وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل جرایم اینترنتی در اصفهان

امروزه با توجه به افزایش جرایم اینترنتی نقش وکلا در این زمینه پر رنگ‌تر از قبل شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با دعاوی سایبری و نقش وکلا آشنا کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

به چه کسی وکیل جرایم اینترنتی می گویند؟

 وکیل جرایم اینترنتی در اصفهان، وکیل پایه یک دادگستری می باشد که به طور تخصصی در زمینه فضای اینترنتی و رایانه و نیز جرایمی که در فضای مجازی رخ می دهد می پردازد. افراد با تجربه در این حوزه با ورود به پرونده های جرایم اینترنتی و سایبری سعی در دفاع از موکل خویش در دعاوی سایبری دارند. با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی و اینترنتی گسترش پیدا کرده است حوزه کاری وکلا در این زمینه نیز گسترش یافته است چرا که به طبع جرایم سایبری نیز افزایش پیدا کرده است. وقوع جرم درفضای اینترنتی از طریق گوشی‌های تلفن همراه هوشمند به راحتی انجام می شود. همچنین جرایم اینترنتی مانند استفاده از پهنای باند در سطح ملی بین المللی و دستری های غیر مجاز و غیر قانونی انجام می شود.

برای رسیدگی به این گونه جرایم، نیاز به یک وکیل دادگستری است که در زمینه جرایم اینترنتی تجربه کافی داشته باشد و با قوانین و مجازات این جرایم آشنا باشد تا بتواند از موکل خویش را در جلسات دادگاه به خوبی دفاع کند. همچنین بتواند مشاوره درستی به موکل خود بدهد. به وکلایی که در این زمینه تجربه کافی و لازم دارد، وکیل جرایم اینترنتی می گویند.


شکواییه چیست؟ + انواع شکواییه


جرایم اینترنتی

جرایم اینترنتی شامل جرایمی می شوند که در بستر فضای مجازی و با استفاده از پهنای باند اینترنت بین الملل انجام می شود. این جرم‌ها با استفاده از دستگاهی مانند تلفن همراه قابل انجام است‌. این مسئله با گسترش روز افزون بستر تکنولوژی گسترده تر شده است. افراد با تجربه در این حوزه با این جرم‌ها آشنا هستند. جریان تکنولوژی در دنیای گسترده امروزی در سراسر جهان بر روی زندگی تمام افراد جهان تاثیرات متفاوتی گذاشته است. از جمله در برقراری ارتباط به وسیله رسانه های اجتماعی مانند تلگرام، توییتر، فیسبوک، واتساپ، راه اندازی و شروع کسب و کارهای مجازی در فضای اینترنت، برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی و … از مواردی است که در بستر فضای اینترنتی انجام می شود.

نحوه ارتکاب به جرم در فضای اینترنت

 با توجه به اینکه بسیاری از افراد جامعه فعالیت های زیادی در بستر اینترنت دارند بنابراین به طبع افراد سوء استفاده گر زیادی نیز وجود دارند که از این شرایط پیش آمده سو استفاده کرده و مرتکب جرم‌های  بسیاری در فضای اینترنت می شوند. به همین منظور برای جلوگیری از بروز بی قانونی در این فضا، قانون گذار اقدام به برقراری و تنظیم قوانینی کرده است تا با استفاده از این قوانین میزان ارتکاب جرم در این فضه به حداقل برساند و نیز نحوه برخورد با مرتکبین به صورت قانونی مشخص شود.

 وکیل جرایم اینترنتی در اصفهان می داند که این جرایم چه مجازاتی در پی دارند. در اصل جرایم اینترنتی شامل جرایمی می شود که در بستر اینترنت با استفاده از ابزاری مانند تلفن همراه، کامپیوتر، لپ تاپ و ... انجام می شود این جرم‌ها به صورت هایی مانند نشر اکاذیب، افترا، مزاحمت، کلاهبرداری و ... انجام می شود.


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


انواع جرایم اینترنتی

 جرایم اینترنتی انواع گوناگونی دارد که از جمله می توان به کلاهبرداری های اینترنتی، هک وسایل الکترونیکی اشخاص، ایجاد مزاحمت از طریق فضای مجازی، جعل و انتشار محتوا و داده ها، نقض قانون کپی رایت و ... اشاره کرد. از انواع کلاهبرداری اینترنتی همچنین می توان به سرقت اطلاعات افراد، فیشینگ، اسکیمر، گرفتن پول از حساب های بانکی دیگران و ... اشاره کرد. سعی وکیل جرایم اینترنتی در اصفهان در این است که با این جرایم آشنا شود تا از موکل خود دفاع کند.

وکیل جرایم اینترنتی در اصفهان

در استان اصفهان نیز جرایم اینترنتی همواره در حال انجام است و برای اینکه  از روال قانونی پیگیری شود نیاز به وکلای با سابقه در این زمینه است. در استان اصفهان تعدادی از وکلا در زمینه جرایم اینترنتی تجربه کافی دارند و همواره در این زمینه در حال فعالیت هستند. وکیل جرایم اینترنتی در اصفهان با قوانین موجود در قانون مربوط به فضای اینترنتی آشنا هستند و می توانند در این زمینه به موکلین خویش کمک کنند. از مهم ترین ویژگی ها و مشخصات وکیل جرایم اینترنتی در اصفهان باید به آگاهی کافی فرد در زمینه جرائم سایبری و فضای مجازی و اینترنتی اشاره کرد.

هر وکیل پایه یک دادگستری نمی تواند در همه زمینه ها متخصص باشد و مسلط بر قوانین خاص مربوط به حوزه تخصصی باشد. وکیل جرایم اینترنتی متخصص در این حوزه و آشنا بر همه قوانین آن می باشد که او را از دیگر وکلای پایه یک دادگستری متمایز و جدا می کند. همچنین لازم است که وکلای با تجربه از آرا وحدت رویه دادگاه ها اطلاع داشته باشند.

ویژگی های وکلای جرایم سایبری

وکلای جرایم اینترنتی در اصفهان باید توانایی های لازم برای تنظیم یک لایحه و دادخواست محکم و طبق چارچوب های قانونی و حقوقی را داشته باشند. هنر و توانایی وکیل پایه یک متخصص این است که بتواند قبل از جلسه دادرسی با تنظیم دادخواست حرفه ای، ادعای خود را به درستی به محضر دادگاه مطرح کند و نیز بتواند قاضی پرونده را قانع کند تا قابلیت استناد به دادخواست را داشته باشد.

این دادخواست باید قابلیت استناد حقوقی در جلسه دادرسی دادگاه و دیگر مراجع قضایی را نیز داشته باشد. بنابراین تنظیم دادخواست یک مهارت تخصصی است که یک وکیل پایه یک خوب در حوزه‌ی جرم‌های رایانه ای باید به آن تسلط کافی داشته باشد. 

جمع بندی

همانطور که گفته شد، جرایم اینترنتی جرایمی هستند که در بستر فضای مجازی و اینترنتی انجام می شوند. از جمله می توان به هک، افشای اخبار کذب، فیشینگ، اسکیمر، خالی کردن حساب کاربران و ... اشاره کرد. برای پیشگیری از وقوع این جرایم باید از وکیل جرایم اینترنتی پایه یک که در این زمینه متخصص هستند کمک گرفت. در استان اصفهان نیز این وکلای با تجربه وجود دارند که می توانند به موکلین خویش مشورت دهند و به این افراد کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با وکیل اصفهان تماس بگیرید.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button