وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

بهترین وکیل ملکی در اصفهان

وکیل ملکی کیست ؟

بهترین وکیل ملکی در اصفهان وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود. که در حوزه دعاوی ملکی تخصص دارد. دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه ای از دعاوی است. که به نوعی به موضوع ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان مربوط می شوند. اموال غیر منقول به اموالی گفته می شوند. که امکان جابجایی و نقل مکان ندارند. و در یک تقسیم بندی شامل املاک و اراضی می باشند. و در تقسیم بندی دیگر می توان اراضی را به اراضی داخل محدوده شهری و خارج محدوده شهری تقسیم بندی کرد. و در تقسیمی دیگری املاک را می توان به املاک تجاری و مسکونی منفک کرد. لذا دعاوی مختلفی در رابطه با تقسیم فوق مطرح می شود. که تمام این دعاوی در حوزه کاری وکیل ملکی است .

وکیل ملکی وکیلی است که هرچند توانایی دفاع و اقامه دعوا در انواع دعاوی را دارد، اما وارد چنین دعاوی نمی­شود و صرفا تمام تمرکز خود در امور ملکی معطوف می‌­کنند.

نکات کلیدی ملکی

  1. در قراردادهای مربوط به املاک باید بررسی نماییم که آیا در قرارداد شرط داوری عنوان شده است و یا خیر؟ اگر در قرارداد شرط داوری عنوان شده باشد هرگونه اقدام در اجرای تعهدات این قرارداد می بایست از طریق نهاد داوری حل و فصل گردد.

  2. مالک اصلی و اولیه ملک را شناسایی نماییم چرا که در اکثر دعاوی املاک می‌بایست. مالک ملک نیز طرف دعوی قرار گیرد هرچند نام ایشان در قرارداد عنوان نگردیده باشد.

  3. باید بررسی گردد که ملک موقوفه نبوده و یا اگر مربوط به خانه های مسکن مهر می باشد مالکیت زمین مشخص گردد.

  4. طرح دعاوی بایدبر علیه کلیه ایادی قبلی صورت پذیرد. و منظور از ایادی افرادی است که در گذشته ملک را خرید و فروش نموده اند. تا به آخرین خریدار برسد.

  5. بررسی گردد که قرارداد با وکالت تنظیم گردیده و یا شخص اصالت آنرا تنظیم نموده است.

.


انجام قرارداد وکالت


.

بیشترین دعاوی املاک

با توجه به تمایل سرمایه گذاری در بخش املاک بیشترین دعاوی مربوطه به املاک در حوزه پیش فروش املاک می باشد و با توجه به این امر که مواد اولیه در ساخت و ساز افزایش شدید داشته بسیاری از سازندگان ملاک نیز با مشکلاتی روبرو شده ند و بیشتر قراردادهای پیش فروش نیز به همین علت با تاخیر روبرو می گردند .

انواع دعاوی ملکی

در ابتدا لازم می دانم که انواع دعاوی ملکی را به شما معرفی کنم.

دعاوی ملکی دارای دسته بندی های مختلفی بوده و شامل موضوعاتی مثل، الزام به تنظیم نمودن سند، الزام به گرفتن پایان کار و...می باشد.

انواع دعاوی ملکی عبارتند از:

حقوقی:

دعاوی ملکی حقوقی یکی از انواع مختلف دعاوی ملکی است. برخی از مهم ترین موارد این دعاوی عبارتند از:

  1. در رابطه با الزام به تنظیم سند رسمی
  2. در رابطه با سندهای ضمانتی
  3. فسخ کردن قراردادهایی که از نظر قانون دارای نقص هستند.
  4. درخواست مطالبه اجرت المثل
  5. دعاوی مرتبط با مطالبه سرقفلی

گفتنی است تمامی دعاوی حقوقی مرتبط با سهل انگاری یا عدم شناخت قانون صورت گرفته و در آن ها بحث ارتکاب به جرم مطرح نمی باشد.

ثبتی:

ماهیت دعاوی ملکی ثبتی مرتبط با فعالیت های حوزه ثبت اسناد است. پرونده های زیادی در این خصوص در دادگاه ها مطرح می شود که بنده در این جا باید به برخی از آن ها اشاره کنم:

  1. افراز ملک
  2. پرونده های مرتبط با باطل شدن سند مالکیت معارض
  3. اجرای ثبت
  4. باطل شدن سند رسمی

معمولاً این مشکلات بعد از خرید یا انتقال سند و یا در هنگام خرید به وجود می آید. در مواقع زیادی دعاوی ملکی ثبتی به دلایلی مثل شتاب زدگی مالک و سهل انگاری او برای خرید و فروش ایجاد می شود که خسارت ها و مشکلات زیادی را برای طرفین بوجود می آورد.

 کیفری:

ماهیت این گونه دعاوی مرتبط با انجام جرم است. و بحث هایی مثل سهل انگاری، عدم شناخت قانون، اشتباهات سهوی و .. در دعاوی ملکی کیفری دخیل نمی باشد. در حقیقت، هنگامی که افراد در زمینه مسکن مرتکب جرمی می شوند. این پرونده ها با شکایت شاکیان خصوصی یا شکایت مدعی العموم شکل می گیرد. بیشتر دعاوی کیفری مربوط به کلاهبرداری و سودجویی مجرمان است.


تنظیم قرارداد الکترونیک وکالت


 

برخی از مواردی که شامل دعاوی ملکی کیفری می شود عبارتند از:

  1. خیانت در امانت
  2. فروش غیرقانونی مال به یک یا چند نفر دیگر
  3. جعل نمودن اسناد به منظور کلاهبرداری و فریب دیگران
  4. تغییر دادن کاربری اراضی کشاورزی بدون گرفتن مجوز از دستگاه های مربوط
  5. استفاده از سند جعلی در هنگام معاملات ملکی
  6. انتقال منافع ملک دیگران به خود یا افراد دیگر
  7. ارتکاب فساد در حوزه معاملات دولتی

ویژگی های بهترین وکیل ملکی در اصفهان

در جهت بررسی ویژگی های بهترین وکیل ملکی در اصفهان باید توجه داشت. که وکیل املاک سابقه زیادی در دعاوی مربوط به املاک داشته باشد. چرا که تجربه در این گرایش از علم حقوق بسیار پر اهمیت است. همانطور که مشخص است. دعاوی مربوط به املاک از جمله دعاوی پرهزینه و بسیار مهم است. با توجه به افزایش قیمتهای املاک موضوع دعاوی مربوطه بسیار ارزشمند بوده بدیهی است. هرچه تجربه وکیل متخصص ملکی در این دعاوی بیشتر باشد. نحوه دفاع دقیق تر و کامل تر خواهد بود .

قوانین مربوط به دعاوی ملکی مورد اشاره قرار گرفت در خصوص دادگاه نیز باید بیان شود قالب دعاوی ملکی در دادگاه عمومی و حقوقی محل وقوع ملک ، ثبت و رسیدگی می گردد .

در مواردی اداره ثبت اسناد و املاک اقداماتی در خصوص دعاوی ملکی به انجام می رساند یکی از مواردی که اداره ثبت اسناد و املاک لازم به ورود است مباحث در خصوص تعیین تکلیف افراز یا عدم افراز اموال مشاعی است که سابقه ثبتی دارند مطابق قانون ، اداره ثبت می بایست تعیین تکلیف در این خصوص نماید که ملک مشاعی قابلیت افراز خواهد داشت یا خیر ؟

.


وکیل - وکیل اصفهان - وکالت در اصفهان -


.

هزینه وکیل ملک در دعاوی ملکی چقدر است؟

همانطور که در بالا اشاره شد مشاوره و کمک گرفتن از بهترین وکیل ملکی در اصفهان از بروز بسیاری از خسارات مالی جبران ناپذیری جلوگیری خواهد کرد. پس بهره گیری از وکیل ملک با تجربه، امری ضروری در دعاوی ملکی است. اما برخی نگران هزینه های بالای حق الوکاله وکیل ملک هستند و به همین دلیل باعث خواهد شد از کمک وکیل خودداری کنند و در نتیجه دچار ضرر و زیان‌های بسیاری شوند. توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی با گروه وکلای سفیر صلح، مشورت‌های لازم را در خصوص هزینه‌ها و تعرفه‌هایی که برای حل مشکلات ملکی شامل می‌شود، داشته باشید تا با خیال راحت از حقوق ملکی خود دفاع کنید.

چگونه بهترین وکیل ملکی در اصفهان را پیدا کنیم؟

راههای زیادی برای یافتن وکیل وجود دارد

اینها شامل مشاوره های تلفنی، سایت های حقوقی یا تحقیق است.

اما فرد همیشه تمایل دارد که خود را تجربه کند

تا اینکه از تجربیات اطرافیانش استفاده کند.

به ویژه در موارد حساس مانند مطالبات مربوط به سرمایه و سرنوشت افراد

بهتر است علاوه بر استفاده از تجربیات دیگران ، با یک وکیل صحبت کنید.

در این رابطه ، اولین راه حل به شرح زیر است

از طریق تلفن با وکیل املاک خود تماس بگیرید.

یک رویکرد شفاهی، نحوه واکنش وکیل و یک راهنمای کوتاه در مورد موضوع شما می تواند

بخش بزرگی از نحوه عملکرد را نشان دهید.بهترین وکیل ملکی در اصفهان

اما به خاطر داشته باشید که مشکل املاک و مستغلات شما تنها با مشاوره تلفنی حل نمی شود.

زیرا نحوه تفسیر پرونده از دیدگاه وکیل متفاوت است.

و این تفاوت منجر به یافتن راه حلی از آن می شود.

به همین دلیل است که اکیداً توصیه می شود پس از مشاوره تلفنی شخصاً با وکیل منتخب خود حضوری صحبت کنید

و شواهد و مستندات خود را ارائه دهید تا وکیل از همه جنبه های پرونده مطلع باشد

و بتواند بهترین راه حل قانونی را ارائه دهد.

.


بهترین وکیل اصفهان - وکیل - وکیل اصفهان - وکالت در اصفهان -


.

اهمیت مراجعه به بهترین وکیل ملکی در اصفهان

در بسیاری از حقوق مالی که در آن ممکن است ضرر و زیان و سود و منفعت اشخاص جابجا شود نیازمند حضور بهترین وکیل ملکی در اصفهان با تجربه می­‌باشد.

چگونگی و نحوه طرح دعوا از اهمیت بالایی برخوردار است و در روند دادرسی در تعیین محدوده حقوق اصحاب دعوا اثر اساسی دارد و در واقع به مثابه پی می باشد بنابراین برای اینکه دعوا در روند و روالش دچار مشکل ناخواسته و ناشی از بی تجربه نباشد لازم است که موضوعات و دعاوی ملکی ، را فردی پی ریزی و پیگیری کند که متخصص این امر است. وقتی شخصی ملک دیگری را تصرف می کند این وکیل ملکی متخصص است که باید تشخیص دهد که دعوای حقوقی تصرف عدوانی را مطرح کند یا کیفری .

به دلیل وجود قوانین متعدد در این حوزه این بهترین وکیل ملکی در اصفهان است که می داند  مبنای ارزش معاملاتی املاک چیست؟ و کجا ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و تبصره های آن کاربرد دارد و کجا ماده ۶۴ قانون مالیاتهای مستقیم و این وکیل پایه یک دادگستری ملکی است که  زمان مناسبی را برای ابراز  ادله های خود  و اظهارات خود در نظر می­‌گیرد تا حق موکلش به علت استفاده نا به هنگام دستخوش تضییع نشود.

آنچه واضح است این مسئله است که همیشه امکان ضایع شدن حق افراد در رابطه با اموالی که دارند وجود دارد. دعاوی ملکی مختلفی از جمله سرقفلی، فسخ قرارداد، تخلیه ملک مسکونی، دعوی تصرف عدوانی و  … وجود دارد که با تضییع حق افراد در هر کدام از آن ها فرد متحمل ضررهای مالی بسیاری می شود بنابراین افراد برای رسیدگی به این گونه دعاوی باید به  وکیل ملکی متخصص مراجعه کنند. الزام وجود یک وکیل خوب و کاربلد در زمینه دعاوی ملکی می تواند راهگشای مشکلات شما در این زمینه باشد.

.


بهترین وکیل اصفهان - وکیل - وکیل اصفهان - وکالت در اصفهان - مشاوره حقوقی - وکیل خوب - وکیل پایه یک دادگستری - وکیل در اصفهان، وکیل متخصص امور ملکی اصفهان ، بهترین وکیل ملکی در اصفهان


همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

جهت ارتباط با آقای علیجانی و گرفتن وقت مشاوره با وکیل شماره  ۰۹۱۳۷۱۴۷۳۱۴  تماس حاصل فرمایید.

2 نظر
رضا رجبی 02 بهمن 1402 پاسخ

سلام،وقت بخیر قربان،بنده ملکی دارم با سند ۶دانگ تکبرگ،و قابل استعلام،برای مجوزات اصلی پرونده به شهرداری مراجعه کردم،شهرداری به بنده میگه این ملک مدعی دیگری هم دارد،ولی بنده برای هر مدعی که معرفی شده،ابلاغ فرستادم ولی هیچکس در دادگاه حاضر نشد،شهرداری هم اطراف ملک بنده را حصار کشی کرده و حتی ادعای مالکیت نیز دارد،ممنون میشم یک راهنمایی بفرمائید از چه راهی میتوانم اقدام کنم که مشکلم قطعی و سریعتر حل شود،ممنون و سپاس فراوان،

    mehdi alijani 02 بهمن 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    1. اگر سند مالکیت بنام شماست و شهرداری بدون علت قانونی اقدام به حصار کشی کرده مرتکب جرم شده که قابل پیگیری می باشد
    2. چه طرح دعوایی و علیه چه کسی مطرح نموده اید؟
    3. بنظر من ابتدا شخصا به اداره ثبت مراجعه و ببنید کسی نسبت به پرونده ثبتی شما معترض است.
    4. حضوری با در دست داشتن مدارک با یک وکیل دادگستری مشاوره بگیرید
    موفق باشید

نظر بدهید

Call Now Button