وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل طلاق در اصفهان – بهترین وکیل طلاق

طلاق چیست؟

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن همسران از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می‌رود.

وکیل طلاق در چه موقعیتی میتواند راهنمایی دهد؟ 

طلاق معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که استحکام رابطه زناشویی از بین می‌رود و میان زوجین ناسازگاری و تنش وجود دارد. طلاق اجتماعی، تغییرات در دوستی‌ها و سایر روابط اجتماعی است که مرد یا زن طلاق گرفته با آن‌ها سر و کار دارد. طلاق روانی، موقعیتی است که از طریق آن فرد پیوندهای وابستگی عاطفی به همسرش را قطع کند و به تنها زیستن تن دردهد.

۰۹۱۳۳۷۰۱۵۱۸

طلاق با فسخ ازدواج متفاوت است. فسخ ازدواج به معنای این است که ازدواج صورت گرفته از ابتدا باطل و بی‌اعتبار بوده‌است. شیوهٔ انجام طلاق در قوانین کشورهای مختلف بسیار متفاوت است اما در اغلب کشورها نیاز به تأیید یک دادگاه یا مرجع رسمی حقوقی وجود دارد. مذاهب مختلف نیز رویکردهای متفاوتی به طلاق دارند. طلاق در اسلام به اختیار شوهر انجام می‌شود اما زن نیز در شرایط خاصی ممکن است حق طلاق را به دست بیاورد.

واژه طلاق از ریشه عربی و به معنی «گشودن گره» و «رها کردن» است و در فقه اسلامی «زائل کردن قید ازدواج با لفظ مخصوص» تعریف می‌شود.

وکیل مهریه - مهریه و اقسام آن - وکیل مهریه در اصفهان - وکیل طلاق در اصفهان

وکیل طلاق در اصفهان

طلاق یکی از رایج ترین دلایل نیاز به وکیل خانواده است، خصوصاً وقتی کودکتان نیز در آن درگیر باشد. اگر از نکات حقوقی مرتبط با پرونده طلاق آگاهی کامل ندارید، بهتر است با یک وکیل طلاق در اصفهان مشورت کنید. در صورت اقدام برای طلاق، چند نکته مهم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. آگاهی کامل از مسائل حقوقی طلاق ، طی شدن روند آن را بر اساس یک چارچوب کاملا قانونی تضمین می کند. در این صورت پرونده طلاق شما بدون نقص پیش خواهد رفت. همچنین این اطمینان را به شما می دهد که شما سهواً در دعاوی نفقه، دعاوی مهریه و همینطور نکات حقوقی مربوط به حضانت کودک و مسائل دیگر دچار اشتباه نشده اید.

مسائل مربوط به حقوق خانواده گاهی اوقات بسیار پیچیده می شوند ، به خصوص این که در پی خراب شدن یک رابطه عاشقانه یا عاطفی ممکن است زوج یا زوجه به تلافی از آن اقدام به عکس العمل های گاها غیر منطقی و کاملا احساساتی کند. در این صورت اغلب افراد به دنبال مشورت با یک وکیل در زمینه حقوق خانواده هستند تا بتوانند مشکلات به وجود آمده در راه طلاق خود را به گونه کاملا قانونی بر طرف کنند.

در حالی که می توانید مدارک طلاق را به تنهایی جمع آوری و تنظیم کنید، وقتی با سیستم قضایی آشنا نباشید، اشتباه کردن در آن آسان است. از آنجایی که وکیل طلاق به طور منظم با فرم های دادگاهی کار می کند و از قبل می داند دادگاه چه انتظاری از شما دارد، بنابراین بهترین راه برای سرعت بخشیدن به روند پرونده مشورت با یک وکیل است. اگر شما هم به دنبال یک وکیل طلاق در اصفهان هستید، میتوانید از مشاوره های حقوقی مهدی علیجانی، وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان در تماس باشید.

وکیل طلاق اصفهان - چرا به وکیل طلاق و وکیل خانواده نیاز داریم؟

چرا به وکیل طلاق و وکیل خانواده نیاز داریم؟

طلاق یا جدایی معمولاً زمانی اتفاق می افتد که یکی از طرفین ازدواج یا هر دو (به صورت توافقی) تصمیم به پایان دادن به زندگی مشترک خود گرفته اند. در این صورت دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد، به ویژه در شرایط سخت عاطفی و درگیری بسیار سخت خواهد بود. در چنین شرایطی می توان از پشتیبانی قانونی یک وکیل طلاق در اصفهان بهره مند شد.

یکی از اولین مراحل برای طلاق این است که زوج یا زوجه درخواست طلاق خود را به دادگاه تقدیم کند. هنگام تهیه درخواست طلاق، لازم است تعدادی از اسناد از جمله درخواست طلاق و گواهی ازدواج به دادگاه ارائه گردد. دادگاه فقط در صورتی می تواند با درخواست طلاق موافقت کند که طرفین از معیارهای خاصی برای صدور حکم طلاق برخوردار باشند.

همچنین اگر مطمئن نیستید که آیا واجد شرایط درخواست طلاق هستید یا نه، یا اگر نمی دانید چگونه باید طلاق بگیرید، استفاده از راهنمایی های یک وکیل مجرب در امر حقوق خانواده به شما کمک می کند تا یک روش مؤثر برای به حداقل رساندن مشکلات و هزینه های حقوقی مربوط به پرونده طلاق را پیدا کنید.

حتی اگر تصمیم دارید دادخواست طلاق را به تنهایی برای دادگاه تنظیم نمایید، توصیه می شود قبل از آن با یک وکیل طلاق در شهر خود مشورت کنید. این مشورت به شما تضمین می دهد که مراحل رسیدگی به پرونده طلاق شما بدون هیچ نقصی طی خواهد شد. مهدی علیجانی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی برتر در شهر اصفهان یکی از وکلای با تجربه و توانمند در زمینه دعاوی خانوادگی است. توصیه می شود برای رسیدن به بهترین نتیجه در پرونده خود از ایشان مشورت بگیرید.

مواردی که زن در حقوق ایران وکالت در طلاق پیدا می کند:

قانون مدنی ایران، به پیروی از دین اسلام، حق طلاق را به مرد می‌دهد؛ اما شروطی را معین کرده است که با وجود آنها زن می‌تواند برای طلاق اقدام کند. این شروط بر اساس آنچه در دفترچه‌های ازدواج ایران، آمده است، عبارتند از:

  1. پرداخت‌نکردن نفقه (خرجی زن) و رعایت‌نکردن دیگر حقوق واجب زن به مدت شش ماه؛
  2. بدرفتاریِ غیرقابل تحمل مرد با زن و فرزندان؛
  3. بیماری خطرناک و غیرقابل درمان مرد در حدی که سلامت زن را به خطر اندازد؛
  4. دیوانه‌بودن مرد در زمانی که امکان فسخ نباشد؛
  5. اشتغال مرد به کاری که به حیثیت و آبروی زن و مصالح خانوادگی او لطمه می‌زند؛
  6. محکومیت به حبسِ در حال اجرا از پنج سال به بالا؛
  7. اعتیادی که به اساس خانواده ضرر بزند؛ مانند اعتیادی که منجر به بیکاری مرد، فروش اثاثیه منزل و واردکردن ضرر به سلامت جسمی و روحی زن و فرزند شود؛
  8. ترک بدون علت خانواده یا غیبت یکسرهٔ شش‌ماهه، بدون دلیل موجه؛
  9. اجرای هر نوع مجازاتی که آبرو و موقعیت زن را به خطر اندازد؛
  10. بچه‌دار نشدن مرد پس از پنج سال؛
  11. غیبت طولانی یا مفقودالاثر بودن شوهر؛
  12. ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر.

انواع و اقسام طلاق - بهترین وکیل خانواده در اصفهان

انواع و اقسام طلاق

طلاق با توجه به حق رجوع مرد، به دو قسم رجعی و بائن تقسیم می‌شود. طلاق بائن هم خود پنج قسم دارد. هر یک از اقسام طلاق، احکام مربوط به خود را دارد.

(مشاهده نمونه پرونده طلاق)

طلاق رجعی:

طلاقی است که در آن، در زمان عِدّه، مرد می‌تواند به همسرش رجوع کند؛ یعنی می‌تواند بدون عقد ازدواج، او را دوباره همسر خود کند. در طلاق رِجعی، تا زمانی که زن در عده طلاق است، همه احکام زوجیت، به جز چند استثناء، میان زوجین جاری است.

طلاق بائن:

طلاقی است که در آن مرد حق رجوع به زن را ندارد. در طلاق بائن چه زن عده داشته باشد و چه نداشته باشد، رجوع مرد به او جایز نیست.

طلاق‌های زیر بائن محسوب می‌شوند:

طلاق زنی که بعد از ازدواج با او نزدیکی واقع نشده است؛

طلاق دختری که نُه سالش تمام نشده است؛

طلاق زن یائسه؛ (رسیدن زنان به سنی است که در آن به طور طبیعی خون حیض نمی‌بینند و حامله نمی‌شوند)

طلاق خُلع؛ (طلاقی است که در آن زن به علت علاقه نداشتن به شوهر، با بخشیدن مهریه یا مال دیگری به او از وی طلاق می‌گیرد.)

طلاق مُبارات؛ (طلاقی است که در آن به جهت عدم علاقه زن و مرد به یکدیگر، زن مهریه یا مال دیگری به مرد پرداخت می‌کند تا او را طلاق دهد.)

طلاق سوم (سه طلاقه)

سه طلاقه اصطلاحی است فقهی و به زنی گفته می‌شود که سه بار از همسر خودش طلاق گرفته باشد. سه‌طلاقه کردن زن به معنی نفی رجوع و ازدواج مجدد همان مرد با اوست مگر اینکه زن با مرد دیگری به عنوان محلل ازدواج کرده و این مرد فوت کند یا آن زن را طلاق دهد.

وکیل طلاق و حضانت کودک - پیدا کردن وکیل طلاق در اصفهان

پیدا کردن وکیل طلاق در اصفهان

بسیاری از افرادی که از وکالت قانونی استفاده نمی کنند از حقوق خود بی اطلاع هستند. آنها غالباً به دلیل احساس شکست، عدم اطمینان یا ناتوانی، کمتر می توانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. این ناتوانی گاهی اوقات در آینده و سرنوشت فرزندانشان نیز تاثیرگذار است. مشورت با یک وکیل متخصص امور خانواده در هر بخش از روند طلاق می تواند در نتیجه نهایی آن موثر باشد. بنابراین از این فرصتی که پیش روی شماست هرگز غافل نشوید.

دعاوی مربوط به عدم تمکین، نفقه، مهریه و حضانت کودک از جمله مهم ترین پرونده های مربوط به حقوق خانواده محسوب می شوند. یک وکیل مجرب خانواده باید تسلط و تجربه کافی برای حل و فصل تمام اختلافات مربوط به این پرونده ها را داشته باشد. همچنین این مهم است که شما به دنبال وکیلی بگردید که به منظور دستیابی به بهترین نتایج برای راضی کردن همه طرف های درگیر تلاش کند.

به همین دلیل، پیدا کردن بهترین وکیل طلاق در اصفهان برای کمک به شما در مرحله اول در درک این که چه اتفاقی افتاده است و در مرحله دوم جهت یافتن بهترین راه حل برای شما و فرزندانتان ضروری است. مردم معمولاً درک کاملی از قانون خانواده و اهداف آن ندارند، بنابراین یک وکیل با تجربه به آنها کمک می کند تا هر آنچه لازم است از قوانین مربوط به طلاق بدانند.

وکیل طلاق به حفظ آرامش خاطر شما کمک می کند...

یکی از رایج ترین دعاوی خانوادگی مربوط به مهریه و حق حضانت فرزند می شود. عوامل زیادی برای تصمیم گیری دادگاه نسبت به پرداخت مهریه یا دریافت حق حضانت وجود دارد. بنابراین با توجه به ماهیت پیچیده قوانین خانواده ، داشتن یک وکیل طلاق در اصفهان در کنار شما ضروری است که هم بتواند کلیت پرونده شما را درک کند و هم بر حسب قوانین مورد نیاز شما عمل نماید و از طرفی همه چیز را به زبان ساده برای شما توضیح  دهد. این امر اضطراب و استرس ناشی از درگیری و اختلافات پرونده طلاق را برای شما به حداقل می رساند.

واگذاری وکالت به یک وکیل یاب طلاق باتجربه بهترین روش برای داشتن آرامش خاطر در هنگام رسیدگی به دعاوی خانوادگی نظیر حضانت فرزند، نفقه، مهریه و طلاق است. یک وکیل طلاق با تجربه به شما می گوید که چقدر احتمال دارد به آنچه که در پرونده طلاق می خواهید دست یابید.

همچنین بعضی اوقات همسر شما به سختی در دادگاه برای انجام امور مرتبط با پرونده طلاق حضور می یابد. در این صورت وکیل شما می تواند از راه قانونی همسرتان را وادار به حضور و پیگیری امور مرتبط با دعاوی خانوادگی کند. اگر شما و همسرتان نمی توانید در مورد حضانت کودک به توافق برسید، وکیل طلاق می تواند با جمع آوری اسناد مرتبط در خصوص عدم صلاحیت طرف مقابل برای دریافت حضانت شما اقدام کند.

معرفی بهترین وکیل طلاق در اصفهان

مهدی علیجانی وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان، از تجربه و سابقه کافی برای کمک به طرفین در مذاکره جهت حل مشکلات مربوط به پرونده ی طلاق برخوردار است. اگر در روند رسیدگی به دعاوی خانوادگی دچار مشکل شده اید و یا به دلایلی تمایل به حضور در دادگاه خانواده برای رسیدگی به روند پرونده طلاق خود را ندارید، همین الان با ایشان تماس بگیرید.

مهدی علیجانی از اطلاعات حقوقی زیادی در مورد انواع دعاوی و پرونده های مربوط به حقوق خانواده و طلاق از جمله حق حضانت، مهریه، طلاق یک طرفه، طلاق توافقی و ... برخوردار است. بنابراین می تواند به هر گونه دعاوی در این زمینه به خوبی رسیدگی کند.

وکیل طلاق در اصفهان، مشاوره حقوقی طلاق در اصفهان، وکالت در طلاق توافقی در اصفهان، مشاوره حقوقی طلاق توافقی در اصفهان

1 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button