وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل انجام و ابطال داوری در اصفهان

تا به حال  این مسئله را تجربه کردید که از فردی شکایتی داشته باشید اما تمایلی به واگذاری دادگاه نداشته باشید؟ در بعضی از شرایط طرفین برای حل دعوای خود با رضایت کامل انتخاب یک داور را بهتر از مراجعه به دادگاه می‌دانند. اما هر شخصی در مسائل قانونی نمی‌تواند داوری کند. آرایی که صادر می‌شود قابل تجدید نظر یا واخواهی نیستند؛ بلکه تحت شرایطی قابل ابطال است. بعضا پیش می‌آید که علیه رای صادر شده اختلاف پیش می‌آید و مجددا باید به شخص دیگری برای ابطال و یا انجام رای داوری مراجعه کرد.  این داور براساس قوانین باید یکسری شرایطی داشته باشد. در این مقاله کاربردی با ما همراه باشید تا بیشتر شما را بیشتر با وکیل انجام و ابطال داوری آشنا کنیم.

 وکیل ابطال داوری را می‌شناسید؟

در بعضی مواقع ممکن است در زمان داوری به علت عدم وجود برخی از مدارک، عدم تشخیص درست داور از جزئیات و یا صادر کردن رای با جهت خاص و به نفع فرد دیگر انجام شود. در این راستا طبق ماده 490 قانون، به افراد اجازه درخواست اعتراض داده می‌شود تا از طریق وکیل خود برای ابطال رای داور و یا بازبینی مجدد آن اقدام کنند. ابطال رای داوری به معنای عدم رضایت از آرای صادر شده و درخواست برای باطل کردن رایی که داور یا شخص سوم ارائه کرده است. این داور می‌تواند یک وکیل حقوقی باشد که طرفین دعوا با رضایت او را انتخاب کردند یا اینکه در دادگاه به واسطه قاضی انتخاب شده باشد. وکیل ابطال، به صورت تخصصی در پرونده‌های مربوطه فعالیت کرده و بهتر از شخص دیگری می‌تواند خدمات مربوط به این حوزه را ارائه دهد.


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


چه شخصی می‌تواند وکیل ابطال رای داوری باشد؟

متخصص این حوزه  دارای ویژگی‌های متفاوتی از دیگر وکلا است و کاملا متفاوت با وکلای دیگر در زمینه‌های مختلف فعالیت دارد. در این بخش از مقاله به چند مورد از مهم‌ترین این ویژگی‌ها اشاره‌ی کوتاهی خواهیم داشت.

1. فعالیت تخصصی در این حوزه

عملکرد و ویژگی متمایز وکیل ابطال رای داور به نسبت سایر فعالان دادگستری باعث شده تا با اعتماد کامل و بدون هیچ گونه نگرانی بتوان جریان پرونده را به این افراد سپرد.

2. مدیریت فوق‌العاده پرونده‌ها

این شخص با فعالیت زیاد در زمینه موضوعات حقوقی مربوط به آرای داوری و پرونده‌های مربوط تجربه‌های زیادی کسب کرده. بنابراین می‌تواند به بهترین شکل ممکن پرونده‌های مربوطه را مدیریت کند.

3. حضور در جلسات دادگاه بدون حضور موکل

وکیل این حوزه  این شرایط را دارد که در صورت عدم حضور موکل خود در جلسات دادگاه حضور پیدا کند. سپس با ارائه مدارک دادخواست‌های موکل را به نحو احسن تنظیم کند. همه‌ی ما می‌دانیم که امروزه تهیه و تنظیم اسناد مربوط به داوری کار ساده ای نیست. هر کسی قادر به تهیه آن‌ها نیست. این ویژگی به افراد اطمینان خاطر می‌دهد تا بدون هیچ گونه نگرانی جریان پرونده خود را به این شخص بسپارند. چرا که اسناد مربوط به داوری را به نحوی خاص و ویژه تنظیم می‌کنند. این چیزی نیست که امروزه افراد علاقه‌ای به انجام آن داشته باشند.

از دیگر ویژگی‌های وکیل ابطال و اجرای رای داوری

  • این شخص با چندین سال فعالیت به کمک توانایی‌ها و تخصصی که کسب کرده همواره در راستای تحقق حقوق موکل خود در تلاش است. همچنین بهترین و حرفه‌ای‌ترین اقدامات را در جهت ابطال رای داوری و پیشبرد روند دادرسی پرونده پیاده می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه دلخواه موکل خود را کسب کند.
  • وکیل این حوزه قادر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن جریان دادرسی پرونده‌های متفاوت را به نتیجه برساند.

کدام آرای داوران قابل ابطال است؟

کدام آرای داوران قابل ابطال است؟

مواردی را که طبق آن­ها آراء داوری قابل ابطال است در ماده ۴۸۹ قانون آیین دادرسی مدنی به آن‌ها اشاره  است:

۱- رای صادر شده مخالف با قوانین موجد حق باشد.

۲- داور نسبت به عنوانی که موضوع داوری نبوده رای صادر کرده است.

۳- داور خارج از حدود اختیار خود رای داده باشد، در این صورت فقط آن قسمت از رای که خارج از اختیارات داور است ابطال می گردد.

۴-  داور بعد از انقضای مدت داوری رای صادر کند.

۵- رای داور مخالف با مسائلی که در دفتر املاک یا بین اصحاب دعوا در دفتر اسناد رسمی ثبت شده و دارای اعتبار قانونی است باشد.

۶- صدور رای به وسیله داورانی که مجاز به صدور رای نبوده اند.

۷- قرارداد رجوع به داوری بی اعتبار بوده باشد.

در صورت مشاهده هر گونه از مواردی که در این ماده قانونی بیان شده توصیه می‌کنیم  قبل از هر اقدامی با یکی از وکیل‌های متخصص در حوزه‌ی حقوقی ابطال رای داوری مشورت کنید. سپس نسبت به رای داور اعتراض دهید.

حضور این وکیل را جدی بگیرید

پرونده‌‎های مربوط به حوزه‌ی ابطال رای داوری دارای حساسیت‌های نسبتا زیادی هستند. بنابراین باید حضور وکیل ابطال رای داوری را جدی گرفت. بیش از آنچه که تصور کنید این اشخاص در به نتیجه رسیدن پرونده‌های متفاوت نقش مهم دارند. بر خلاف تصور برخی از افراد، وکیل ابطال رای داور تنها در رد جریان دادرسی پرونده‌هایی دارای اهمیت که داخل کشور شکل می‌گیرند، نقش ندارند. فعالان این حوزه می‌توانند در جریان پرونده‌های بین المللی نیز به درستی ایفای نقش کنند.

وکیل اجرای رای داور چه کسی است؟

وکیل اجرای رای داور چه کسی است؟

 پس از صدور را داور نوبت به اجرای رای داور می رسد. در واقع نتیجه عملی ارجاع امر به داوری و ارائه نظر داور، در مرحله اجرا، به چشم می‌آید. اینجا نقش دولت و قدرت عمومی در دادگستری اعم از عمومی و خصوصی بر همگان آشکار می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که داوری هر چقدر هم که خصوصی بوده و به اراده طرفین وابسته باشد باز هم در نهایت به قدرت دولت نیاز دارد. این وکیل با داشتن دانش حقوقی لازم با همه‌ی آرای وحدت رویه آشنایی کامل دارد. فعالان این حوزه می‌توانند به کمک رای‌های ارائه‌ شده  دادرسی پرونده‌های مختلف را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

همه‌ی وکلا در این زمینه می‌توانند همکاری کنند؟

کم نیستند افرادی که به خاطر اعتمادهای نادرست در سپردن کار خود به وکلا آسیب‌های جبران ناپذیری دیدند. متاسفانه در بعضی از اوقات نمی‌توان هیچ راه حلی برای جبران اشتباهات حاصل از این انتخاب پیدا کرد. بهترین راه همان جمله معروف  پیشگیری بهتر از درمان است. حتما قبل از بستن قرارداد در رابطه با خصوصیات مهم و وظایف وکیل اجرای رای داوری آگاهی کسب کنید. سپس با آگاهی کامل وکیل مناسب این حوزه را انتخاب کنید.  

بهترین وکیل این حوزه کیست؟

مسلما مانند تمامی موارد حقوقی وکیل انجام رای داوری باید کاملا به تمامی موارد حقوقی مرتبط تسلط کامل داشته باشد. دومین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این که داور ضمن داشتن شرایط عمومی از جمله اهلیت باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد. به عنوان مثال اگر موضوع داوری حل اختلافات ناشی از بیع است داوری بر عهده‌ی شخصی است که به خوبی در زمینه‌ی کلیه قواعد مرتبط با بیع اطلاعات لازم را داشته باشد. تا به درستی بتواند با شنیدن اظهارات طرفین و بررسی مستندات آن‌ها موضوع را حل نماید.

چه افرادی برای داوری مناسب نیستند؟

چه افرادی برای داوری مناسب نیستند؟

  • افرادی که رده‌ی سنی آنان کمتر از بیست و پنج سال تمام باشند.
  • افرادی  که در دعوا ذی نفع باشند.
  • افرادی که با یکی از اعضای دعوی قرابت سببی یا نسبی داشته باشند.
  • افرادی  که خود یا همسران آن ها در دعاوی انحصار وراثت جز وارثین باشند.
  • افرادی  که قیم یا کفیل یا وکیل یا مباشر امور یکی از اصحاب دعوا می باشند. 
  • افرادی  که یکی از اصحاب دعوا مباشر امور آنان باشد

چگونه کار خود را  بهترین وکیل اجرای و ابطال رای داوری واگذار کنیم؟

برای این که از انتخاب خود در انتخاب بهترین شخص از بین فعالان این حوزه رضایت کامل داشته باشید قبل از بستن قرار داد حتما این موارد را انجام دهید.

  1. رزومه و قیمت پیشنهادی از چند وکیل دریافت کنید. (هزینه وکیل)
  1. هزینه مشاوره اولیه را بپرسید. حتی الامکان اگر به نظرتان وکیل مناسبی بود در جلسه‌ی مشاوره‌ی اولیه شرکت کنید.
  2. پیشنهاد متنی از چند وکیل متخصص در این حوزه
  3. به امتیازی که کاربران به این وکیل دادند و نظرات آن‌ها دقت کنید.

با بهترین وکیل ابطال رای داور چگونه ارتباط برقرار کنیم؟

اگر به دنبال بهترین وکیل در این زمینه هستید می‌توانید از طریق موسسات حقوقی افراد مجرب  را پیدا کنید. چنین موسساتی حقوقی کار شما را بسیار راحت می‌‎کنند و کمک می‌کنند تا شما دچار مسائل جبران ناپذیر نشوید. یکی از موسساتی که در این حوزه فعالیت دارد وکیل اصفهان است. اشخاص حرفه‌ای و با تجربه در این مجموعه با سالها تجربه در زمینه وکالت پرونده‌های متفاوت حقوقی می‌تواند بهترین راه حل‌ها را برای پیشبرند پرونده‌ی شما ارائه دهند. برای آشنایی بیشتر می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

در پایان 

در این مقاله به اهمیت نقش وکیل حرفه‌ای در زمینه‌ی ابطال و اجرای آرای داوری پرداختیم. توصیه می‌کنیم حتما قبل از بستن قرار داد با افراد در این زمینه حتما تحقیقات لازم را انجام دهید. در این صورت می‌توانید به بهترین نتیجه درخور خود برسید. 

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button