وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

بایدها و نبایدها در دعاوی حقوقی

دعاوی حقوقی در این مقاله مورد کنکاش قرار خواهد گرفت. با ما تا ادامه این مقاله همراه باشید.

برای همه ما ممکن است که کارمان به دادگاه بکشد. حتی اگر در تمام زندگی پاک زیسته باشیم، باز هم در یک سری از موارد ممکن هست که پای ما به کلانتری و دادگستری بکشد. به عبارت دیگر، گاهی کارها و پیشامدها از دایره کنترل ما خارج هست. باید در این گونه شرایط خونسردی خود را حفظ نمود و با آرامش تمام، این قضایا را حل و فصل کرد.

آشنایی بیش‌تر با دعاوی حقوقی

این دعاوی، به صورت مجموعه ای از دعاوی گفته می شود که در آن، حق یک شخصی ضایع شده ولی در این میان کسی مرتکب جرمی نشده باشد. به این امر، دعاوی حقوقی گفته می شود. این دعاوی، بیش تر برای افراد حقوقی و یا افراد حقیقی ممکن است در شرایط گوناگونی اتفاق بیفتد. اصلی ترین موضوعی که در دعاوی حقوقی حائز اهمیت هست، جبران این خسارات وارده است. به دلیل این که دنباله روی از نقض حقوق افراد گوناگون، دعاوی حقوقی نامیده می شود.

بیش تر اوقات در این امر، نوعی کاوش و بررسی کیفری مطرح نیست. به دلیل این که در این بین فردی که جرمی انجام نداده است. فقط زمانی می توانیم به این امر بپردازیم که کار انجام شده از طرف کسی که قانون گذار جرم است، شناخته شده نباشد. در غیر این صورت لازم هست از راه مطرح کردن این امر، به مسئله بپردازیم.


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


 

دسته بندی دعاوی حقوقی

دسته بندی دعاوی حقوقی

این دسته بندی به صورت اموال و اشخاص هست. ما در زیر به بررسی هر کدام می پردازیم.

اموال

این گروه شامل همه اموالی می شود که فردی مالک آن ها می باشد. از موضوعاتی که در این گروه بندی بسیار مهم و پراهمیت بوده، این است که بیش تر این دعاوی با این بخش ارتباط دارد.

  • مالک بودن و حق اشخاص بر دارایی های خود
  • استیجاری و رهن نمودن خانه ها
  • فروختن و خریدن املاک
  • گرفتن طلب خویش
  • مسائلی در ارتباط با وصیت
  • مسائلی در ارتباط با ارث 
  • اشخاص

در این گروه بندی از جمله مواردی را بیان می کنیم که در ارتباط با فعالیت های مختلف و خصوصی اشخاص هست. به این صورت این گروه از دعاوی حقوقی، بیش تر در ارتباط با مسئله های بین یک خانواده می باشد. این جریان موجب می شود تا بیش تر اشخاص با این گونه مشکلاتی رو به رو شوند.

از جمله این موارد که در ارتباط با دعاوی حقوقی افراد است، می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم

  • تبعیت اشخاص
  • مسائل در ارتباط با نکاح
  • مسئله های ارتباط با طلاق طرفین
  • مسئله های در ارتباط با حضانت

 

بهترین مراجع برای رسیدگی به دعاوی حقوقی

بهترین مراجع برای رسیدگی به دعاوی حقوقی

یکی از مهم ترین نکته هایی که اشخاص لازم است برای طرح دعوی در مورد آن بدانند، بهترین مرجع در رابطه با این اوامر است. به طور معمول هر یک از طرفین دعاوی، که مطرح شده اند، به وسیله مرجع مخصوص به خود مورد پیگیری و رسیدگی قرار خواهند گرفت. این امر موجب خواهد شد تا روند رسیدگی و دعاوی تسریع یابد. به دلیل این که فایل ها و پرونده ها از جهت موضوع باید از یک دیگر متمایز شوند باید این اوامر به دست افراد خبره در ارتباط با این شاخه، رسیدگی یابند. این موضوع موجب خواهد شد تا بیش تر اشخاص از آخرین رای دادگاه، برای پرونده خویش کمال رضایت را داشته باشند.

بهترین مرجع برای پیگیری به دعاوی حقوقی، در بیش تر موارد دادگستری و در برخی موارد شورای حل اختلاف هست. به دلیل این که در این مکان ها بیش ترین رسیدگی به این نوع از پرونده ها در اولویت بوده و فایل ها و دعاوی هایی که نوعی جنبه کیفری دارند در محلی به نام دادسرا مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

زمان نیاز به این گونه دعاوی

این دعاوی نیز مانند هر نوع از دعاوی دیگری، لازم دارد تا شخص بدانید کی می تواند در مورد این دعاوی، نماید. یکی از چیزهایی که لازم است در طرح نمودن دعاوی
حقوقی توجه ویژه ای به آن نمایید. این است که در این میان حق شخصی تباه شود. اما گونه این تباه شدن حق و حقوق، در صورتی باشد که فرد قانون گذار این امر را گناه و جرم به حساب نیاورد. به این طریق فایل و پرونده حقوقی شما در گروه، بخش حقوقی قرار خواهد گرفت.

به این صورت وقتی لازم است که به طراح دعاوی حقوقی اقدام نمود که شما این اطمینان را داشته باشید که حق و حقوقی از شما تلف شده است. برای این که تشخیص دهید. که دعوی شما از چه نوعی است، نیاز دارید که از یک وکیل پایه یک دادگستری و یا فردی که کارش مشاوره حقوقی است، کمک بگیرید. این افراد بهتر از هر کسی شما را در این امر یاری می نمایند. زیرا راه و چاره کار را بهتر از هر کسی بلدند.

 

بایدها و نبایدها در دعاوی حقوقی و بررسی آن

بایدها و نبایدها در دعاوی حقوقی و بررسی آن

البته این را در نظر داشته باشید که گاهی یک دعاوی صورت می پذیرد که نه می توان به آن دعاوی حقوقی گفت و نه کیفری. گاهی اوقات این امکان وجود دارد, عملی که صورت گرفته است، هم از جنبه کیفری آن را مورد بررسی قرار داد و هم از جنبه حقوقی. در این گونه موارد لازم است با توجه به بررسی هایی که صورت گرفته، کدام نوع از راه ها می تواند بهترین عملکرد را در کم ترین زمان داشته باشد. به دلیل این که در این گونه مسائل و دعاوی حقوقی و کیفری، سرعت عمل بسیار مهم بوده و از اهمیت فراوانی برخوردار هست.

یکی از راهکارهایی که ظرفیت رسیدگی هم از دید حقوقی و هم از دید کیفری را داراست، صدور چک روز به صورت بلا محل هست. صدورکردن چکی که بلامحل است، یک جرم تلقی شده و از هم از دید کیفری رؤسای قضایی قادر هستند این جرم را مورد کنکاش قرار دهند. در این راستا می توان با دعوی شکایتی در محل موردنظر، دعاوی خود را رسیدگی کرد. این امر در شرایطی هست که برای وصول چک و دریافت مبلغ موجود در اعتبار آن، قادر بود روش حقوقی را هم پیگیری کرد.

دلیل ایجاد شورای حل اختلاف

این شورا با هدف حذف برخی از انواع تشریفات و کم کردن مبالغ دادخواهی در مقایسه با انواع مراکز قضایی ایجاد گردیده است. از مراحلی که در طرح شکایت در این شورا باید طی نمود.

فرد شاکی در اول کار لازم است در این شورا، دعاوی خود را شرح داده و به ثبت برساند. پس از آن، این شورا این درخواست را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار داده دهد. نگاهی دقیق به موضوع شکایت شما، گزارشی در جهت اصلاح شکایت و یا رأی به یکی از طرفین صادر می نماید.

ماهیت دادخواست

زمانی که یک شخص قصد داشته باشد، بر ضد یک شخص و یا دلایل دیگری، شکایتش را به صورت حقوقی انجام بدهد. این شخص باید در واژه نامه حقوقی دادخواهی نماید. مراجع قضایی بعد از دریافت نمودن دادخواست این اشخاص، این پرونده را مورد رسیدگی دقیق قرار خواهند داد. بررسی و رسیدگی یک وکیل حقوقی در دعاوی حقوقی و کیفری کمک شایانی به شما در رسیدن به حق و حقوقتان خواهد کرد. به گونه ای که لازم هست در ابتدا در فایل ها ورقه های منحصر به فرد و ثانیاً از بهترین قانون نگارشی برخوردار باشد. لازم است رسیدن به پاسخ تعداد کثیری از سوالات در این فرم وجود داشته باشد.

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی دادخواست کیفری پرداخته و در مورد بایدها و نبایدهای کیفری گفتیم. بهتر است در این گونه زمینه ها ابتدا بهتر است از یک وکیل خبره کمک کرد. یک وکیل بهترین راهنما برای شما در این امر است. زیرا به شما می گوید که دعوی شما از نوع حقوقی است و یا کیفری. چگونه می توان از حق شما دفاع کرد؟ و شما باید چه چیزهایی را در محضر دادگاه بگویید. اگر مبلغ وکیل گرفتن برای شما کاربرگرامی زیاد است، می توانید از مشاورین حقوقی آنلاین درخواست کمک نمایید. برای مشاوره گرفتن آنلاین حقوقی نیازی ندارید که به دفتر وکیل موردنظر رفته و وقت خود را هدر دهید. کافی است در یکی از وب سایت ها عضو شده و وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر می توانید با وکیل اصفهان در ارتباط باشید

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button