وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل حقوقی در اصفهان

بهترین وکیل حقوقی در اصفهان را می‌شناسید؟ آیا تا به حال با چنین فردی آشنا شده و از خدماتش استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما چرا باید از مشاوره‌های چنین فردی بهره ببریم؟ معیار شما برای انتخاب یک نماینده که به علم حقوق آشنایی کامل داشته باشد چیست؟ حقیقتا در دنیای کنونی وکلای زیادی در کشور وجود دارند. اما شما برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب در پرونده‌ی خود باید با یک‌سری معیارهای مهم برای انتخاب مشاور خود آشنایی کامل داشته باشید.

بعضی از اشخاص بدون در نظر کردن این معیار دست به انتخاب وکیل‌های مورد نظر خود می‌زنند. این انتخاب باعث عدم کسب نتیجه مطلوب می‌شود. شما با همراهی یک نماینده و مشاور حقوقی خوب، در واقع از تضییع حق و حقوق خود جلوگیری می کنید. در این مطلب قصد ما بر این است که ضمن معرفی بهترین وکیل حقوقی در اصفهان به بررسی وظایف و صفات چنین وکلایی بپردازیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

وکیل حقوقی کیست؟

به نماينده‌ای گفته می‌شود که از طرف موکل، برای انجام کارهای حقوقی در مرجع‌های قضایی و غیر قضایی مأمور می‌شود. بر اساس قانون مدنی هر عملی از طرف نماینده قانونی، متوجه موکل خواهد بود. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که وظیفه‌ی وکیل حقوقی به مراتب سنگین‌تر است. همچنین این نماینده‌ی قانونی باید تسلط کافی بر قوانین و مقررات حقوقی و قانونی کشور خود داشته باشد. همچنین می بایست تحصیلات عالی در خصوص حقوق داشته باشد. چنین وکیلی به عنوان نماینده‌ی قانونی افراد به دفاع از حق و حقوق آن‌ها می‌پردازد. در حال حاضر نیاز به نماینده‌ی حقوقی در همه‌ی زمینه‌های حقوقی و‌ قضایی لازم است. منظورمان مسائلی است که همه‌ی موضوعات را در بر می‌گیرد. آیا می‌دانید وظایف و ویژگی‌های چنین وکیلی چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید. زیرا می‌خواهیم به بررسی این موضوع به طور کامل بپردازیم.

وکیل حقوقی چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که می‌دانید مبنای تنظیم قرارداد وکالت، امانت‌داری است. پس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نماینده‌ی قانونی حفظ رازهای موکل، صداقت او در امور، قابل اعتماد بودن او، توانایی بالا در فنون و امور دفاع از موکل، تسلط کامل بر قوانین و مقررات کشور و دیگر موضوعات مربوطه است. نکته‌ی مهمی که لازم در انتخاب یک‌ نماینده‌ی حقوقی به آن توجه کنید این است که ضمن داشتن ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، به علت تخصصی بود دعاوی، وکیلی که انتخاب می‌کنید باید اطلاعات و آگاهی کافی برای دعاوی مورد نظر را داشته باشد. اگر این طور نباشد نماینده انتخابی شما ممکن است نتواند به راحتی از حقوق شما دفاع نماید.

وظایف و تعهدات نماینده حقوقی نسبت به موکل خود

ابتدا خوب است زمینه‌هایی را  که چنین وکیلی به مشاوره در خصوص آن‌ها می‌پردازد، بازگو کنیم. در این خصوص باید بگوییم که او باید طبق وکالت نامه‌ای که با موکل خود تنظیم کرده است، عمل کند. معمولا در وکالت نامه‌هایی که به صورت رسمی و در دفتر خانه‌های اسناد رسمی ثبت می‌شوند، حدود اختیارات تعیین شده‌ است. به علاوه دو طرف می‌توانند بر اساس خواسته‌ی خودشان آن اختیارات و حدود را اعلام کنند. در نتیجه تعهدات هر وکیلی بستگی به میزان و موضوعاتی دارد که اجازه پیگیری اش صادر و در وکالت نامه ذکر شده است.

از طرفی دیگر این طور نیز می‌توانیم بگوییم وکالت در دادگاه‌ها شامل همه‌ی اختیارات در خصوص امر دادرسی است. به جز جیزی که خود موکل آن را نخواسته است. به عنوان مثال یک وکیل حقوقی در اصفهان اختیاراتی دارد دارد که در ادامه ذکر می کنیم. از جمله این اختیارات وکالت در دعاوی خسارت، استرداد دعاوی، تعیین جاعل، مصالحه و تعیین کردن وکیل‌ سازش، وکالت در خصوص فرجام، وکالت در جلب فرد ثالث و دفاع از دعاوی ثالث، وکالت در توکیل و غیره است. همچنین این اختیارات در وکالت نامه نیز تصریح می‌شود.

انواع دعاوی حقوقی

به آن دسته از دعاوی گفته می‌شود که بعد از مطرح شدن آن‌ها در دادگاه و صادر شدن حکم، حق استفاده از دستور حکمی که صادر شده پیرامون دعاوی مطرح شده، به یکی از طرفین داده می‌شود. در نهایت هیچ مجازات و جریمه‌ای برای کسی که حکم به ضرر او‌ نیست، ندارد. بگذارید مثالی برای درک و فهم ساده‌تر موضوع برایتان بزنیم. مثلا برای افراز ارثیه، هر کدام از طرفین حق طرح کردن دعوی را دارند تا حق خود را بگیرند. ولی در آخر این حق به یکی از طرفین داده می‌شود. اما در‌ مقابلش هیچ مجازاتی برای فردی که حکم بر علیه او است وجود ندارد. به عبارتی دیگر حکم، کیفری نیست.

حال در اینجا ‌وکیل حقوقی چه کمکی می‌تواند به شما کند؟ اشخاص زیادی هستند که می‌خواهند حق خودشان را بگیرند. آن ها برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، نیاز به وکیل حقوقی پیدا می‌کنند. از این رو وکلایی که از روند پرونده‌های و فضای دادگاه‌ها آگاهی دارند می‌توانند موکلان خود را از همان ابتدای مسیر، اعم از طرح دادخواست و شکایت تا اثبات دعوا، راهنمایی کنند تا به نتیجه‌ی مطلوب برسند.

تفاوت وکیل حقوقی و کیفری چیست؟

حتما می‌دانید که وکیل حقوقی به دعاوی مطرح شده در دادگاه‌های خانواده و شورای حل اختلاف می‌پردازنند. بخش زیادی از فعالیت آن‌ها در خصوص جبران خسارات است. ولی مشاور کیفری بیشتر در زمینه‌های کیفری کار می‌کند. طبیعتا در دادگاه‌های کیفری نیز حضور بیشتری خواهد داشت. دعاوی کیفری نیز بیشتر ناظر بر جرم، مجازات و این گونه اقدامات است.

انواع وکیل حقوقی

وکلا می‌توانند در موضوع‌های متفاوتی وارد شود. از همین رو وکلا به انواع گوناگونی تقسیم بندی می‌شوند. خوب است که در ادامه با چند نمونه از آن‌ها آشنا شویم.

  • وکلای تسخیری: نماینده‌ای است که دادگاه برای کسانی که توانایی مالی برای داشتن مشاور، در خصوص جرم‌های مهمی مثل قتل و نظیر آن‌ها، ندارند؛ انتخاب می‌کند تا به دفاع از حق چنین افرادی بپردازنند. هزینه این گونه وکلا از طرف دولت پرداخت می‌شود.
  • وکلای انتخابی خویشاوندی: بر اساس موضوع کشوری، خویشاوندان درجه یک می‌توانند هر سال یک الی دو بار از هم درخواست وکالت کنند. برای تحقق این عمل با احراز هویت و تعیین درجه‌ی نزدیکی آن‌ها توسط مرجع‌های قضایی و با موافقت قاضی دادگاه، چنین وکالتی صادر می‌شود.
  • وکلای خانواده: افرادی هستند که نسبت به امور حقوقی و دعاوی خانوادگی دانش کافی و لازم را داشته باشند.
  • وکلای انتخابی: به این صورت است که هر فرد با علاقه و میل خودش می‌تواند فردی را به عنوان وکیل انتخاب نماید. چنین وکلایی می‌توانند وکیل‌های دادگستری یا افراد غیر رسمی باشند. مثلا شخصی به وسیله‌ی مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، فردی را به عنوان نماینده‌ی خود برای انجام کارهایی مثل مراجعه کردن به اداره‌ها یا فروش اموال و مواردی از این قبیل انتخاب می‌نماید. از طرفی دیگر گفتیم که می‌توانند وکلای دادگستری باشند که به نیابت از موکل خود برای احقاق حقوق او به مرجع‌های قضایی یا شوراهای حل اختلاف و غیره مراجعه نمایند.
  • وکلای ملکی: افرادی هستند که در خصوص ملک‌ها اطلاعات حقوقی و غیر حقوقی کافی داشته باشند. به علاوه در این زمینه فعالیت نمایند.
  • وکلای مهاجرت: وکیل‌هایی هستند که در زمینه‌ی امور مربوط به مهاجرین و گرفتن تابعیت دولت‌های مطبوع، اطلاعات لازم و کافی را دارند.

چرا باید به وکیل حقوقی مراجعه کنیم؟

در دنیای امروز با توجه به گسترش مناسبت‌های اجتماعی و بروز اختلاف در بین عده‌‌ی زیادی از افراد، آن‌ها ناچار می‌شوند که برای حل کردن اختلافشان به شوراهای حل اختلاف یا مرجع‌های قضایی مراجعه نمایند. حل چنین اختلافاتی بر طبق قوانین و مقررات تعیین شده در کشور انجام می‌شود. چنینی قوانینی خودش شامل چندین جلد کتاب می‌شود. پس می‌توانیم این طور نتیجه بگیریم که استنباط از چنین قوانینی که حوزه‌ی تخصص هر کسی نیست. بلکه فقط کسانی که تسلط و علم کافی به آن را دارند می‌توانند از عهده‌اش بر بیایند.

از طرفی دیگر همان طور که در زمینه‌ی علم پزشکی با خوددرمانی نه تنها نتیجه نمی‌گیرید، حتی ممکن است باعث آسیب به جسم و روانتان شوید، در علم حقوق نیز چنین چیزی وجود دارد. سهل انگاری در خصوص اعمالی مانند این‌ها نیز می‌تواند باعث ضرر مالی و حیثیتی شود. حتی ممکن است علاوه بر خود فرد، باعث شود به خانواده‌اش نیز آسیب برسد. همچنین سالیان زیادی از حقوق قانونی خود محروم شوند.

از سویی دیگر ممکن است که توانایی و علم کافی در این خصوص را داشته باشند. اما وقت لازم برای پیگیری و مراجعه کردن به محاکم قضایی را نداشته باشند. از این رو بر اساس موضوعه کشوری، افراد می‌توانند برای به انجام رسیدن کارها و امور قضایی، اداری و غیر اداری خود به نیابت از خودشان با تعیین کردن محدوده‌ی اختیارات، فردی را به عنوان نماینده خود و برای انجام دادن کارهای ذکر شده انتخاب نمایند. در اینجا است که داشتن وکیلی با تجربه‌ به شما کمک زیادی خواهد کرد.

همراهی یک وکیل حرفه‌ای در دعاوی حقوقی

بهترین وکیل حقوقی در اصفهان فردی است که در زمینه‌های مختلفی دارای مهارت، تجربه و تخصص لازم باشد. از سویی دیگر اصولا میزان تجربه‌ی وکلا در انجام پرونده‌های گوناگون، متفاوت است. لذا به شما توصیه می‌شود که قبل از انتخاب نماینده خود، حتما اطلاعات لازم را راجع به آن‌ها کسب کنید. تا میزان خسارت‌های احتمالی تا حد خیلی زیادی کاهش یابد. اگر یادتان باشد در بخشی از این مطلب در خصوص تعهدات وکلا صحبت کردیم. با انعقاد قرارداد بین نمایند و موکل، نماینده ملزم است که به آن تعهدات پایبند باشد. تا بتواند به نحو احسن به موکل خود کمک کند. از این رو وکیل پایه یک دادگستری آقای مهدی علیجانی، بهترین وکیل حقوقی در اصفهان، با تعهد کاری بسیار بالا آماده‌ی خدمت رسانی به شما متقاضیان گرامی است. بشما می توانید برای مشاوره ی حقوقی با ما تماس بگیرید.

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button