وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل خانواده در اصفهان

حتما همه‌ی شما با ما هم نظر هستید که خانواده مهم‌ترین و کوچک‌ترین واحد اجتماعی است. این خانواده با شکل گیری عشق میان مرد و زن به وجود می آید. سپس با آمدن فرزند به کانون خانواده، صمیمت میان آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. طبیعی است که بسیاری از زوجین بعد از ازدواج دچار یک سری مشکلات می‌شوند. اگر این مشکلات کوچک و قابل حل باشند که خوب است. اما اگر نتوانستند مشکل را بین خود حل کنند و تصمیم به جدایی از یک دیگر گرفتند، این جا نقش وکیل خانواده یا Family lawyer معنا پیدا می‌کند. قصد ما در ادامه، به عنوان تیم تحریریه ی وکیل اصفهان، بر این است که به بررسی این موضوع بپردازیم و ضمن معرفی بهترین وکیل خانواده در اصفهان، از اهمیت داشتن یک وکیل خوب، وظایف و ویژگی‌های او‌ صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

وکیل خانواده کیست؟

وکیل خانواده کیست؟

در واقع به وکیلی می‌گوییم که در زمینه‌ی امور حقوقی خانواده تجربه و فعالیت دارد. این طور بگوییم که وی کارشناس و متخصص در دعاوی خانوادگی است. حال منظور از دعاوی خانوادگی چیست؟ به دعوی هایی مانند روابط خانوادگی و میان افراد یا شخصی مثل مهریه، نفقه، طلاق، حضانت و غیره گفته می‌شود. خال که با این مفهوم آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چنین وکیلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ ما در ادامه به طور کامل برایتان توضیح خواهیم داد.

بهترین وکیل خانواده چه وظایفی دارد؟

  • تلاش برای برقراری عدالت: تلاش برای ایجاد و برقراری عدالت یکی از مهم‌ترین وظایف چنین وکیلی است. همچنین در کنار آن رعایت کردن اصول اخلاقی برای پیروزی و به ثمر رساندن پرونده‌ی موجود نیز، بسیار لازم است.
  • راز دار بودن: حفظ اسرار یکی دیگر از وظایف مهم او به حساب می‌آید. وکیل خانواده موظف است اسراری که مربوط به موکل خود می‌شود را حفظ نماید. همچنین او باید از تبانی کردن با طرف مقابل خودداری کند. پس داشتن تعهد و قابل اعتماد بودن یکی از وظایف و ویژگی‌های مهم برای یک وکیل خانواده به شمار می رود.
  • پیگیری و پشتکار او در حل پرونده: او موظف است که بعد از قبول کردن پرونده‌ی موکل خود، در یک بازه‌ی زمانی و فرصت مناسب به طور منطقی و مقعول به تمامی سوالات موکل پاسخ واضح دهد. همچنین روند کاری و رای دادگاه را برای موکل به طور کامل تشریح کند.
  • او موظف است که در زمان مقرر و به طور منظم، در دادگاه به عنوان نماینده‌ی موکل خود حاضر شده و از او دفاع کند.
  • همچین یکی دیگر از وظایف وکیل خانواده این است که مشاوره‌های حقوقی خانواده را به صورت تخصصی به موکل خود ارائه دهد. به علاوه می بایست برای ایجاد صلح و مدارا میان زن و شوهر تلاش کند. به عبارتی دیگر توضیح کاملی در خصوص شرایط ضمن عقد، حقوق و تکالیف هر دو طرف، تعهدات و غیره را شفاف سازی کند تا از این طریق از رخ دادن اتفاقات و اختلالات ناگوار در آینده جلوگیری کند.

چرا باید به وکیل خانواده مراجعه کنیم؟

چرا باید به وکیل خانواده مراجعه کنیم؟

این طور تصور می‌شود که اختلافات مالی و لجاجت‌ها بر سر یک مشکل، هر کدام از طرفین را به مقاومت بیشتر می‌کشاند. در واقع هر کدام از این طرفین فکر می‌کنند که هر چه بیشتر حقوق مالی خود را حفظ کنند، پیروز این دعاوی خواهند شد. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. در واقع کسی پیروز واقعی این دعاوی خواهد شد که بتواند با حفظ سلامت روان و جسم خود و همچنین با پشت سر گذاشتن حوادث قبل، با ایجاد یک خط فکری جدید، روشن و متعالی، زندگی خود را از سر بگیرد.

احتمالا دیده‌اید که حتی تمام شدن این اختلافات در بعضی از موارد با درگیری‌های زیادی همراه بوده است. گاهی طرفین حتی پس از طلاق گرفتن، هنوز هم برای انتقام گیری از هم، سال‌ها مشغول به اقامه‌ی دعوا هستند. با این کار علاوه بر از بین بردن سلامت روان خود، فرصت و زمان ارزشمند زندگی خود را تلف می‌کنند. از این رو شما می‌توانید برای کاهش این درگیری‌ها و طی کردن این روند با آرامش روان، از بهترین وکیل خانواده در اصفهان، آقای مهدی علیجانی، راهنمایی بخواهید.

یک‌ وکیل خوب چه راهنمایی‌هایی به ما می‌کند؟

یک‌ وکیل خوب چه راهنمایی‌هایی به ما می‌کند؟

  • دادن اطلاعات در خصوص مسائل مربوط به خضانت
  • ثابت کردن رابطه‌ی زوجیت
  • بررسی موارد مربوط به نفقه فرزند و زوجه
  • استرداد هدیه‌های دوران نامزدی، طلا و جهیزیه
  • دادن راهنمایی و مشاوره در زمینه‌های طلاق، طلاق توافقی و...
  • مشاوره و راهنمایی در خصوص مهریه، مطالبه و اجرا گذاشتن آن

شیوه محاسبه نفقه زن

شیوه محاسبه نفقه زن

یکی دیگر از اصطلاحات حقوقی نفقه زن است. یعنی چیز‌هایی که زن برای زندگی به آن‌ها نیاز دارد. از جمله آن ها خوراک، پوشاک، وسایل منزل و غیره هستند. خوب بدانید به کسی که نفقه را پرداخت می‌کند منفق و کسی که نفقه را دریافت می‌کند منفق علیه می‌گوییم. بر اساس ماده‌ی ١١٠٢ قانون مدنی، وقتی که نکاح بین طرفین واقع شد، همه‌ی حقوق و تکالیف برای طرفین برقرار می‌شود.

برای وجود نفقه دو شرط لازم است.

  1. تمکین کامل زن: اگر زوجه از همسر خود تمیکن نکند، ناشزه است. پس در نهایت پرداختن نفقه به او از عهده‌ی شوهرش ساقط می‌شود.
  2. دائمی بود عقد نکاح: در قانون ۱۱۰۲ ذکر کرده است که در عقد نکاح دائم، نفقه زن بر عهده‌ی مرد است.

بنابراین اگر زن برای دریافت نفقه به مراجع قضایی مراجعه کند؛ او را به کارشناس مربوطه برای مشخص کردن نفقه ارجاع می‌دهند تا نفقه او را با در نظر گرفتن تحصیلات، شئونات و خانواده‌ی پدری او مشخص کنند. سپس بر اساس نظر کارشناسی که این موضوع را بررسی کرده، حکم صادر می‌شود.

مزایا مطالبه نفقه فرزند، توسط وکیل خانواده

مزایا مطالبه نفقه فرزند، توسط وکیل خانواده

یکی از امور مالی، نفقه فرزند است که زن و شوهر در صورت متارکه و طلاق باید نسبت به آن نظر دهند. مطالبه‌ی نفقه توسط وکیل خانواده حاذق و ماهر می‌تواند با توجه به مدرک‌ها و دفاعیات به دست آمده، برای اثبات آن از طریق محکمه‌ها وارد عمل شوند. همچنین اگر شما در این خصوص یا در زمینه‌های طلاق، استرداد هدیه‌های نامزدی، مهریه و غیره نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می‌تواند با آقای مهدی علیجانی، بهترین وکیل خانواده در اصفهان، تماس گرفته و از ایشان راهنمایی بخواهید. در نهایت هیچ گاه از اهمیت داشتن یک وکیل خوب در این زمینه غافل نشوید!

انواع دعاوی خانوادگی

انواع دعاوی خانوادگی

بر طبق ماده‌ی ۸ قانون حمایت از خانواده، رسیدگی به هر یک از دعواها در دادگاه‌های خانواده و با دادن دادخواست و از طریق دفترهای خدمات الکترونیک قضایی صورت می گیرد. همچنین این نوع از دعاوی به دعوا های مربوطه به روابط خانوادگی و شخصی‌ میان هر شخص است که معمولا ناشی از احوال شخصی آن‌ها است، گفته می شود. بر اساس ماده‌ی ٤ قانون حمایت از خانواده، دعاوی مربوطه که در صلاحیت دادگاه خانواده است تعیین و‌ مشخص شده اند. مواردی که در این ماده‌ قانونی ذکر شده است به شرح زیر است.

  • مهریه
  • جهیزیه
  • طلاق، فسخ و انفساخ عقد نکاح، بذل مدت و انقضای آن، رجوع از طلاق
  • نامزدی و خسارت ناشی از بر هم خوردن نامزدی
  • رشد و حجر و رفع کردن آن
  • اهدای جنین
  • تغییر جنسیت
  • امور راجع به مفقود الاثر
  • وصیت‌های مربوط به آن‌ها
  • ولایت قهری، قیومیت، امین اموال محجوران
  • حضانت و ملاقات طفل و نسب
  • نکاح دائم و موقت و اجازه در نکاح، شروط ضمن عقد نکاح و ازدواج مجدد

 صداقت، از ویژگی‌های یک وکیل خوب

صداقت، از ویژگی‌های یک وکیل خوب

در هر حرفه‌ای مانند وکالت، پزشکی، مهندسی و غیره، تجربه و علم کافی از اهمیت زیادیی برخوردار است. همچنین رعایت کردن اخلاق حرفه‌ای باعث می‌شود که یک‌ وکیل از دیگر وکلا متمایز شود. برای کسب آگاهی و شناخت یک وکیل خوب، لازم است یک سری ویژگی‌ها را در نظر بگیریم تا بتوانیم بهترین را انتخاب کنیم. صفات چنین وکیلی را کمی قبل برایتان توضیح دادیم. اما حال می‌خواهیم  به صداقت و اخلاق، که یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در این عرصه هستند، بپردازیم. یک وکیل خوب باید در هر شرایطی با موکل خود به طور صادقانه رفتار کند. حتی اگر این صداقت به ضرر او باشد. نتیجه‌ی این صداقت آن است که موکل از تلاش وکیل خود رضایت داشته باشد. در این شرایط دیگر برایش مهم نیست که نتیجه دلخواهش را بگیرد یا خیر.

همراهی یک وکیل با تجربه در دعاوی خانوادگی

همراهی یک وکیل با تجربه در دعاوی خانوادگی

داشتن یک وکیل با تجربه و مجرب در همه‌ی مراحل و فرآیند کارهای حقوقی کمک زیادی به شما می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با کمترین هزینه، کارها و مشکلات حقوقی خود را حل کنید. بعضی از افراد تصور اشتباهی دارند در این باره که گرفتن وکیل برای کارهای حقوقی خود یک کار بیهوده و صرفا خرج کردن پول و هزینه است. در صورتی که این طور نیست. کمک گرفتن از وکلا، ضمن اینکه از ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند، در زمان نیز صرفه جویی می‌کند.

به علاوه پیچیده شدن رابطه‌های اجتماعی در دنیای کنونی، این فرصت را به افراد سودجو داده است که با سوء استفاده از کمبود آگاهی بعضی افراد در این زمینه، راهی برای تعرض به حقوق قانونی افراد پیدا کنند. در اینجا حقوق دانان هستند که به عنوان بخش مهمی از جامعه، وظیفه‌ی اصلی خود را حمایت از حق و حقوق قانونی افراد می‌دانند. در نهایت شما می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی در این خصوص با آقای مهدی علیجانی بهترین وکیل خانواده در اصفهان ارتباط برقرار کنید.

آیا با داشتن وکیل خانواده کارها سریع‌تر پیش می رود؟

آیا با داشتن وکیل خانواده کارها سریع‌تر پیش می رود؟

پاسخ این سوال قطعا مثبت است. چنین افرادی با توجه به این که پرونده‌های زیادی را در این زمینه انجام داده‌اند، می‌توانند به بهترین شکل به شما کمک کنند. زیرا آن ها تجربه ی بالایی در این خصوص دارند. از این رو وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در اصفهان مهدی علیجانی، مدرس حقوق خانواده و همچنین بهترین وکیل خانواده در اصفهان، آماده خدمت رسانی تلفنی و حضوری به مردم عزیز این شهر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی مشاوره حقوقی با ما تماس بگیرید.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button