وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل تجاری اصفهان

در دنیای امروز، مشاهده ی مشکلات حقوقی در بعضی از کسب و کارها با توجه به حساسیت حیطه ی تجاری، کاملا طبیعی است. صاحبان کسب و کارها معمولا از خدمات وکلای تجاری بهره‌مند می‌شوند. به طور خلاصه، وکیل تجاری فردی کارکشته و ماهر است که در همین زمینه تخصص دارد. یک محیط حقوقی خوب، محیطی است که تمام حیطه‌ها را پوشش دهد. مجموعه ی وکیل اصفهان بر این موضوع واقف است و جهت پیگیری مشکلات تمامی صنف ها در کنار شما عزیزان خواهد بود. در این محتوا به بررسی شاخه ی مهمی از دنیای وکالت می‌پردازیم. شاخه‌ای که در اکثریت دعاوی تجاری،می‌تواند راه‌گشا باشد.

صاحبان کسب و کارهای تجاری چه کسانی هستند ؟

صاحبان کسب و کارهای تجاری چه کسانی هستند؟

حقیقت انکارناپذیری‌ است که هر فرد بسته به موقعیت شغلی و اجتماعی خود، ممکن است روزی به خدمات حقوقی احتیاج داشته ‌باشد. خدمات حقوقی مورد نیاز یک کارمند اداری، یک پزشک یا یک کارگر، مسلما با یک تاجر و عضوی از خانواده فرق دارد. صاحبان کسب و کارهای تجاری شامل واردکنندگان، پیمانکاران، بازرگانان، سرمایه‌گذاران، نمایندگان توزیع، تولیدکنندگان و افراد فعال در حوزه ی تجارت می‌شوند. این افراد با توجه به حجم و حوزه ی فعالیتشان و البته به دلیل حساسیت بالایی که وجود دارد، با طیف وسیعی از موضوعات حقوقی تجاری و مالی رو‌به‌رو هستند. بدیهی است موضوعاتی که این عزیزان با آن‌ها مواجه می‌شوند مانند مسائل حقوقی مربوط به امور خانوادگی نیست. در نتیجه نیاز به یک فرد متخصص دارند که به اسم وکیل تجاری شناخته می‌شود.

معرفی وکلای تجاری 

در سراسر دنیا دادگاه‌های ویژه‌ای برای رسیدگی به اختلافات تجاری تشکیل می‌شود که وکلای تجاری، اعضای جدایی‌ناپذیر این جلسات هستند. وکیل تجاری، فردی است که با تمرکز بر روی مهارت‌های حقوقی مورد نیاز تجاری و حرفه‌ای ،خدمات حقوقی مطمئن‌تری را ارائه می‌دهد. به بیان بهتر وکلای تجاری، در مسیر تصمیم‌گیری، برای رفع و رجوع موضوعات حقوقی شما، راه‌های بهتری ‌را نشان می‌دهند. صاحبان کسب و کارها و شرکت‌های تجاری دو ویژگی دارند که قابل ملاحظه است. اولا نیازهای حقوقی این افراد بسیار متنوع و گوناگون است. ثانیا با حیطه ای طرف هستیم که مسائل حقوقی آن‌ها همه روزه و مستمر است به همین دلیل اشخاص ذکر شده ترجیح می‌دهند که موضوعات حقوقی تجاری خود را به دست وکلای تجاری بسپارند.


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


تفاوت وکلای شرکت‌ها با وکلای تجاری 

تفاوت وکلای شرکت‌ها با وکلای تجاری 

ذهن بعضی از اشخاص این گونه شکل گرفته که این دو شاخه در واقع یکی هستند و هیچ توفیری با یک دیگر ندارند. وکیل شرکت‌ها فردی است که به قوانین کلیه شرکت‌های تجاری تسلط دارد یعنی این فرد در ابتدا با انواع و اقسام شرکت‌های مرتبط با تجارت آشنا است و بر مقررات و آیین‌نامه های ایشان، اشراف قابل قبولی دارد. شاید بهتر است بگوییم که وکیل شرکت زیر مجموعه ای از شاخه ی وکلای تجاری به حساب می‌آید که در موارد زیر نقش ایفا می‌کند.

  • ثبت شرکت با توجه به نوع و مقررات خاص هر شرکت تجاری
  • حضور داشتن در جلسات شرکت مورد بررسی
  • انعقاد قراردادهای شرکت طرف توافق و بررسی آن‌ها
  • حل و فصل اختلافات تجاری شرکت و شرکای مربوطه

استفاده از خدمات یک وکیل تجاری ضرورت دارد؟

بسیار مهم است به این موضوع توجه کنید که برخورد با مسائل حقوقی این‌ چنینی فقط از عهده ی وکلای تجاری بر می‌آید. یک وکیل عادی نمی‌تواند به خوبی تشخیص دهد که برای تاسیس یک شرکت تجاری، چه نوع شرکتی مناسب و به نفع سرمایه‌گذار است یا برای راه‌اندازی یک تجارت، چه قالب حقوقی بهتر است. در نظر بگیرید که یک شرکت پیمانکاری، نیازمند دانش و تجربه حقوقی در زمینه‌های مختلف قراردادی، مالی، بیمه‌ای، مالیاتی، کارگری، تضامین، مسائل مربوط به فسخ قراردادها، تعدیل بها و غیره است. نمی‌توان از یک وکیل غیرتجاری توقع تدبیر درست در امور مذکور را داشت. در ادامه با بیان ویژگی‌های وکلای تجاری، بهتر به پاسخ این پرسش پی می‌برید.

آیا باقی وکلا قادر به حل دعاوی تجاری نیستند؟

توجه کنید که وکلای متخصص در باقی زمینه ها نیز می‌توانند در دعاوی تجاری ورود کنند و حتی ممکن است ورود این افراد، ثمره ی خوبی داشته باشد اما نتیجه ی مذکور با وکلای تجاری، راحت‌تر و در مدت زمان کمتری به دست می‌آید. همیشه توصیه می‌شود اموری که حساسیت بالایی دارند را به فردی بسپارید که در همین زمینه تخصص دارد. فردی که خیال شما را از تمامی جهات راحت می‌کند.

ویژگی‌های یک وکیل تجاری 

ویژگی‌های وکیل تجاری 

با مطالعه خصوصیات وکلای تجاری، متوجه خواهید شد که وجود این افراد در جامعه ی امروزی تا چه حد حیاتی و حائز اهمیت است.

  • بر قوانین و مقررات تجاری مسلط هستند

در هر حوزه ای، توجه به قوانین موجود حرف اول را می‌زند. در این جا نیز این موضوع صدق می‌کند. فعالیت‌های تجاری طبق مقررات خاصی از قبیل قانون تجارت، قانون نظام صنفی کشور، قانون امور گمرکی و غیره صورت می‌گیرند. تسلط بر روی موارد ذکر شده، برای یک وکیل تجاری ضروری است.

  • با عرف‌های تجاری آشنایی دارند

نکته ی قابل توجهی است که هر تجارت رویه‌های خاص خود را دارد که غالبا بین صاحبان کسب و کار هر صنف شکل گرفته و قابل تامل است. از آن جا که بخش گسترده‌ای از موازین حقوقی تجارت را همین عرف‌ها تشکیل می‌دهند، وکلای تجاری موظف هستند علم کافی در این مورد داشته باشند.

در چه زمانی لازم است که به وکلای تجاری مراجعه شود؟

اکثر افراد تصور می‌کنند که در مواقع بروز مشکل تجاری باید به این اشخاص مراجعه کنند اما این تصور کاملا اشتباه است. لازم می‌دانیم به این نکته توجه کنیم که بهترین زمان مراجعه به وکلای تجاری، پیش از ایجاد شدن مشکل حقوقی و تجاری شما است. مسائلی که صاحبان کسب و کارها در این حیطه دارند به مراتب پیچیده‌تر از سایر دعاوی است. از طرفی حل و فصلشان به زمان بیشتری احتیاج دارد. از این رو پیشنهاد می‌شود پیش از صدور اسناد تجاری، انجام معاملات مورد نظر و انعقاد قرارهای خود با یک وکیل تجاری ماهر مشورت کنید. شما با این کار از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کنید. حتما این جمله به گوشتان خورده که می‌گویند"پیشگیری بهتر از درمان است." افراد بسیاری بدون مشورت، در تجارت های وسیع سرمایه‌گذاری کردند و متحمل ضررهای جبران ناپذیری شدند.

مشاوره با وکلای تجاری وکیل اصفهان چه مزایایی دارد ؟

مشاوره با وکلای تجاری وکیل اصفهان چه مزایایی دارد؟

گروه وکیل اصفهان دارای کادر متخصص در این زمینه می باشد. کاملا واقف هستیم که دعاوی تجاری، بسیار موضوعی حساس و تخصصی است. به همین دلیل در این مجموعه جمعی از افراد عالم بر این رشته، گرد هم آمدند تا در کنار صاحبان امور مرتبط به تجارت باشند. شما می‌توانید به صورت حضوری یا غیرحضوری از خدمات وکلای تجاری وکیل اصفهان استفاده کنید. همچنین قابل ذکر است که وکیل تجاری مذکور، طبق خواسته ی شما می‌تواند در محل کارتان حضور و در جلسات شرکت کند. اگر در شرف تاسیس شرکت تجاری خود هستید، ما به شما کمک می‌کنیم تا شرکت خود را ثبت کنید. وکلای تجاری وکیل اصفهان در حل و فصل اکثر دعاوی تجاری، حرفی برای گفتن دارند. تمامی افراد متخصص این مجموعه، از زیر فیلترهای به خصوصی رد شده اند تا به بهترین نحو، در خدمت شما عزیزان باشند.

مهم ترین دعاوی تجاری که وکلای تجاری وکیل اصفهان به آن‌ها می پردازند 

مهم ترین دعاوی تجاری که وکلای تجاری وکیل اصفهان به آن‌ها می پردازند 

حضور وکلای تجاری مجموعه ی همیشه همراه وکیل اصفهان، در دعاوی تجاری زیر تاثیرگذار است.

  • دعاوی مرتبط با ورشکستگی
  • دعاوی راجع به مطالبه وجه چک، دستور موقت منع دریافت چ ، ابطال نویسی و سایر اسناد تجاری
  • دعاوی مرتبط به واردات و صادرات تجار
  • مشکلات حیطه ی حمل و نقل در حوزه ی تجارت
  • دعاوی مربوط به بحث کپی رایت
  • دعاوی که در دسته بندی قراردادهای تجاری هستند
  • ابطال، تصدیق، اعتراض به آگهی ثبت و خود معقوله ی ثبت و دعاوی دیگر در خصوص اختراع
  • دعاوی مالکیت‌های فکری و معنوی
  • موضوعات مرتبط با برندها و علامت‌های تجاری
  • دعاوی طرح‌های صنعتی
  • بحث تجارت الکترونیک 

گفتار پایانی وکیل اصفهان

امور مرتبط با تجارت، یکی از گسترده‌ترین زمینه های حقوقی را به خود اختصاص می‌دهد. برای هر کسی که در این حوزه فعالیت چشمگیری دارد، ممکن است دعاوی تجاری پیش بیاید. وکیل تجاری کسی است که به طور کاملا اختصاصی علم قوانین تجاری را دارد و می‌تواند به کسب و کارها و شرکت‌های تجاری کمک کند. وکلای تجاری مجموعه ی وکیل اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در دعاوی تجاری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. مجددا تاکید می‌کنیم که قبل از بروز مشکل، به وکیل تجاری متخصص مراجعه کنید تا جلوی آفت های بزرگ احتمالی گرفته شود.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button