وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

تصادف رانندگی را چطور مدیریت کنیم؟

تصادف منجر به جرح و فوت

تصادف: متاسفانه همه روزه در جاده ها و خیابانهای کشور شاهد صحنه های دلخراش تصادفات رانندگی هستیم که در اکثر آنها راننده و سرنشینان خودرو و یا عابرین پیاده دچار صدمات و جراحات جبران ناپذیری گردیده و گاها منجر به فوت آنها می گردد.

 

علتهای مختلفی برای تصادفات راهنمایی رانندگی در کشور وجود دارد از جمله بی احتیاطی رانندگان وسائط نقلیه موتوری شامل خودرو و موتورسیکلت، عدم ایمنی راهها و جاده ها، تردد حیوانات اهلی و وحشی از عرض جاده ها، اقدامات غیر قانونی اشخاص در ایجاد سد معبر یا تردد در جاده ها و....

مهمترین قوانین مرتبط با تصادفات رانندگی در ایران  قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ و قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه راهنمایی و رانندگی کشور در مقام تعیین مقصر یا مقصرین حادثه تصادف و میزان قصور و تقصیر طرفین حادثه به تشخیص افسر فنی تصادفات و یا کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه تصادف می باشد.

مراتب و مراحل تصادف 

تصادفات عواقب گوناگونی دارد از جمله آنها می توان به فلج شدن اشخاص بر اثر قطع نخاع ، از کار افتادگی جزئی یا کلی ، فوت سرپرستان خانواده و یا زندانی شدن مقصرین حادثه به علت فوت حادثه دیدگان یا عدم توان پرداخت دیه مقرر قانونی به لحاظ نداشتن بیمه نامه قانونی اشاره نمود .در مواردی اشخاص بدلیل عدم اطلاع از قوانین و مقررات و حقوق قانونی خود ویا ساده انگاری مسائل مرتبط با اینگونه تصادفات دست به اقدامات یا عدم اقداماتی می زنند که می تواند منجر به تضییع حقوق قانونی ایشان گردد، از جمله این موارد می توان به عدم اعتراض به نظریه کارشناسی و یا اقدام به فرار از صحنه تصادف و تغییر وضعیت محل حادثه منجر به جرح و فوت یا معرفی شخص دیگر به جای راننده مقصر حادثه به لحاظ نداشتن گواهینامه یا دیگر موارد اشاره نمود.

مشاوره و استفاده از متخصصین در همه امور زندگی توصیه می گردد چه اینکه تصادفات منجر به جرح و فوت دارای ابعاد مختلف مالی، جسمی، اخلاقی و معنوی بسیاری است که قطعا نیاز به استفاده از راهنمایی مشاورین حقوقی متخصص را دو چندان می نماید.

 در این راستا مجموعه حقوقی ما متشکل از وکیل اصفهان و وکیل کیفری در اصفهان آماده ارائه خدمات حقوقی مرتبط با تصادفات منجر به جرح و فوت از لحظه تصادف تا پرداخت دیه و خسارات به حادثه دیدگان و نیز اجرای محکومیت های کیفری مقصرین حادثه می باشد.


وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی،وکیل خوب،وکیل خانواده،تصادف، وکیل اصفهان


((به امید روزی که هیچ تصادفی در جاده های کشور منتهی به جرح وفوت عزیزانمان نگردد .مطمئن برانیم و به دیگران هم رانندگی ایمن را توصیه نماییم .))

۰۹۱۳۳۷۰۱۵۱۸

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button