وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل دعاوی شرکت های تجاری در اصفهان + وکلای تجاری چه وظایفی دارند؟

وکیل دعاوی شرکت های تجاری در اصفهان

دنیای کسب و کار و تجارت، دنیایی گسترده، همراه با پیچیدگی‌های زیادی است. صاحبان مشاغل، کسب و کارها و شرکت‌ها همه ممکن است نیازمند کمک گرفتن از افراد متخصص در امور حقوقی شوند. بنابراین  افراد حاضر در بازار کار حداقل یک بار نیازمند خدمات حقوقی و وکیل می‌شوند. همه ما می‌دانیم که وکالت و پروسه حقوقی مربوط به یک شخص تاجر با وکالت برای موضوعات خانوادگی، جزایی و غیره کاملا متفاوت است. ما در این مقاله سعی داریم در مورد وکلای تجاری و وظایف آنها بیشتر صحبت کنیم. پس تا پایان مقاله با ما باشید.

وکیل تجاری کیست؟


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


وکیل تجاری کیست؟

حقوق به سه شاخه اصلی تقسیم می‌شود. حقوق عمومی  (درباره روابط دولت‌ها و شهروندان)، حقوق خصوصی (روابط بین شهروندان) و حقوق بین‌الملل (روابط دولت‌ها در عرصه بین الملل). بحث این مقاله در مورد وکالت و حقوق تجارت است که زیر مجموعه‌ای از حقوق خصوصی می‌باشد. حقوق تجارت رابطه میان تاجران، صاحبان کسب و کارها و امور تجاری را مدیریت و کنترل می‌کند. به‌عبارتی حقوق تجارت، روی رابطه میان افراد، مراودات بازرگانی و کسب سود آنها نظارت و کنترل دارد. همچنین دارای سه شاخه است: شاخه اسنداد و معاملات تجاری، شاخه تاجر و شرکت‌های بازرگانی و شاخه ورشکستگی.

حال وکلای تجاری اشخاصی هستند که پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری را گرفته‌اند. آنها در مورد مهارت‌های تجاری مورد نیاز تجارت، داد و ستد تخصص و تجربه و تخصص دارند. به زبان ساده‌تر کسی که به تجار و صاحبان مشاغل کمک می‌کند که در چارچوب قانونی به اهداف خود برسند. برای مثال اگر کسی در صدد راه‌اندازی و تاسیس کسب و کاری باشد و در مورد لزوم تاسیس یا عدم تاسیس شرکت سوالاتی داشته باشد می‌تواند از وکیل تجاری کمک گیرد. وکلای تجاری همچنین به افراد در مورد اینکه چه شرکت تجاری برای سرمایه‌گذاری بهتر است، مسائل مربوط به پیمانکاری، بیمه کارکنان و مالیات کسب و کارها، راهنمایی‌هایی را ارائه می‌دهند. در کل افراد متخصص در زمینه حقوق تجارت، بر قوانین اقتصادی و تجاری مهارت و تخصص دارند.

وکلای تجاری چه ویژگی‌هایی دارند

وکلای تجاری برای اینکه شایستگی وکالت در زمینه امور حقوقی مربوط به تجارت و کسب و کارها را داشته باشند، باید دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی باشند. در این قسمت به معرفی صلاحیت‌ها و خصوصیاتی که یک وکیل تجاری باید داشته باشد خواهیم پرداخت.

  • فقط افرادی که پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری دارند صلاحیت وکالت را دارند.
  • دارای بالاترین مدارک و مدارج تحصیلی از مراکز آموزشی معتبر باشند.
  • آشنا به مباحث حقوقی
  • داشتن تسلط و تجربه زیاد در زمینه حقوق تجارت
  • تخصص در زمینه قوانین حقوقی، روندها و اصطلاحات تخصصی همه کسب و کارها
  • به روز بودن قوانین و مقررات مربوط به حقوق تجارت

یک وکیل تجاری خوب باید در باره قوانین و مقررات دنیای تجارت و همچنین نحوه اعمال این قوانین تسلط کافی داشته باشد. برخی از این قوانین عبارت است از: قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، قوانین امور گمرکی، قوانینی مانند حمایت از تولید، تامین اجتماعی، عملیات بانکی بدون ربا و غیره. آشنایی با قوانین، روند و رویه‌های مربوط به هر کسب و کار یکی دیگر از خصوصیات لازم وکلای تجاری است. آنها باید نسبت به اهداف و استراتژی‌های صاحبان کسب و کار آشنایی نسبی داشته باشند.

دلایل کمک گرفتن از وکلای تجاری

دلایل کمک گرفتن از وکلای تجاری

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، قوانین و مقررات تجاری بسیار گسترده و متنوع هستند. از روابط بین کارفرما و کارگر گرفته تا روابط بین تولید کننده و مصرف کننده و روابط بین تولید کننده و مراجع مالیاتی. اگرچه که برای رفع مشکل در هر کدام از این مسائل، اجباری به گرفتن وکیل نیست، اما افراد عادی در مورد همه این قوانین و مقررات گسترده اطلاع کافی ندارند. همچنین طبق ماهیت خاص حقوق و قوانین، یک کلمه ممکن است کل ماهیت مفهوم و مقصود را تغییر دهد. همچنین موضوعاتی مانند سفته، چک و قرارداد موضوعاتی پر ریسک و تعهدآور هستند. افراد به‌تنهایی نمی‌توانند از پس انجام این امور بر بیایند و نیازمند کمک گرفتن از یک وکیل متخصص هستند که در همه زمینه‌های حقوق تجاری تخصص داشته باشد.

پس باوجود اینکه هیچ الزام و اجباری برای کمک گرفتن از وکیل تجاری وجود ندارد، اما به کمک آنها بهتر و سریعتر به اهداف خود خواهیم رسید.

وکلای تجاری چه وظایفی بر عهده دارند؟

وکیل تجاری مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف به صاحبان کسب و کار ارائه می‌دهد.

دعاوی حقوقی چیست؟

دعاوی حقوقی چیست؟

احتمالا در متون حقوقی یا در اجتماع، با اصطلاح دعاوی حقوقی آشنا شده اید. دعاوی حقوقی به معنای دعوایی که افراد در زمینه حقوق و تعهداتشان با دیگران دارند است. یعنی از اختلافات افراد با دیگر در زمینه روابط حقوقی آنها با یک‌دیگر است. مثلا اگر با خواهر خود در زمینه ارثیه اختلاف دارید و در دادگاه برای ارثیه اقامه دعوا شده، دعوای حقوقی است در زمینه ارث و خانواده. اقامه دعاوی حقوقی با تقدیم درخواست به مراجع قانونی مانند دادگاه دارای صلاحیت است. در قوانین و مقررات ایران، دعاوی تجاری به 4 شاخه تقسیم می‌شوند:

  • دعاوی مربوط به بازرگانان و فعالیت‌های بازرگانی: عاملی، فعالیت‌های صرافی، حق‌العمل کاری و غیره
  • دعاوی شرکت‌های تجاری: تاسیس شرکت و یا انحلال آن، حل اختلاف بین شرکت‌ها و افراد و شرکت
  • دعاوی اسناد تجاری: موضوعاتی مانند اسناد تجاری، چک و سفته، ضمانت و قوانین مربوط به آنها
  • دعاوی مربوط با نظام ورشکستگی تجار: که به بررسی قوانین و مقررات مربوط به انواع ورشکستگی می‌پردازد.

سخن آخر 

وکالت در حوزه ی تجارت امری تخصصی است که وظیفه ی هر شخصی نیست. اگر قصد راه اندازی کسب و کاری دارید توصیه می‌کنیم حتما از وکلای تجاری راهنمایی بگیرید. وکیل اصفهان در خدمت شما عزیزان است تا شما را به موفقیت در کسب کارتان نزدیک تر کند. 

گروه وکلای دادشید

وکیل اصفهان

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button