وکیل اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان ۵ طبقه سوم واحد ۳۷
ساعات کاری: 9:00 الی 20:00

وکیل طلاق در اصفهان + شماره تماس

جست و جوی بهترین وکیل طلاق در اصفهان، به دلیل گسترش روزافزون این پدیده، به یکی از معضلات جامعه تبدیل شده است. به طوری که یافتن بهترین فرد در این حوزه بسیار سخت و دشوار است. درجه ی دشواری این امر در کلان شهر اصفهان، تا چند برابر افزایش می یابد. زیرا در چنین شهرهایی می توان در هر کوی و برزن با دفاتر متعدد وکالت رو به رو شد. اما کدام یک از آن ها این توانایی را دارد که پرونده ی سنگین متارکه را با موفقیت و به نفع موکل خود به پایان برساند؟ به علاوه جدا از موفقیت در دادگاه متارکه، وظایف دیگری نیز بر عهده ی چنین وکیلی می‌باشد که تمام آن ها در راستای آرامش بیشتر موکل می باشند.

ما در ادامه شما را با اموری که می‌توانند باعث شوند یک نماینده ی حقوقی با انجامشان به نام بهترین وکیل اصفهان مشهور شود، آشنا خواهیم کرد. به علاوه پیش از آن به بررسی انواع طلاق، شرایط هر کدام و مسائل حقوقی مربوط به جدایی زن و مرد می پردازیم. با ما در این مسیر آگاهی، همراه باشید.

بهترین وکیل طلاق در اصفهان، همراهی مطمئن برای دستیابی به آسایش


مشاوره رایگان با وکیل اصفهان


بهترین وکیل طلاق در اصفهان، همراهی مطمئن برای دستیابی به آسایش

تصمیم به جدایی برای هر یک از طرفین پیوند زناشویی امری بسیار گیج کننده و استرس‌زا می باشد. این اضطراب با حضور در دادگاه های گیج کننده و متعدد، با شتابی سرسام آور رو به آسمان حرکت می کند. به طوری که تبدیل به وزنه ای سنگین بر دوش زن و مرد شده و آن ها را از پا می اندازد. عدم تسلط بر مسائل حقوقی و استرس روزافزون می تواند شکست در پرونده ی جدایی را برای یکی از طرفین به همراه داشته باشد. این در حالی است که با انتخاب بهترین وکیل طلاق در اصفهان، شما به عنوان یکی از طرفین دعوی متارکه، همراهی باتجربه و مسلط بر مسائل حقوقی مرتبط، در طول رسیدگی به پرونده، در کنار خود خواهید داشت.

این نماینده ی حقوقی می تواند شما را از شرکت در بسیاری از جلسات خسته کننده ی دادگاه، که باعث اضطراب بیشترتان می شود، نجات دهد و تنها نتیجه ی رضایت بخش تلاش هایش را به اطلاعتان برساند. در ادامه با ویژگی های بهترین وکیل طلاق و وظایف او، بیشتر آشنا خواهیم شد. اما پیش از آن لازم است مفهوم متارکه و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم. به علاوه گریز کوتاهی به عوامل افزایش جدایی زده و آن را از دیدگاه علم زیر ذره بین خواهیم برد.

آشنایی با مفهوم و تاریخچه طلاق

آشنایی با مفهوم و تاریخچه طلاق

طلاق یا متارکه در فرهنگ های مختلف به جدا شدن زن و مرد یا همان پایان بخشیدن به زندگی زناشویی از سوی یکی از طرفین، معنی شده است. دهخدا در لغت نامه ی خود از کتاب مقدس نقل می کند که در شریعت موسی، جدا شدن امری معمول بوده است. به طوری که با وقوع کوچکترین رخدادها و حتی گاهی بدون دلیل، از همسر خود جدا می‌شدند. اما پس از آن عیسی مسیح مردم را از چنین عملی نهی کرده و متارکه را به جز هنگام وقوع زنا، مجاز نمی داند.

در اسلام این امر از دو جهت تعدیل شده و نظامی قانون‌مندتر به خود گرفته است. به طوری که نه مانند شریعت موسی این امر سهل و ساده در نطر گرفته می‌شود و نه مانند مسیحیت این چنین دست و پای طرفین را در پیوند زناشویی قفل و زنجیر می‌کند. بلکه سعی شده با وضع قوانینی از هم پاشیدن زندگی زناشویی و بنیان خانواده را به تعویق افکند. اما شرایطی را نیز فراهم کرده که هیچ کدام از طرفین به اجبار در رابطه ای از درون پوسیده نمانند. در واقع متارکه در اسلام منفورترین حلال است. شما با مشورت بهترین وکیل طلاق در اصفهان، می توانید از شرایط جدایی در جامعه ی اسلامی ایران، مطلع شوید.

سبب شنایی افزایش طلاق از دیدگاه تکاملی

سبب شنایی افزایش طلاق از دیدگاه تکاملی

جدایی زن و مرد، یکی از مواردی است که از دیرباز مطرح بوده است. اما امروزه با افزایش چشم‌گیر آن مواجه هستیم. این مسئله از دیدگاه تکاملی دلایل زیادی دارد. در واقع براساس این دیدگاه در دنیای پیشین همواره زنان به مردان وابسته بوده اند. به طوری که از زمان زندگی در غارها وظیفه ی حفاظت و شکار بر عهده ی مردان بوده و پس از آن نیز مرد نان‌آور خانواده محسوب می شده است. تمام این موارد بیان می دارد که زن به طریقی نیازمند مرد بوده و از همین رو تا طاقتش طاق نمی شده، تمایلی به جدایی نداشته است. مرد نیز در نقش حامی زن و فرزندان، به گونه ای ناچار به ادامه ی این نقش در تمام شرایط بوده است.

اما دنیای امروز با شتابی شگفت انگیز به سوی استقلال بخشیدن به زنان پیش می رود. به طوری که دیگر زنان نه از سر نیاز، بلکه برای تمام چیزهای خوبی که همسر بودن برایشان فراهم می‌کند، پایبند زندگی زناشویی می شوند. از سوی دیگر با مستقل شدن زنان، مردان نیز از سر ناچاری و برای فشار جامعه به عنوان حامی و نان آور یک خانواده به ادامه ی زندگی‌ای پایان یافته، مجبور نخواهند شد. این دیدگاه تنها گوشه ای از عواملی که در دنیای مدرن باعث افزایش این پدیده شده است را شرح می دهد. اما متارکه در جامعه ی ما چند نوع دارد؟ در ادامه با انواع طلاق و مسائل حقوقی مربوط به آن آشنا خواهیم شد. پس از آن می‌توانیم به بررسی وظایف وکیل طلاق در خانواده بپردازیم.

انواع طلاق از نگاه بهترین وکیل طلاق در اصفهان

انواع طلاق از نگاه بهترین وکیل طلاق در اصفهان

درخواست متارکه می‌تواند از سوی هر کدام از طرفین پیوند زناشویی اتفاق بیافتد. در این جا تقسیم بندی کلی ما براساس این که درخواست پایان بخشیدن به زندگی زناشویی از سوی مرد یا زن می‌باشد، انجام شده است. بر این اساس هر کدام از این تقسیم بندی ها، انواعی از متارکه را در خود جای خواهند داد که نماینده ی حقوقی مردم، بهترین وکیل طلاق در اصفهان از نظر مردم این شهر، در ادامه هر کدام را به طور جداگانه برایتان شرح خواهد داد. پس از آن به مسائل حقوقی دعاوی جدایی و نقش مشاور حقوقی در آن ها، خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

متارکه از سوی مرد

در اسلام به دلایلی حق طلاق به مرد داده شده است. از جمله ی این دلایل مطرح شده می توانیم به برخورد منطقی تر و به دور از احساس مردان اشاره کنیم. بر این اساس ظاهر امر چنین است که اگر مردی بخواهد زن خود را طلاق دهد، مجاز به انجام آن می باشد. اما برای این که چنین عملی چندان هم سهل و آسان نباشد موانعی سر راه مردان قرار گرفته است. از جمله ی این موانع می توانیم به پرداخت کامل مهریه، نحله، نفقه و اجرت المثل زنان اشاره کنیم که به عنوان وکیل طلاق در اصفهان، در بخش بعدی شما را با مفهوم هر کدام به طور تفصیلی آشنا خواهیم کرد. اما متارکه از سوی مردان بر دو نوع رجعی و بائن می باشد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

طلاق رجعی

نام این نوع از متارکه از کلمه ی رجعت یا بازگشت گرفته شده است. این موضوع به این معنی است که در این نوع از جدایی امکان برگشت مرد از نظرش وجود دارد. بر این اساس زن تا زمانی که عده اش به پایان نرسد در منزل شوهرش اقامت دارد و مرد می‌بایست پذیرای او باشد. در این مدت اگر نظر مرد تغییر کند و به همسرش رجوع کند، طلاق باطل شده و پیوند میان آن ها، بدون خطبه ی مجدد، از سر گرفته خواهد شد. در این نوه از متارکه مرد موظف به پرداخت کامل تمام حق و حقوق زن، که وکیل طلاق معین می کند، می باشد.

طلاق بائن

این نوع از جدایی در مقابل متارکه ی رجعی قرار دارد. به طوری که مرد پس از جدایی از همسرش دیگر حق بازگشت به او را ندارد. مگر آن که مجددا خبطه ی نکاح میان آن ها جاری شود. از مواردی که باعث این موضوع می شود جدایی از دختر باکره و زن یائسه است. همچنین در صورتی که جدایی برای بار سوم اتفاق افتاده باشد نیز چنین حکمی دارد. در ضمن باید یادآوری کرد که عدم اجازه به رجعت مرد، به معنی این نیست که زن موظف به نگه داشتن عده نمی باشد.

متارکه از سوی زن

همان طور که اشاره کردیم متارکه در اسلام حق مرد است. این موضوع به این معنی است که زن نمی تواند بدون داشتن دلیلی موجه درخواست جدایی داشته باشد. ولی آیا به راستی این مسئله به این معنی است که زن باید تحت هر شرایطی به زندگی ای نامطلوب ادامه دهد؟ ما در ادامه به عنوان بهترین وکیل طلاق در اصفهان از نگاه مردم اصفهان، این موضوع را بیشتر برایتان شرح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

طلاق خلع

در صورتی که زنی از شوهر خود و ادامه ی زندگی با او ناراضی باشد و درخواست جدایی کند، متارکه ی میان آن ها از نوع خلع خواهد بود. در این نوع از جدایی زن می بایست تمام حق و حقوق خود را ببخشید و در ازایش از زندگی همراه با کراهت و عدم رضایت بیرون بیاید. بعضی از صاحب نظران این متارکه را از نوع رجعی می دانند. زیرا اگر زن در مدت عده تصمیم به عدم بخشش حق و حقوقش بگیرد می تواند نزد همسرش برگردد. اما عده ای دیگر آن را از نوع بائن می دانند زیرا مرد پس از آن حق نزدیک شدن به زن را ندارد.

شروط در نظر گرفته شده برای پذیرش درخواست جدایی از سوی زن

شروط در نظر گرفته شده برای پذیرش درخواست جدایی از سوی زن

تا به این جا با انواع متارکه آشنا شدیم و دانستیم که زنان تنها تحت شرایطی مشخص می توانند پیوند زناشویی خود را بشکنند. در ادامه به طور خلاصه به این شرایط اشاره خواهیم کرد.

  • عدم پرداخت نفقه یا سرباز زدن از انجام وظایف همسری از سوی مرد به مدت شش ماه
  • بدرفتاری شدید همسر به طوری که ادامه ی زندگی برای زن طاقت فرسا باشد
  • وجود بیماری خطرناک در مرد که هیچ گونه درمانی برایش شناخته نشده است
  • مجنون بودن مرد و اثبات آن که نیازمند همکاری وکیل طلاق در اصفهان است
  • لطمه به آبرو و حیثیت زن یا به خطر افتادن منافع خانواده به واسطه ی شغل مرد
  • زندانی شدن مرد به مدت بیش از پنج سال بدون توجه به دلیل آن
  • مفقود الاثر بودن شوهر یا ترک منزل به مدت بیش از شش ماه
  • عدم فرزندآوری به مدت پنج سال به علت وجود مشکل جسمانی در مرد
  • ازدواج مجدد مرد بدون اجازه ی همسر

طلاق توافقی

این نوع از متارکه تعریف قانونی ندارد و نوع آن در واقع بائن می باشد. اما در این جدایی زن و مرد بر سر حق و حقوق خود به توافق رسیده اند. این اتفاق نظر باعث سرعت بخشیدن به فرآیند متارکه از سوی مراجع قانونی خواهد شد. تا به این جا ما شما را با تمام انواع متارکه آشنا کردیم. پس از این نوبت به آن می رسد که مسائل حقوقی مربوط به این پدیده را بازگو کنیم. در انتها نیز با ویژگی ها و وظایف بهترین وکیل طلاق در اصفهان آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

مسائل حقوقی مربوط به طلاق

مسائل حقوقی مربوط به طلاق

اشاره کردیم که یکی از مباحث مهم در متارکه، رسیدگی به حق و حقوق های قانونی دو طرف در پیوند زناشویی است. این حق و حقوق ها شامل مسائل مالی از جمله نفقه، مهریه، اجرت المثل، نحله و مسئله ای مهم تر از موارد مالی، یعنی رسیدگی به فرزندان، می باشد. در ادامه هر کدام را اجمالا توضیح داده و پس از آن شما را با بهترین وکیل طلاق در اصفهان آشنا خواهیم کرد.

مهریه و نفقه

مهریه، هدیه ای است که مرد هنگام جاری شدن نکاح تعهد می کند برای حسن نیت خود آن را به زن بپردازد. پس از آن زن می تواند هر زمان که بخواهد آن را از شوهرش طلب کند. به علاوه مرد به عنوان شوهر نقش نان آور خانواده را دارد و موظف است تمام نیازهای همسرش را رفع کند که به آن نفقه گفته می شود. هنگام طلاق می بایست تکلیف تمام این موارد مشخص شود. وجود وکیل طلاق می تواند تاثیر به سزایی در تعیین سرنوشت این ماجرا داشته باشد.

نحله و اجرت المثل

به طور کلی زن در اسلام وظیفه ای برای انجام کارهای خانه یا رسیدگی به فرزندان ندارد. پس در صورتی که این امور را انجام داده باشد به او اجرت المثل تعلق می گیرد. مقدار اجرت المثل توسط دادگاه و نظر کارشناس انجام می شود و نیاز به اثبات زن دارد. اما در صورتی که زن نتواند انجام این موارد را اثبات کند، دادگاه براساس مدت زندگی زناشویی، وسع مرد و چندین امور دیگر، برای زن نحله در نظر می گیرد.

حضانت فرزندان

به طور کلی حضانت فرزند پسر تا سه سالگی و فرزند دختر تا هفت سالگی با مادر می باشد. پس از آن پدر موظف به نگهداری از فرزندان است. تا زمانی که آن ها به سنی برسند که بتوانند خودشان انتخاب کنند. این سن در پسران 15 سالگی و در دختران 9 سالگی، یعنی همان سن تکلیف شرعی، می باشد. با این وجود امکان توافق در این مورد میان زن و مرد وجود دارد. حتی زن با اثبات بعضی نقص ها در مرد مانند اعتیاد، می تواند عهده دار فرزندان شود. به همین منظور مشورت با بهترین وکیل طلاق در اصفهان برای این موضوع، ضرورت دارد.

بهترین وکیل طلاق در اصفهان کیست؟

بهترین وکیل طلاق در اصفهان کیست؟

تا به این جا شما را با مفهوم طلاق، علل و انواع آن آشنا کرده ایم. همچنین به مسائل حقوقی مرتبط با متارکه نیز اشاره کردیم. نیاز به گفتن نیست که هر کدام از این حقوق تا چه اندازه دارای اهمیت بوده و چه تاثیر بزرگی بر سرنوشت طرفین دعوی می گذارند. از این رو واضح است که در چنین شرایطی همراهی بهترین وکیل طلاق در اصفهان یا حداقل مشاوره با وی، از ضرورت زیادی برخوردار است. اما چنین وکیلی از چه خصوصیاتی برخوردار است و چه وظایفی را می بایست به انجام برساند؟ پیش تر اشاره کردیم که تمام وظایف وکلای متارکه در جهت آسایش موکلینشان می باشد.

از جمله اموری که باعث آسایش بیشتر موکل می شود می توانیم به توانایی وکیل برای معاف کردن موکل از شرکت در جلسات متعدد دادگاهی، گزارش های دقیق و متعدد از وضعیت پرونده، به کارگیری مدارک موجود به بهترین شکل جهت اثبات امور مهم در دادگاه، دریافت حق و حقوق موکل و مواردی از قبیل، اشاره کنیم. واضح است که چنین ویژگی هایی تنها هنگام وجود علم و تسلط کافی بر موارد حقوقی مرتبط با متارکه و کسب تجربیات متعدد در دادگاه های جدایی، در وکلا به وجود می آید.

مهدی علیجانی، بهترین وکیل طلاق و مهریه در اصفهان

مهدی علیجانی، بهترین وکیل طلاق و مهریه در اصفهان

اکنون که با تمام موارد مرتبط با متارکه آشنا بوده و ویژگی های بهترین وکیل طلاق را نیز می دانید، زمان آن رسیده بهترین وکیل طلاق در اصفهان از نظر مردم کلان شهر اصفهان را، به شما معرفی کنیم. مهدی علیجانی، وکیل پایه یک دادگستری و مدرس حقوق خانواده، با کسب تجربیات فراوان در پرونده های مرتبط با روابط خانوادگی، متارکه، حقوق زوجین در زندگی زناشویی می تواند با همراهی خود این مسیر سخت را برایتان هموارد کند. به علاوه وی با تسلط بر علم و قوانین حقوقی مرتبط با این نوع از پرونده ها، بهترین وکیل طلاق در اصفهان برای کسب مشورت می باشد. برای آگاهی از شرایط مشاوره و وکالت مهدی علیجانی، با ما تماس بگیرید.

..


همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

۰۹۱۳۷۱۴۷۳۱۴

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

Call Now Button