‌شناس سپرد.

7.تسلط بر تمامی موارد حقوقی

برای جلوگیری از تضییع حق فرد، نماینده‌ی وی می‌بایست بر جزئی‌‌ترین مسائل حقوقی تسلط داشته باشد.

8. به وکیل کیفری عادل اکتفا کنید

برای جلوگیری از تضییع حق مظلوم، می‌بایست کار پرونده را به وکیل عادلی سپرد.

9. آشنایی کامل با شخصیت افراد

یکی از برگ برنده‌های یک نماینده جزایی، شناسایی شخصیت افراد می‌باشد. تا بتواند به خوبی اطلاعات را به موکل بدهد و از آن‌ها اطلاعات دریافت کند.

وکیل کیفری مورد نظر شما این ویژگی‌‌های مهم را دارد؟

_ علاوه بر کسب اطلاعات به صورت آکادمیک می‌بایست به صورت تجربی در این زمینه مهارت کافی کسب کرده باشد.

_کاملا با روند پرونده‌های قضایی آشنا باشد.

_با تمامی قوانین جزایی و کیفری از جمله قانون مجازات اسلامی، قانون مبارزه با قاچاق کالا، ارز، قانون مبارزه با مواد مخدر و غیره، تسلط کافی داشته باشد.

_ از روحیه‌ی بالایی برخوردار باشد. چرا که پرونده‌های کیفری معمولا خشن می‌باشند.

وظایف یک نماینده‌ی کیفری چیست؟

۱. تنظیم دفاعیه و شکواییه برای موکل

اگر شما از شخصی شکایت دارید نماینده‌ای که انتخاب می‌کنید باید بتواند در تنظیم شکواییه به گونه‌ای شما را راهنمایی کند که ضمن رعایت موارد حقوقی، احتمال پیروزی با شما باشد. همچنین بالعکس اگر شخصی از شما شکایت کرد بتواند با تنظیم دفاعیه به درستی از تضییع حق شما جلوگیری کند.

۲. درخواست تخفیف مجازات

مد نظر داشته باشید که نماینده‌ای که برای دفاع از حق و حقوق انتخاب می‌شود، حتی در زمان بازجویی و دادرسی هم می‌تواند نقش مهمی را پیاده کند و برای متهم تخفیف بگیرد. این مسئله صرفا شامل جرم خاصی نیست و تمامی خطاها من جمله قتل را نیز شامل می‌شود.

۳. وکیل کیفری باید با موکل خود روراست و صادق باشد

نماینده‌ی انتخابی ضمن اطلاعاتی که دریافت می‌کند و آگاهی از روند پرونده و شرایط موکل خویش باید صادقانه و با وضوح کامل شرح دهد که در ادامه‌ی پرونده چه اتفاقاتی خواهد افتاد

۴. وکیل کیفری می‌بایست به درستی متهم را راهنمایی کند

یک وکیل آگاه باید بررسی کند که شواهد به میزان کافی قوی هستند که به خطای او ارتباطی داشته باشند یا خیر. حتی در صورت لزوم با شاهدان مصاحبه کند. سپس در این راستا می‌بایست ضمن در نظر گرفتن نکات حقوقی متهم را به درستی راهنمایی کند.

چرا حضور یک وکیل کیفری الزامی است؟

دعاوی جزایی با جان، مال و آبروی افراد سر و کار دارند. بنابراین به نسبت دعاوی حقوقی از اهمیت بیشتری برخوردارند. به نوعی افراد با تنظیم شکواییه درخواست بازگشت حق خود را دارند. برای جلوگیری از تضییع حق می‌بایست رسیدگی به امور کیفری را به فردی حاذق و کاردان سپرد.

  وجود وکیل کیفری را جدی بگیرید!

وجود وکیل کیفری را جدی بگیرید!

اشاره کردیم که دعاوی کیفری با جان، مال و آبروی افراد سرو کار دارند و بسیار حساس و مهم هستند. بنابراین به نسبت دعاوی حقوقی از اهمیت بیشتری برخورداراند و کوچک‌ترین جزئیاتی در این زمینه می‌تواند تغییرات سرنوشت ساز بزرگی را برای موکل رقم بزند. در نتیجه در این موارد انتخاب یک نماینده‌ی آگاه برای رسیدگی و حل و فصل کردن امور به نحو احسن بسیار حائز اهمیت است. وکیل اصفهان یکی از بهترین ارگان‌های حقوقی است که ضمن تسلط کافی بر موارد حقوقی به خوبی می‌تواند از حقوق شما دفاع کند. پس بهتر است در صورت مواجه با موارد کیفری، رسیدگی به پرونده‌ی خود را به دست ما بسپارید.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button