وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل یاب اصفهان

چطور بفهمیم به شخصی که مراجعه کرده ایم وکیل اصفهان است یا خیر؟

وکیل یاب اصفهان : برای اینکه استعلام وکیل در اصفهان را بگیریم. و مطمئن شویم به شخصی که برای وکالت  دادن و انجام امور وکالتی مراجعه کرده ایم. وکیل اصفهان است یا خیر. باید به سایت کانون وکلای دادگستری اصفهان مراجعه کنید. و در سمت چپ صفحه باز شده در قسمت جستجوی وکیل فامیل شخص مورد نظر را تایپ کنید. و جستجو کنید در صورتی که شخص مورد نظر جزء وکلای کانون اصفهان باشد. مشخصات آن و حوزه فعالیت و آدرس شخص برای شما نمایش داده خواهد شد.

سایت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان (اینجا کلیک کنید)

http://isfahanbar.org/

آیا انتخاب وکیل در دعاوی الزامی است؟

وکیل یاب اصفهان در حال حاضر دخالت وکیل در دعاوی حقوقی الزامی نیست. این رویه در حالی است که پیش از این دخالت وکیل در امور حقوقی الزامی بود.بنابراین اشخاص می‌توانند در دعاوی حقوقی خود بدون حضور وکیل شرکت داشته باشند. و تنها در صورتی که از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نباشند. و برای شعبه معاضدت کانون وکلای دادگستری اثبات شود. وکیل رایگان (معاضدتی) در اختیار آنان قرار می گیرد.

 

استفاده از وکیل رایگان وکیل یاب اصفهان

اشخاص درصورتی که یک دعوای حقوقی و نه کیفری در دادگاه داشته باشند.به دو شرط می‌توانند وکیل معاضدتی دریافت کنند.

  1.  اینکه وضعیت مالی مناسبی برای پرداخت حق الوکاله نداشته باشند. که در این صورت دادگاه حکم اعسار فرد بی‌بضاعت را صادر کرده.

  2.  ارائه استشهادیه به کانون، دارای وکیل معاضدتی برای پیگیری پرونده حقوقی خود می‌شوند.

مقصود از معاضدت قضایی مساعدت و یاری به کسانی است. که بواسطه عدم کفایت دارایی یا عدم دسترسی به مال خود، قدرت پرداخت هزینه دادرسی وحق الوکاله را ندارند. و درنتیجه نمی‌توانند به مراجع قضایی رفته و حق خود را بگیرند.

کانون وکلا تنها به خود متقاضی وکیل ارائه می‌کند. در نتیجه اگر فردی به طور غیابی خواستار وکیل معاضدتی باشد. این امر امکانپذیر نیست.

موارد انتخاب وکیل رایگان (تسخیری) که از طرف خود دادگاه در امور کیفری تعیین می شود. (م ۳۴۸ ق.آ.د.ک):

  1. در جرایم با مجازات قانونی سلب حیات.

  2. در جرایم با مجازات قانونی حبس ابد.

  3. در جرایم با مجازات قانونی قطع عضو.

  4. در جرایم با مجازات قانونی تعزیر درجه ۱_۲_۳

  5. در جنایت عمدی علیه تمامیت۹ جسمانی با میزان نصف دیه کامل یا بیشتر.

مواردی که در انتخاب وکیل باید مد نظر قرار دهیم.

  1. بهتر است قبل از پیدا کردن وکیل و انتخاب آن. در خصوص حیطه تخصصی وکیل مورد نظر، میزان حق الوکاله‌های دریافتی وی و توانایی علمی و عملی او در دفاع از حقوق موکلین تحقیق کنید. تا بتوانید که پرونده‌ای که گاه سرنوشت زندگی شم ارا رقم خواهد زد.به او بسپارید.
  2. در بسیاری از موارد تبلیغات بیش از اندازه در خصوص برخی از وکلا به تنهایی قابل اعتماد برای انتخاب وکیل نمی‌باشد. بنابراین بهتر است. انتخاب خود را صرفاً براساس چنین تبلیغاتی متمرکز نکنید. در مقابل راهکار بهتری وجود دارد. و آن این است که شما می‌توانید به کانون وکلای دادگستری مراجعه کنید. و در مورد سابقه وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید مطلع شوید.
  3. سن و جنس وکیل (زن یا مرد بودن) ملاک و معیار مناسبی برای خوب بودن یا بد بودن وکیل نیست. همانطور که در انتخاب یک پزشک نیز چنین معیاری مد نظر قرار نمی‌گیرد. گاهی اوقات یک وکیل تحصیل کرده جوان بسیار می‌تواند از یک وکیل سالخورده و به ظاهر با تجربه به کار شما بیاید. پس بهتر است در انتخاب وکیل مجرب نگاه غرض ورزانه را از خود دور نماییم.

 

تفاوت وکیل پایه یک و وکیل پایه دو

وکلای پایه ۲ فقط حق شرکت در محاکم کیفری که به جرم‌های تعزیری مستوجب حبس کمتراز ۱۰ سال و شلاق و جزای نقدی و اقدامات تامینی منتج می‌شود را دارند. و در محاکم حقوقی نیز چنانچه بازخواسته کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال باشد. و یا خواسته غیر مالی مگر در دعاوی مربوط به اختلافات در اصل نکاح، اصل طلاق، اثبات و نفی نسب باشد. می‌توانند از حقوق موکل خود دفاع کنند.

اما وکیل پایه یک دادگستری اصفهان حق شرکت در تمامی محاکم اعم از حقوقی و کیفری و.. را دارند. وکلایی که از کانون وکلای دادگستری پروانه اخذ می‌کنند. بدواً به‌ صورت کار اموز وکالت ۱۸ ماه کار آموزی دوره را طی می‌کنند. و می‌توانند ذیر نظر وکیل آنلاین سپرست نسبت به دفاع از حقوق موکل اقدام کنند. و پس از طی ۲ سال و همچنین تأیید صلاحیت علمی و گزینش‌های مربوطه موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شوند. بنابر آنچه گفته شد، وکلای پایه یک، حق دخالت و قبول وکالت در کلیه دعاوی را بدون محدودیت از لحاظ موضوع یا از لحاظ مرجع دارند.و می توانند با قبول وکالت در دعاوی مزبو ربه یاری موکل خود بشتابند.

.

وکیل یاب اصفهان : چطور وکیل خوب پیدا کنیم ؟

برای پیدا کردن وکیل خوب، می‌تونید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. اولین قدم، تحقیقات زیادی در مورد وکیل‌های مختلف و تجربه‌های دیگران از اون‌ها است. برای این کار می‌تونید به سایت‌های مختلفی مثل سایت وکلا، سایت‌های خبری و حقوقی و یا شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید.

لازم به ذکر هست که تبلیغات نباید ملاک انتخاب وکیل باشدهمچنین، جنسیت و سن وکیل نمی‌تونه معیار اصلی انتخاب باشه

بعضی از معیارهای مهم برای انتخاب وکیل عبارتند از:

  • تجربه و تخصص وکیل در زمینه قضایای شما
  • روابط عمومی خوب وکیل
  • قابل دسترس بودن وکیل در زمان لزوم
  • قابل اعتماد بودن وکیل

..

نکات مهم پیش از انتخاب وکیل جنایی در اصفهان

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

۰۹۱۳۳۷۰۱۵۱۸  

 

منبع:وکیل اصفهان

1 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button