وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

۶ مرحله تا گرفتن طلاق توافقی

۶ مرحله تا گرفتن طلاق توافقی

مراحل ثبت طلاق توافقی !

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زن و مرد به هر دلیلی به این نتیجه می‌رسند. که امکان ادامه زندگی مشترک برایشان مقدور نیست و تصمیم به جدایی و طلاق می‌گیرند .و در ارتباط با کلیه مسائل مربوط به زندگی مشترک با همدیگر به تفاهم و توافق می‌رسند و تصمیم به جدایی می گیرند.وکیل خوب


۰۹۱۳۳۷۰۱۵۱۸


شرایط طلاق توافقی همانطور که از نام آن پیداست. کاملاً بستگی به توافقات زن و مرد دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  1. تعیین تکلیف در خصوص مهریه.
  2. تعیین تکلیف در خصوص حضانت فرزند یا فرزندان مشترک.
  3. تعیین تکلیف در خصوص نفقه زن و فرزندان.
  4. تعیین تکلیف در خصوص جهیزیه.
  5. تعیین تکلیف در خصوص اجرت المثل دوران زوجیت ، (این پست را ببینید اجرت المثل چیست؟).
  6. تعیین تکلیف در خصوص اموال و دارایی ها.

مواردی که زن و مرد در مورد آن تفاهم دارند و بهترین کار را برای ادامه زندگی جدایی می دانند.برای دادگاه نیز محترم و قابل قبول است و در رای دادگاه (گواهی عدم امکان سازش) ذکر می‌گردد. که این موارد می تواند توسط وکیل دادگستری برای شما انجام شود.

طبق بخشنامه ای که از طرف قوه قضائیه برای دادگاه ها و دفاتر خدمات قضایی ارسال شده در طلاق توافقی متقاضیان باید ابتدا به سامانه نوبت دهی طلاق سایت :

( http://zaman.behzisti.net/ ) کلیک کنید

مراجعه نموده و با ثبت اطلاعات خود در این سامانه، اقدام به دریافت نوبت از مراکز غربالگری نمایند. و در زمان تعیین شده به مرکز غربالگری یا مراکز مشاوره خانواده مراجعه کنند.

 

از طریق این مرکز زن و مرد به مراکز مشاوره سطح شهر معرفی و در چهار یا پنج جلسه مشاور سعی در صلح و سازش و انصراف زن و مرد از طلاق می کند. پس از انجام مشاوره‌های لازم، باید گواهی عدم انصراف از طلاق را از مرکز مربوطه دریافت کنند. که این گواهی برای ثبت دادخواست طلاق توافق لازم بوده و در هنگام ثبت دادخواست طلاق توافقی، بایستی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه شود. تا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست را ثبت و به دادگاه خانواده صالح ارجاع می‌نمایند. (وکیل طلاق توافقی)

 

مراحل طلاق توافقی

مرحله اول : مشاوره

اولین اقدام طلاق توافقی مراجعه به سامانه نوبت دهی طلاق و ثبت اطلاعات زن و مرد در این سامانه است. سپس زن و مرد باید به مرکز و مشاوره خانواده مراجعه و پس از انجام مشاوره‌های لازم، “گواهی عدم انصراف از طلاق” دریافت کنند. قبل از هر اقدامی با وکیل خانواده اصفهان مشاوره حقوقی کنید.

 

وکیل-وکیل-اصفهان-وکالت-در-اصفهان-مشاوره-حقوقی-وکیل-خوب-طلاق-طلاق-توافقی-وکیل-طلاق

مراحل دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق

۱- مراجعه به سامانه اینترنتی تصمیم (مداخله در طلاق) و ثبت مشخصات و ثبت نام در این سامانه و انتخاب نزدیکترین مرکز غربالگری به محل سکونت و انتخاب تاریخ مراجعه.

نکته : انتخاب مرکز غربالگری و تاریخ مراجعه اختیاری است. در نتیجه زن و مرد می‌توانند هر کدام از مراکزی که در سامانه تصمیم وجود دارد. و همچنین تاریخ مراجعه را به اختیار خود انتخاب نمایند.

۲- زن و مرد در تاریخ موردنظر به مرکز غربالگری انتخاب شده مراجعه می‌نمایند. و پس از اقدامات لازم به یکی از مراکز مشاوره منتخب برای شروع جلسات مشاوره خانواده معرفی می‌شوند.

۳- پس از انجام جلسات مشاوره با مشاوران مذکور (حدوداً ۵ جلسه مشاوره لازم است)، اگر زن و مرد همچنان بر تصمیم خود مبنی بر طلاق اصرار داشته باشند. مرکز مشاوره اقدام به صدور گواهی عدم انصراف از طلاق می‌نماید. لازم به ذکر است برخی از مراکز مشاوره با یک جلسه مشاوره نیز اقدام به صدور گواهی می کنند. به همین خاطر قبل از مداجعه به مرکز مشاوره سعی کنید وکیل تلفنی از مشاوره در خصوص تعداد جلسات و زمان آن آگاهی پیدا کنید.

نکته : صدور گواهی عدم انصراف از طلاق که برای ثبت دادخواست طلاق توافقی الزامی است.حدوداً ۴۵ روز پس از پایان جلسات مشاوره امکان پذیر است. وکیل اصفهان

 

وکیل-وکیل-اصفهان-وکالت-در-اصفهان-مشاوره-حقوقی-وکیل-خوب-طلاق-طلاق-توافقی-وکیل-طلاق

 

مرحله دوم: تقدیم دادخواست

دومین مرحله برای انجام طلاق توافقی، تقدیم دادخواست طلاق به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است. برای این منظور، زن و مرد یا وکلای ایشان باید به همراه مدارکی مانند: شناسنامه، کارت ملی و عقدنامه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وکیل آنلاین مراجعه و دادخواست خود را تقدیم نمایند. 

 

 مرحله سوم: تعیین وقت رسیدگی

 پس از تقدیم دادخواست طلاق توافقی، باید منتظر تعیین وقت حضور در دادگاه خانواده جهت رسیدگی به موضوع باشید. تعیین وقت رسیدگی، بوسیله ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا به اطلاع شما خواهد رسید. همچنین صدور ابلاغیه بوسیله ارسال پیامک‌هایی به اطلاع شما می‌رسد. وکیل خوب در اصفهان

 

مرحله چهارم: حضور در جلسه دادگاه

 پس از ابلاغ وقت رسیدگی در ساعت و روز تعیین شده. حضور زن و مرد یا وکلای آنها در دادگاه خانواده به همراه اصل مدارک است.

 

توافقنامه طلاق توافقی

همانگونه که گفته شد در طلاق توافقی زن و مرد باید در خصوص مسائل زیر باید توافق کنند. و این توافق را ترجیحا بصورت کتبی در جلسه رسیدگی به دادگاه ارائه کنند. تا قاضی رسیدگی کننده بر همین مبنا گواهی عدم امکان سازش را صادر نماید. مواردی که زن و مرد باید در مورد آن توافق و به دادگاه ارائه کنند به این شرح است. مهمترین موضوع توافق در خصوص مهریه و میزان بخشش یا تعلق آن نفقه زن و میزان آن در خصوص مدت ایام عده یعنی سه ماه و ده روز ، اجرت المثل ، جهیزیه و حضانت  نگهداری فرزندان در صورت وجود فرزند ، نحوه و تاریخ‌های ملاقات با فرزند، حضانت و نگهداری و نفقه فرزند و میزان و نحوه پرداخت آن باید قبل از دادگاه بین زن و مرد توافق گردد. سعی کنید این توافق توسط وکیل پایه یک دادگستری تنظیم شود.

 

وکیل-وکیل-اصفهان-وکالت-در-اصفهان-مشاوره-حقوقی-وکیل-خوب-طلاق-طلاق-توافقی-وکیل-طلاق

مرحله پنجم : باردار بودن یا نبودن زن

مشخص شدن بارداری یا عدم بارداری زن از سوی قاضی دادگاه جهت صدور گواهی عدم امکان سازش الزامی است. و برای این منظور ۳ راه زیر وجود دارد:

 

۱) اقرار زن

اقرار زن مبنی بر عدم بارداری زن که در اینصورت دادگاه با این اقرار اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش می‌نماید. اما اجرای صیغه طلاق در دفتر طلاق، منوط به آن است.. که زن قبلاً به آزمایشگاه پزشکی مراجعه نموده و پس از انجام آزمایشات پزشکی مربوطه، گواهی عدم بارداری را به دفاتر طلاق ارائه نماید.

 

۲) مراجعه به آزمایشگاه

قبل از مراجعه به دادگاه خانواده، زن به آزمایشگاه پزشکی مراجعه نموده باشد .و گواهی عدم بارداری را از آزمایشگاه فوق اخذ و به دادگاه ارائه نماید. که در اینصورت پس از صدور گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه خانواده، با مراجعه زن و مرد به دفاتر طلاق، دفاتر فوق اقدام به اجرای صیغه طلاق می‌نمایند. در صورتی که زن باکره باشد، نیازی به اقرار زن به عدم بارداری و همچنین نیازی به ارائه گواهی عدم بارداری نیست.

اما بجای آن زن باید با معرفی نامه دادگاه به پزشکی قانونی (فقط پزشکی قانونی و نه آزمایشگاه پزشکی و یا پزشکان دیگر) مراجعه نماید. و پس از انجام آزمایشات و معاینات مربوطه، «گواهی سلامت بکارت» مبنی بر تایید دوشیزه و غیر مدخوله بودن را اخذ و به دادگاه ارائه نماید. در صورتی که زن یائسه باشد، نیازی به اقرار وی به عدم بارداری و همچنین نیازی به ارائه گواهی عدم بارداری نیست.

 

وکیل-وکیل-اصفهان-وکالت-در-اصفهان-مشاوره-حقوقی-وکیل-خوب-طلاق-طلاق-توافقی-وکیل-طلاق
۳) اتفاق نظر زن و مرد

توافق کردن زن و مرد بر وجود جنین چنانچه زن و مرد بر وجود جنین اتفاق نظر داشته باشند.این موضوع در گواهی عدم امکان سازش ذکر می‌شود.

 

مرحله ششم : مراجعه به دفتر طلاق

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه، زن و مرد یا وکلای آن‌ها ۳ ماه فرصت دارند تا با در دست داشتن گواهی عدم امکان سازش و مدارک لازم دیگر.به دفتر طلاق مراجعه نمایند .و با جاری شدن صیغه طلاق و ثبت آن، مراحل طلاق توافقی به اتمام می‌رسد.

 

وکیل خانواده در اصفهان

.


[gallery columns="4" ids="7794,7795,7796,7797,7798,7799,7800,7801"]


همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button